Braces voor de onderste extremiteiten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Braces voor de onderste extremiteiten  (gelezen 15341 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #30 Gepost op: 12 april 2012, 15:06 »
fijn dat de brace bevalt wat voor iets heb je nu ?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #31 Gepost op: 12 april 2012, 15:42 »
Wat fijn dat je nu al verbetering merkt!

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #32 Gepost op: 12 april 2012, 16:01 »
ik probeer een plaatje bij te zetten

Offline jeannette112

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #33 Gepost op: 12 april 2012, 17:57 »
Fijn dat hij goed voelt... :bloem:

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #34 Gepost op: 12 april 2012, 20:47 »
ja de mindere dingen had ik er nog niet bijgezet, ;) ik was al blij dat t plaatje gelukt was. :P Dat rubbere ding wat erop zit glijdt naar beneden, de naden zijn gestikt met iets van nylondraad ofzo, in ieder geval iets hards en dat zit niet echt lekker  ??? en omdat hij iets te ruim is schuurt hij dus ik moet er nog een keer mee terug dan kunnen ze m aanpassen. Maar ik kan er wel mee lopen en daar gaat het om :)

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #35 Gepost op: 20 november 2012, 19:28 »
Heeft hier iemand ervaring met deze enkelbrace?
http://www.orthocor.nl/push-med-enkelbrace.html
Deze moet ik van mijn fysio aanschaffen, omdat mijn voet/enkel maar niet geneest na mijn val eind juni en vooral omdat mijn voet/enkel zo instabiel blijft. Ze is eigenlijk van mening dat het ook niet trainbaar meer is, maar wil nu nog wel dat ik deze brace uitprobeer in de hoop dat met rust er straks toch nog wat resultaat te behalen is.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #36 Gepost op: 20 november 2012, 19:43 »
Ik denk niet dat je met die brace genoeg kan rust geven aan je enkel. Het is toch een stoffen brace en volgens de indicaties ook alleen maar geschikt voor matige instabiliteit. Ik denk dat je eerder wat zal hebben aan een AFO van siliconen op plastic. Maar goed, ik heb helemaal geen persoonlijke ervaring met deze brace, dus wie weet werkt het wel genoeg

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #37 Gepost op: 20 november 2012, 20:09 »
Ik denk niet dat je met die brace genoeg kan rust geven aan je enkel. Het is toch een stoffen brace en volgens de indicaties ook alleen maar geschikt voor matige instabiliteit. Ik denk dat je eerder wat zal hebben aan een AFO van siliconen op plastic. Maar goed, ik heb helemaal geen persoonlijke ervaring met deze brace, dus wie weet werkt het wel genoeg

Het gaat er volgens de fysio om dat ik extra steun krijg bij de transfers die ik maak. Ik zit natuurlijk de meeste tijd in elro of trippelstoel (straks ook elro binnen) en loop niet hele stukken. Bij het maken van de transfers kan ik mijn voet niet minder belasten (zoals iemand zou doen die wel gewoon kan lopen en één voet geblesseerd heeft) zij gaat er dus vanuit dat doordat ik bij iedere transfer (en dat zijn er best veel op een dag) mijn voet volledig belast met mijn gewicht, er daardoor geen vooruitgang is en hoopt dat deze brace net genoeg steun geeft om te zorgen dat de overbelasting eruit gaat. Het leek mij een plausibel verhaal en ook met deze brace, waarbij je niet totaal de spierfunctie overneemt, maar de spieren wel ondersteunt, maar ik begin nu te twijfelen n.a.v. wat jij schrijft. Ik ga het denk ik maar gewoon uitproberen en daarna zien we wel.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #38 Gepost op: 20 november 2012, 21:45 »
Ik heb deze brace gepast links en rechts bij de fysio. Het doel was dat ik met die braces geen last zou hebben van enkelsubs tijdens het spinnen. Maar omdat ik twijfelde of de braces wel genoeg steun zouden geven (ik dacht van niet), heb ik ze niet aangeschaft. De vraag is alleen waar je steun nodig hebt. Ik had steun nodig bij het bovenste spronggewricht en kreeg daar niet genoeg steun. Maar de wikkels kun je zelf omwikkelen en aantrekken, dat is wel weer fijn aan deze braces.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #39 Gepost op: 3 juli 2013, 12:40 »
Yes! Mijn nieuwe kniebrace vanochtend opgehaald bij de oim.. Nu hopen dat ik weer wat beter kan lopen in huis.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal