Polsproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Polsproblemen  (gelezen 74718 keer)

Offline -Melanie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #45 Gepost op: 16 juni 2011, 10:25 »
Ik heb inderdaad ook ergotherapie gehad voor mijn pols, maar ik die nieuwe schrijfhouding, pen anders vast houden, dat werkt niet , want op school gaat alles in zo'n razend tempo, dat je niet eens tijd hebt om over je houding na te denken..
Het lijkt alsof mijn pols steeds harder gaat knakken en erger, alsof het steeds losser gaat zitten zegmaar,
(want het zijn mijn botjes die verschieten)
geen idee wat ik er nog aan kan doen.
Ik begin na de vakantie met een nieuwe RESETprogramma en misschien dat ze er dan nog even naar kunnen kijken!


Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #46 Gepost op: 21 juni 2011, 09:56 »
@Melanie, klote zeg dat het tempo op school zo hoog ligt dat jij je houding niet kan checken. Is daar niets aan te doen? Hopelijk doet dat reset programma iets voor je!


Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #47 Gepost op: 21 juni 2011, 10:01 »
Sinds een paar dagen heb ik enorm last van m'n polsen. Rechts vooral. Ik begreep niet waar het vandaan komt. Tot ik vanmorgen op mijn loopfiets zat. Ik probeer het stuur losjes vast te houden. dan hangen m'n polsen af. Bovenarm hangt in een keurige hoek naar beneden. Hoek van 90 graden onderarm richting stuur helemaal ergonomisch maar als ik dus ontspan in m'n armen "hangen"m'n polsen als het ware tussen m'n handen, die het stuur vast hebben, en m'n onderarm in. Ga dit maar ff met de ergo bespreken. Het enige wat ik zelf kon verzinnen was een brace of zo. Maar om nou het één op te lossen en het ander ermee te gaan veroorzaken lijkt me ook niet handig.

Heeft er iemand een idee wat ik ermee kan?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #48 Gepost op: 21 juni 2011, 10:08 »
Ik heb wel een idee! Op mijn speedy electra zaten er op de handvaten een soort 'extra handvaten' die bedoeld waren om over de rug van je hand heen te gaan, zodat spastische mensen met hun handen 'vast' zitten. Ik heb die toen zo gedraaid dat ze niet over de rug van mn hand heen gingen maar onder de pols lagen. Zo kon ik t stuur losjes vasthouden terwijl mn polsen keurig ondersteund werden en er niks doorklapte of af ging hangen.
Als ik een plaatje vind post ik die wel even. (Zit nu in de bus) het lijkt me iig fijner dan een brace!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #49 Gepost op: 21 juni 2011, 10:14 »
Zoiets als de schalen van een onderarmschaal kruk?  Daar kan m'n ergo wel wat mee denk ik. Bedankt voor het idee Ingeborg!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #50 Gepost op: 21 juni 2011, 10:58 »
ja zoiets, alleen dan compacter.

zie je die boogjes? die heb ik dus naar beneden gedraaid zodat ze onder mn pols liggen. ik kan ze vrij makkelijk van positie veranderen (maar ze zakken niet weg onder t gewicht van mn arm) dus je kan dan makkelijk af en toe van houding wisselen als je pols oncomfortabel aanvoelt.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2011, 11:12 door Marielle »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #51 Gepost op: 21 juni 2011, 11:06 »
oeps! nogal groot plaatje! hoe krijg ik hm kleiner?

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #52 Gepost op: 21 juni 2011, 11:14 »
oeps! nogal groot plaatje! hoe krijg ik hm kleiner?

Daar is een trucje voor. Met width=aantal pixels in de img tag.
[img width=400]plaatje.jpg[/img]

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #53 Gepost op: 21 juni 2011, 11:16 »
dank je marielle!

Offline -Melanie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #54 Gepost op: 15 juli 2011, 16:11 »
Het tempo ligt echt te hoog, zelfs met een laptop maargoed, ik probeer zoveel mogelijk mee te pikken en de rest kopieer ik vaak van vriendinnen.
Ik ben afgelopen week 4 dagen een stoomcursus wezen volgen aan de universiteit Leiden, wat erg heftig was.
Van 8 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds alleen meer wiskundesommen oefenen en dus heel de dag schrijven..
Ik heb nu het idee dat mijn polsen slapper zijn en ze knakken heel erg.
Misschien komt het een van jullie bekend voor dat na een grote inspanning je polsen 'losser' en gevoeliger aanvoelen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #55 Gepost op: 16 juli 2011, 12:22 »
Ik heb nu het idee dat mijn polsen slapper zijn en ze knakken heel erg.
Misschien komt het een van jullie bekend voor dat na een grote inspanning je polsen 'losser' en gevoeliger aanvoelen.
Dat komt me wel bekend voor. Als ik teveel gedaan heb, merk ik dat zeker in mijn polsen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Polsproblemen
« Reactie #56 Gepost op: 17 juli 2011, 13:13 »
Ja ik herken dat ook wel eigenlijk, bij veel inspanning gaan mijn polsen ook sneller subluxeren en luxeren

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #57 Gepost op: 20 juli 2011, 17:49 »
bij veel inspanning gaan mijn polsen ook sneller subluxeren en luxeren
... wat feitelijk betekent dat je over je grenzen bent gegaan. En dat is niet zo slim om te doen.



Ik word 's ochtends soms wakker met een pols die niet goed staat. Als hij lang verkeerd heeft gezeten 's nachts (ik word er niet wakker van), dan doet mijn pols de hele dag veel pijn (als ik hem al goed krijg). Ik denk dat ik toch misschien aan de nachtspalken zou moeten, in ieder geval als ik 's avonds voel dat het een 'slechte dag' is wat betreft mijn polsen. Maar mijn revalidatiearts is volledig tegen braces. Ik vroeg laatst om nieuwe braces om incidenteel te gebruiken, wanneer mijn pols elke minuut er uit vliegt en dat al gedurende twintig minuten (twintig (sub)luxen dus). Volgens mijn fysio kan ik hem dan beter een uurtje rust geven in een brace. Maar zelfs daar is mijn revalidatiearts het niet mee eens. Alsof ik mijn spieren niet genoeg train :S, die worden echt niet slapper van een keer een uur een brace.
Maar goed, wat moet ik hier mee: luisteren naar mijn arts en mijn polsen laten luxeren, of toch maar een andere arts zoeken die wel meedenkt over functionele braces? Of ze gewoon zelf aanschaffen? (Ben ik niet zo'n voorstander van.)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #58 Gepost op: 20 juli 2011, 18:04 »
Jouw revalidatiearts is wel heel extreem. Ik ken er meer die niet enthousiast zijn over spalken (dat is niet zo zeldzaam, en ook wel terecht, onnodig spalken heeft echt risico's), maar nachtspalken zijn een ander verhaal. In je slaap hoor je nl uit te rusten en niet te trainen, en het liefst in een gezonde houding.

Hoe kijkt je huisarts er tegenaan? Gewone nachtspalken kun je ook in de eerstelijns wel regelen, met een eerstelijns ergo. Als je verder wel tevreden bent over je revadok is dat misschien nog een optie, zo niet, dan wordt het sowieso tijd voor een ander.

Ik heb zelf ook veel gehad aan tapen, kreeg er een hoop functie door terug en kon ook nog eens beter slapen. Maar dat raad ik je niet aan, want het heeft er ook voor gezorgd dat mijn polsen in korte tijd behoorlijk achteruit zijn gegaan.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #59 Gepost op: 20 juli 2011, 18:11 »
Mijn huid houdt niet van tape, dus dat is geen optie. Ik ben zelf echt voor braces.
Ik ben trouwens bijzonder ontevreden over mijn revalidatiearts, dus een nieuwe is sowieso welkom. Als iemand nog een goede suggestie heeft, stuur me dan maar een PM!

En mijn huisarts heeft er totaal geen verstand van. Als ik zou zeggen "ik MOET nachtspalken", dan zou hij ze zo voorschrijven. Maar of dat nou de bedoeling is...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal