Braces voor de onderste extremiteiten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Braces voor de onderste extremiteiten  (gelezen 15342 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2012, 14:16 »
Ik hoop voor je dat hij je gaat helpen! Wanneer kun je hem ophalen of heb je hem gelijk al meegekregen?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2012, 14:29 »
ik moet ook weer naar de brace maker de orthopeed wilt dat ik orthese ga krijgen voor allebij mijn benen.
donderdag mag ik al komen hoe snel is dat en wel fijn dat het zo in de vakantie kan :).

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2012, 14:32 »
ik had gereageerd maar werd eruit gegooid, goed nog een keer. Ik ben heel slim vergeten te vragen wanneer hij er is en toen ze vanmiddag over de kleur belden vergat ik het ook, dus ik heb geen idee maar ik denk niet dat het heel lang duurt want ze hadden al contact gehad met de leverancier.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2012, 10:21 »
vanmiddag m'n kniebrace halen, ik hoop dat ie een beetje helpt, want het gaat niet echt goed met m'n knie, ik overbelast hem constant en daar wordt ie niet beter van. Ik moet er maar eens over nadenken wat ik daaraan kan doen.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2012, 10:29 »
hopelijk heb je baat met je knie brace.

ik merk door mijn brace heelveel stabiliteit en daardoor kan ik ook meer uit mijn benen halen.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #20 Gepost op: 27 februari 2012, 13:51 »
en ik heb geen brace. Hij was niet goed, wat ik eigenlijk al dacht toen ik het plaatje zag, hij zorgt wel dat m'n knieschijf op z'n plek blijft maar houdt de zijwaartse instabiliteit niet tegen, ik ging staan en ging er meteen doorheen. Nu gaan ze contact opnemen met de orthopeed of hij een andere wil voorschrijven, dat hoor ik deze week, hopelijk lukt dat.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2012, 14:02 »
dus dan zou je er eentje met een schanier moeten hebben die houden de zij waardse bewegingen tegen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2012, 14:36 »
Ik heb veel verschillende soorten kniebraces geprobeerd en kan je vertellen dat als je knie in meerdere richtingen instabiel is en als je er vaak doorheen zakt er bijna geen braces zijn die je kunnen helpen. Mijn knieen zijn te slecht om het te corrigeren bijvoorbeeld, ze schieten met elke stap alle kanten op. Nu zijn mijn reflexen ook heel sterk daar, misschien dat het daarvan komt. Ik wou je iig waarschuwen dat er een mogelijkheid is dat er geen brace is voor je problematiek.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #23 Gepost op: 27 februari 2012, 16:25 »
Ik heb al een paar dagen veel last van mijn enkels. Komt denk ik door de 45 minuten op de spinning fiets vrijdag. Stom dat mijn spieren het relatief gemakkelijk volhouden, maar mijn enkels niet. Ik denk nu aan enkelbraces, zodat ik tóch mijn spieren kan trainen, maar zonder dat mijn enkels daarna dagenlang blijven mopperen. Heeft iemand nog tips m.b.t. enkelbraces? Ze hoeven niets te doen voor het onderste spronggewricht, want dat staat al vast (door operatie). Maar het voorste spronggewricht (noem je dat zo?) is het gewricht dat nu steeds aan de wandel gaat...
Ik ga donderdag naar de OIM om mijn polsbraces op te halen. Hopelijk kunnen ze me daar gelijk over enkelbraces adviseren, dan ga ik daarna contact opnemen met de reva voor een verwijsbriefje.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2012, 08:38 »
lastig hoor marianne.
zou je het kunnen tape misschien?
kan je kijken of het minder last geeft erna en dan een brace aanvragen of zo?

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #25 Gepost op: 29 februari 2012, 19:25 »
@wendela ik verwacht ook eigenlijk niet dat de instabiliteit helemaal weggaat en tegen de pijn zal het ook wel niet veel helpen, ik hoop op wat extra steun zodat ik wat makkelijker kan lopen en niet meer zo snel wordt ingehaald door mensen van 70 :P. En als ik het niet probeer weet ik zeker dat het niet helpt. Ik moet eerst maar zien of de arts een andere brace wil voorschrijven, ik heb nog niets gehoord, ze zou deze week terug bellen.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:10 door Wendela »

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #26 Gepost op: 30 maart 2012, 12:58 »
al een maand geleden zie ik, maandag kan ik m'n kniebrace halen, ben benieuwd.

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #27 Gepost op: 30 maart 2012, 21:26 »
Oe, dat is al bijna! Succes!  :)
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Amanda

  • Gast
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #28 Gepost op: 30 maart 2012, 21:29 »
Hopelijk bevalt de brace!

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de onderste extremiteiten
« Reactie #29 Gepost op: 12 april 2012, 10:50 »
M'n brace bevalt wel goed, hij is een beetje te ruim omdat ik tussen 2 maten viel maar hij kan nog wel wat kleiner gemaakt worden. Ik loop er wel een stuk beter mee, ik kan nu weer gewoon een half uurtje met de hond lopen voordat er van alles begint te protesteren.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal