Splints - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Splints - GESLOTEN  (gelezen 81219 keer)

Amanda

  • Gast
Re: Splints
« Reactie #45 Gepost op: 19 augustus 2011, 18:07 »
dat ding om je hand, helpt dat voor je handboog?


ik ga 13 sept bij de handchirurg vragen om splints... met de andere 2 revalidatieartsen kwam ik niet verder (ben al 3,5 jaar bezig om uitbreiding aan te vragen! ze vinden mijn handen wel extreem hypermobiel, maar doen er verder niks mee)

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #46 Gepost op: 19 augustus 2011, 21:51 »
Weet niet precies wat je bedoelt met ondersteuning van handboog?
Hij is bij mij wel verdikt, zodat ie ook steun geeft aan de middenhandsbeentjes, maar weet niet of je dat bedoeld?
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #47 Gepost op: 19 augustus 2011, 23:30 »
dat ding om je hand, helpt dat voor je handboog?

Het is er niet speciaal voor bedoeld, meer om je duim in 1 positie t.o.v. je hand te zetten. Maar ik heb het idee dat bij mij de rest van mijn hand (m.n. middenhandsbeentjes) er ook wel wat stabieler van wordt.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Splints
« Reactie #48 Gepost op: 21 augustus 2011, 18:15 »
Ik heb van een paar vingers iedere keer heel veel last door  over strekken. zouden splints hiervoor kunnen helpen? Het gaat dan met name om de bovenste kootjes!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #49 Gepost op: 21 augustus 2011, 18:38 »
Daar kunnen splints zeker voor helpen. Het lastige van de bovenste kootjes is wel dat ze dan wat makkelijker wegschuiven dan bij de onderste kootjes, maar ook daar zijn oplossingen voor.

Kun je tegen tape? Dan zou je ook je vingers een keer kunnen tapen tegen overstrekken om uit te proberen of je er veel aan hebt.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Splints
« Reactie #50 Gepost op: 21 augustus 2011, 19:14 »
Dat ik daar zelf niet op gekomen was!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Splints
« Reactie #51 Gepost op: 22 augustus 2011, 02:55 »
Soms is de oplossing zo dichtbij dat je er zelf even overheenkijkt ;) tis een goeie tip van Marielle. Als je tegen tape kunt uiteraard

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Splints
« Reactie #52 Gepost op: 22 augustus 2011, 08:28 »
Ja er is een soort, die ik kan verdragen in het op zich dat het wel knalrood wordt maar dat wil ik er wel  even voor over hebben! andere soorten creeren complete open wonden

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Splints
« Reactie #53 Gepost op: 28 augustus 2011, 23:54 »
Ik heb er geen last van hoor, dat die swan necks op de bovenste gewrichtjes afvallen. Ze blijven prima op hun plek zitten, ja tenzij ik met zeep aan de gang ga ofzo...

Naast tapen kan je ook proefsplints aanvragen, die zijn van plastic gemaakt. Bij mij is het zo dat tapen bij mijn vingers absoluut niet werkt, splints daarintegen werken geweldig, dus tape kan een verkeerd beeld geven.
Collective madness is called sanity

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Splints
« Reactie #54 Gepost op: 29 augustus 2011, 00:56 »
Oke, ik zal het 5 september eens bij de reva arts aangeven.

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #55 Gepost op: 29 augustus 2011, 14:57 »
Vanmorgen vierde poging gedaan tot het ophalen van mijn nieuwe silversplint voor mijn duim, heb nu een dubbele splint gekregen. maar die voldeed ook niet, als ik mijn schrijfhouding aannam overstrekte het laatste kootje alsnog. Dus nu gaan ze er nog een ringetje onder zetten.

Zijn er nog meer mensen met een dubbele splint? En hoe zit die bij jullie?

Offline Danies

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Never regret something that once made you smile =)
    • Bekijk profiel
    • Danies
Re: Splints
« Reactie #56 Gepost op: 1 september 2011, 10:44 »
Morgen kan ik mijn eerste paar silversplints ophalen, voor de dipgewrichten in beide ringvingers. Nu heb ik er wel meer nodig maar wilde zelf eerst kijken hoe het bevalt. (ik heb ook allerlei braces en niet alles doet wat je wilt, soms drukken ze juist dingen eruit die eerst prima zaten)

Maar. Nu komt de maar :) het dipgewricht van mijn ringvinger (rechterhand) is sinds gisteravond ontstoken. Fijn als je al een tijd zit te wachten op splints *not*. Dus ben ik bij de ha geweest voor advies. Mijn eigen huisarts was te druk met zijn 4e vakantie van dit jaar dus ik kreeg een vervanger. Een heel aardige vrouw die mij adviseerde om ze morgen toch gewoon op te halen.

Ik wil ze natuurlijk graag proberen maar wat vinden jullie, zal ik rechts even laten voor wat het is (tot de ontsteking over is) en alleen links direct dragen of kan het juist helpen ze allebei direct te dragen?

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #57 Gepost op: 1 september 2011, 10:50 »
@ Danies, ik zou eigenlijk je gevoel volgen. opzich zou die splint je vinger rust geven zodat de ontsteking over gaat. Maar ik zou zeggen probeer het uit en doe wat jij het prettigst vind.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Splints
« Reactie #58 Gepost op: 1 september 2011, 10:57 »
ik krijg een nieuwe duimsplint.
de mijne is gebroken.
hopelijk is ie er snel want schrijven zonder splint is maar lastig.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #59 Gepost op: 1 september 2011, 11:06 »
Nou als je zwelling hebt in de vinger zou ik hem niet dragen Danies. Maar als hij gewoon past is het misschien juist wel goed voor het gewricht.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal