Schouderproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Schouderproblemen  (gelezen 30611 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #60 Gepost op: 23 januari 2014, 08:31 »
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent / een verklaring heeft. Ik heb sinds een week steeds meer pijn in mijn linkerschouder. Ga er ook steeds slechter van slapen. Het is een zeurende pijn, die steeds lastiger te negeren is. Met eventuele medicijnen wel te onderdrukken. Het gekke is alleen dat ik wel regelmatig iets hoor/voel knakken, maar dat er volgens mij geen luxaties zijn. Waar zou de pijn dan vandaan kunnen komen?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #61 Gepost op: 23 januari 2014, 09:39 »
Misschien dat een pees een beetje ontspoort? Dat kan ook aardig wat pijn veroorzaken.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #62 Gepost op: 23 januari 2014, 09:56 »
Misschien dat een pees een beetje ontspoort? Dat kan ook aardig wat pijn veroorzaken.

En zou je daar wat mee kunnen doen?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #63 Gepost op: 23 januari 2014, 10:28 »
Je zou je fysio kunnen laten controleren of alles nog recht staat.  Bij mij is het vaak dat er een wervel o.i.d. scheef zit, die dan voor te veel trekkracht op gewrichten zorgt, waardoor dingen ontsporen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #64 Gepost op: 23 januari 2014, 13:38 »
 Verkrampte spieren kunnen ook gaan trekken en doen. Inderdaad even je fysio laten kijken

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #65 Gepost op: 23 januari 2014, 17:47 »
Eens kijken of ik daar op korte termijn een afspraak kan maken. Dank voor het meedenken! :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #66 Gepost op: 20 maart 2014, 19:39 »
Ik ben al een tijdje met een nieuwe fysio bezig. We werken aan stabiliseren en coördineren. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik stabiel bleef en niet achteruit ging, maar ik ga gewoon heel langzaam maar zeker vooruit! We zijn gewoon begonnen met hele kleine dagelijkse bewegingen. En die bewegingen langzaam en gecoördineerd maken met mijn arm. Ook kijkend naar hoe ik mijn spieren aan moet spannen en hoe ik moet bewegen enzo. Het werkt erg goed :-)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #67 Gepost op: 22 maart 2014, 14:32 »
Fijn dat het zo goed gaat.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Schouderproblemen
« Reactie #68 Gepost op: 24 maart 2014, 11:49 »
Dat klinkt heel erg goed zeg!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #69 Gepost op: 7 april 2014, 21:45 »
Wat super fijn Zwaantje

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #70 Gepost op: 20 juli 2014, 15:39 »
Ik slaap op mijn zij, het lukt me niet om in een andere houding te slapen. Maar ik heb regelmatig dat ik wakker word met pijn in mijn schoudergewricht. Het voelt aan als een slijmbeursontsteking. Is het mogelijk dat je dat krijgt door op je schouder te slapen? Want mijn schouder is verder niet echt instabiel, hij is nog nooit uit de kom geweest gelukkig.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #71 Gepost op: 22 juli 2014, 21:26 »
Ik slaap ook vaak op mijn zij en heb daar regelmatig last van (maar wel erg instabiele schouders). Je schouder hoeft trouwens niet uit de kom te zijn geweest om instabiel te zijn.
Je kan met een kussen onder je romp en een kussen onder je hoofd slapen zodat je schouder in de kuil tussen die twee kussens ligt (zodat er minder gewicht/druk op staat)
Ik heb een verstelbare lattebodem, ik slaap altijd een klein beetje omhoog met mijn hoofd. Dat is waarschijnlijk geen ergonomisch verantwoorde houding als je op je zij ligt hihi. Maar het haalt de druk van mijn schouders af en daardoor weinig pijn meer met slapen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #72 Gepost op: 22 juli 2014, 22:53 »
Ik heb een kussen bij de ikea gekocht speciaal voor als je op je zij slaapt. Bij mij vult de bult die vooraan op het kussen zit precies de holte van m'n nek op. Hierdoor blijft m'n schouder ook al veel beter zitten waar hij hoort. Dat zou ook nog een idee zijn als je het met een normaal kussen niet op kan lossen.

www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00125279

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #73 Gepost op: 23 juli 2014, 12:23 »
O dat is wel een goed idee! Dan ga ik eens kijken of het helpt bij mij om dat gat op te vullen

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #74 Gepost op: 23 juli 2014, 18:13 »
Bij mij helpt dat goed. Ik heb sinds ik dat kussen heb ook niet zo veel last meer van m'n nek doordat hij nu niet meer in zo'n rare knik ligt.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal