Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 73909 keer)

Martinuzje

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #45 Gepost op: 23 februari 2012, 05:38 »
Gefeliciteerd Ilona!

Maaike: ik hoop dat het allemaal gaat lukken en je toch op het geplande moment naar Engeland kunt!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #46 Gepost op: 23 februari 2012, 10:46 »
@Maaike:Dat zou wel heel jammer zijn als je Engeland moet uitstellen. Als dat zou gebeuren, wat doe je dan in het tussenjaar?

Ik denk dat ik dan een jaar cursussen ga doen via de NVJ of kijken of er ergens een februari instroom mogelijk is. We zullen het wel zien!

En MariĆ«lle, ik heb geen idee. Meestal ben ik al wel op na 5 uur college eigenlijk.  :/
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:11 door Wendela »

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #47 Gepost op: 29 februari 2012, 19:30 »
Ik ga ook weer aan de studie. Vanaf volgende week zit ik iedere dinsdagmiddag op de Hogeschool van Utrecht voor de post HBO basiscursus PPG (praktische pedagogische gezinsbegeleiding) Ik heb er zin in!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #48 Gepost op: 29 februari 2012, 19:38 »
Wat leuk! Veel plezier en succes gewenst! Hoe lang duurt de opleiding?

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #49 Gepost op: 29 februari 2012, 19:43 »
Wat leuk! Veel plezier en succes gewenst! Hoe lang duurt de opleiding?

van begin maart tot eind juni en dan iedere week dinsdagmiddag. Is wel vol te houden naast mijn werk denk ik, hoewel er wel een flink aantal uren thuisstudie van je verwacht wordt. Ik kreeg nu voor de 1e les al de opdracht een boek te lezen, de inleiding van de reader, een casus te bekijken en een interview te houden met een ouder hoe het is om ouder te zijn en daarvan een verslagje te maken. Ik moet op dit moment alleen het boek nog lezen dat vandaag pas door Bol.com bezorgd werd. (daar was iets fout gegaan).

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #50 Gepost op: 2 maart 2012, 16:56 »
Gefeliciteerd Iloon!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #51 Gepost op: 8 maart 2012, 20:47 »
Ik ga per september studeren, sinds vandaag bekend. :D
Fijn gesprek gehad bij studieadviseur, info van expertisecentrum handicap en studie icm eigen verhaal was erg overtuigend voor ze.
Dus krijg nu spraakprogramma op laptop voor lange tentamens , aangepaste stoel, versoepelde aanwezigheidsplicht, mogelijkheid voor opnemen colleges bij afwezigheid en gratis parkeerkaart voor plek dichtbij. Dus echt superblij, meer dan ik had durven hopen! :D:D

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #52 Gepost op: 8 maart 2012, 21:00 »
 :duimpje:

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #53 Gepost op: 8 maart 2012, 21:01 »
Opnemen van colleges bij afwezigheid? Is dat mogelijk  :o

Ik geloof dat ik eens heel snel met meneer fruit moet gaan praten.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #54 Gepost op: 8 maart 2012, 21:07 »
Ja, ze zeiden dat medestudenten dat sowieso makkelijk kunnen doen; maar dat als docenten een opname-apparaatje kregen ( dus moet afwezigheid van tevoren bekend zijn) zij dat ook konden doen.
Gaat dan wel om geluidsopname, dus geen video.
Weet niet of de kleinschaligheid van owk dan voordeel is tov ped.wet.?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #55 Gepost op: 8 maart 2012, 21:15 »
Oh alleen audio...hmm

Ik denk dat de kleinschaligheid inderdaad een voordeel is. Als het bij ons officieel wordt opgenomen is dat een heel gedoe namelijk. Speciale apparatuur en er komt heel veel bewerking bij kijken. Vandaar dat ik ook verbaasd was in eerste instantie!

Bij alleen audio val ik in slaap  :P

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #56 Gepost op: 8 maart 2012, 21:18 »
Wat super dat er zoveel mogelijk is... Weer leker aan de studie :D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #57 Gepost op: 8 maart 2012, 21:30 »
Wat fijn!!!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #58 Gepost op: 10 maart 2012, 15:33 »
Fijn gesprek gehad bij studieadviseur, info van expertisecentrum handicap en studie icm eigen verhaal was erg overtuigend voor ze.
Dus krijg nu spraakprogramma op laptop voor lange tentamens , aangepaste stoel, versoepelde aanwezigheidsplicht, mogelijkheid voor opnemen colleges bij afwezigheid en gratis parkeerkaart voor plek dichtbij. Dus echt superblij, meer dan ik had durven hopen! :D:D

Klinkt zeker goed allemaal! Fijn ook dat dit voor aanvang van je studie al netjes rond is (zo zou het altijd moeten zijn maar dat lukt soms niet). Mag ik vragen wat voor info van handicap&studie je hebt gebruikt?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #59 Gepost op: 10 maart 2012, 16:06 »
Was zeker heel fijn, geeft ook wat meer moed om eraan te beginnen!  :)

Ik heb deze info gebruikt:
http://www.handicap-studie.nl/Ik-studeer-of-ga-studeren/Functiebeperkingen/Aandoening-Hypermobiliteitssyndroom plus de linkjes waar je op deze pagina kan doorklikken.
Die link had ik ze van tevoren al gestuurd, dus aan de hand van de punten waar hier staat dat er belemmeringen kunnen zijn hebben we naar mijn persoonlijke situatie en mogelijke regelingen gekeken.

Vroeg me trouwens wel af wat voor iemand de info heeft geschreven, want met bijv. deze formulering zullen niet alle artsen het eens zijn:
"of de diagnose HMS of EDS wordt gesteld, hangt af van de arts en van of er duidelijke huidsymptomen te vinden zijn (rekbare zachte huid, slecht genezende littekens, blauwe plekken)."
Vond het zelf wel een erg goed en herkenbaar verhaal, dus was er wel blij mee omdat het ook een officiele (en voor studieadviseurs 'dus' betrouwbare) instantie is!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal