Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 93254 keer)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #150 Gepost op: 11 april 2013, 15:07 »
Kleanprep werkt bij mij altijd als een tierelier!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #151 Gepost op: 11 april 2013, 21:05 »
Ik zou ook naar de huisarts gaan, Nih, hoewel dat in jouw geval waarschijnlijk tot niets leidt.
Als je nog natuurlijke dingen zoekt om de boel op gang te helpen en houden, zou je eventueel aan chlorella of spirulina kunnen denken.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #152 Gepost op: 12 april 2013, 12:22 »
xpreap werkt trouwens ook prima. Dat mag ik dus gebruiken als de boel compleet vastzit.....

Myrthe

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #153 Gepost op: 13 april 2013, 12:53 »
Ik zit nu ook al bijna 2 weken vast.. dikke pijnlijke buik, normaal neem ik dan n flinke dosis lactulose, en dan komt t op gang en is t weer goed, maar ik heb nu al 3 dagen achter elkaar lactu gehad, en t blijft verstopt zitten :/
Iemand ideeen of moet ik toch maar naar de HA?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #154 Gepost op: 13 april 2013, 22:48 »
Je zou nog magnesium kunnen proberen dat is vrij verkrijgbaar.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Darmklachten
« Reactie #155 Gepost op: 18 april 2013, 11:54 »
Bedankt voor de tips, het heeft zichzelf gelukkig opgelost in een paar dagen. Goed om te weten in ieder geval dat magnesium vrij verkrijgbaar is, dat heb ik nog niet eerder geprobeerd. Mijn huisarts geeft al weer 5 maanden niet thuis helaas.

@Myrthe: verstopping kan schade opleveren met eds dus ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan als je het zelf niet op gang krijgt. Dingen die ik naast de forlax doe om de boel op gang te houden zijn gedroogde pruimen eten, lijnzaad (niet gemalen! de hele zaden en dan een beetje kneuzen, laxerende stoffen zitten in de zaadhuid), psyllumvezels en veel drinken.
Collective madness is called sanity

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Darmklachten
« Reactie #156 Gepost op: 27 april 2013, 11:17 »
Jeetje Nih, wat verveled dat jou huisarts alweer 5 maanden niet thuis geeft.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #157 Gepost op: 17 juni 2013, 15:23 »
Hallo dames,

Ik heb jullie advies nodig voor m'n dochter.  Zij heeft heel veel moeite met poepen. Haar ontlasting is mooi soepel (eerder te zacht dan hard) maar toch heeft ze veel moeite om het er uit te krijgen. Je hoort haar persen als jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel. M'n huisarts heeft forlax gegeven maar de ontlasting is al zacht is forlax dan wel het juiste middel?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #158 Gepost op: 17 juni 2013, 16:11 »
Wat je schrijft over je dochter is ook precies mijn probleem. Ik ben nu doorverwezen naar het VU om te kijken wat er aan de hand is. Dus helaas nog steeds geen oplossing daarvoor. Ik heb ook Forlax, maar dat helpt niet om het er makkelijker uit te krijgen, helaas.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #159 Gepost op: 17 juni 2013, 23:15 »
Ik heb dit ook... Bisocodyl is een middel die zorgt voor darmkrampen zodat de ontlasting er gemakkelijker uit zou moeten komen ik krijg hier zelf wel behoorlijke buikkrampen van. In zetpil schijnt prettiger te zijn die heb ik nog nooit gehad maar lijkt mij wel dat dit alleen voor het uiteinde werkt.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #160 Gepost op: 18 juni 2013, 10:56 »
Ik denk dat er eerst eens gekeken moet worden naar de oorzaak. Ik heb zelf een dubbel probleem, dus obstipatie, maar ik krijg het er zelf ook niet echt goed uit. Ik gebruik op dit moment microlax, om de boel eruit te krijgen en soms een bisacodyl zodat mijn darmen een prikkel krijgen en krampen, dan komt het er wel uit. Maar voor je daarmee aan de gang gaat, is het misschien handig om naar de arts te gaan om te kijken wat te doen. Het gevaar is namelijk dat als je nu al grijpt naar bisacodyl ofzo, ze juist "luie" darmen kweekt en het er straks dus nog moeilijker uitkomt.

Vervelend trouwens dat ze zo een last heeft...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #161 Gepost op: 18 juni 2013, 13:18 »
Hier precies t zelfde probleem. Ik houd het met 8 magnesium pillen per dag bijna waterdun en dat is de enige manier waarmee ik een goede doorloop behoud (en dan nog krijg ik het er ook niet uitgeperst, maar als t dikker is dan krijg ik ook nog eens verzakkingen) Dan nog raak ik regelmatig geobstipeerd en ga soms een week of langer zonder ontlasting. dan heb ik altijd nog microlax (wat ik haat) of een liter colonfort om het op te lossen.

Het is echt een EDS probleem. Lastig, maar dun houden is het enige wat je voorlopig kan doen. Er zijn wel dingen zoals spoelen, medicatie etc, maar dat is echt een allerlaatste nood oplossing als niks meer werkt.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #162 Gepost op: 18 juni 2013, 20:08 »
Haar ontlasting is goed soepel aandrang heeft ze ook dagelijkse en meestal kan ik de klok erop gelijk zetten maar vervolgens zit ze dus een kwartier te persen als of haar leven er vanaf hangt. Nu met de forlax is het resultaat dat ze een vieze onderbroek had maaraalsnog een kwartier zat te persen.Ik ga morgen maar weer bellen.

Offline Nicky

  • Newbie
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #163 Gepost op: 19 juni 2013, 13:33 »
Bisocodyl zou moeten kunnen helpen.
Ik kijk op m'n werk, ik heb een cliƫnt die ook iets krijgt voor deze klachten, maar geen idee wat, misschien wel iets wat hierboven al genoemd is hoor...

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #164 Gepost op: 19 juni 2013, 21:56 »
Uk hoor graag van je hoor Nicky te veel info bestaat niet!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal