Schouderproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Schouderproblemen  (gelezen 30614 keer)

Offline nadine

  • Newbie
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #45 Gepost op: 20 mei 2013, 14:57 »
Ik heb niet alles terug gelezen maar gaat het om 1 kant? Zoals de andere ook al zeiden gebruikte ik ook een kussen. Bij mij hhebben ze op den duur me schouder vast gezet. Ik had toen de eerste paar dagen een afneembaar gips corset misschien als je huid het verdraagt dat ze zoiets kunnen maken voor je?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #46 Gepost op: 21 mei 2013, 12:21 »
Ik heb nu een nekkussentje die ik onder mijn oksel plaats. Zo'n reiskussentje voor in het vliegtuig, dit werkt tot nu toe nog het beste. Met een gips korset slapen, vraag me af of ik dan überhaupt een oog dicht doe hihi :p Maar dan moet er wel veel zacht materiaal in, krijg wondjes van gips.

Offline nadine

  • Newbie
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #47 Gepost op: 21 mei 2013, 19:05 »
Als een kussentje werkt is dat inderdaad prettiger. Ik dacht ook dat ik niet zo slapen met dat gips maar dat ging eigenlijk prima. Alleen moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat aan beide zijde alle ribben gekneusd waren, misschien dat dat niet zo is als je er alleen mee slaapt

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #48 Gepost op: 25 oktober 2013, 10:23 »
Vandaag een echo gehad van beide schouders.. Was wel verschil te zien tussen de "goede" en "slechte" kant. Die laatste had er moeite mee(werden kleine bewegingen gemaakt ondertussen). Maar vond het vooral interessant ;) Er werd uitgelegd wat er zichtbaar was zodat ik het zelf ook zag.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #49 Gepost op: 25 oktober 2013, 19:44 »
Dat is ook interessant! Waarom is de echo gemaakt? Ga je eventueel een operatie doen of iets in die richting, of wilden ze kijken of er dingen door zijn?

Ik heb weer intensief schouder oefeningen opgepakt. We werken vooral aan de coördinatie en vooral niet met kracht. Ik heb echt een fijne fysio die heel goed let dat ik niet over mijn grenzen ga. En ik merk in drie weken tijd al vooruitgang tijdens de oefeningen (nog niet in het dagelijks leven). |
Vind dit best positief!!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #50 Gepost op: 25 oktober 2013, 22:01 »
Wat is het doel van de.echo Rachel?

Dat is zeker heel goed zwaantje!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #51 Gepost op: 25 oktober 2013, 22:21 »
Mijn fysio heeft een echo apparaat en hij was zelf nieuwsgierig naar wat er zichtbaar was ;)

Fijn Zwaantje! Ik deed oefeningen met een teraband (de lichtste) die kun je thuis doen voor de coördinatie.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #52 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:11 »
En kan je fysio nu ook nog iets met die kennis, Rachel?

Wat fijn dat je nu al vooruitgang merkt, Zwaantje! Dat is erg snel! Duimen dat het nog even zo doorgaat :).

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #53 Gepost op: 27 oktober 2013, 13:33 »
Ik heb geen idee, volgens mij wilde hij gewoon kijken ;) De fysio doet namelijk verder niks met mijn schouders. Fysio heb ik alleen voor mijn rug en nek.. En sinds ik niet meer extra train met mijn schouders en "alleen" handbike en de rolstoel voort beweeg is het er alleen maar beter op geworden.

Offline nicOle93

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #54 Gepost op: 21 november 2013, 19:35 »
Te lang niet meer gereageerd hier. Door alles de site helemaal vergeten oepsie :bloos:
Vorige week ff langs geweest bij de huis arts want ik verging van de pijn. Uiteindelijk weer na alles uit te hebben gelegt heeft ze me verteld dat ze naar me hadden moeten luisteren 2 jaar geleden ( goede operatie gehad alleen met aankleden ging het mis, verpleegster deed mn arm te ver naar buiten) maar ze denkt dat er wat nier goed zit in mijn schouder, maar weet niet wat en ze heeft gezegt dat ik een chronische pijn heb ontwikkeld daar >:( maargoed.. Vorige week heb ik tramadol gekregen voor de pijn. Helemaal geen bijwerkingen behalve beetje suf en niet veel eetlust totdat ik zondag het innam en na 3 kwartier een paars konijntje zag op het bed van mn vriend haha. Ik ga binnenkort overstappen naar een andere huisarts en hopelijk kan hij me doorsturen naar een ander ziekenhuis waar ze me niet kennen en misschien dat hun weten wat het is :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #55 Gepost op: 22 november 2013, 11:59 »
hahahaaaaaa, sorry dat vind ik echt heel grappig. Een paars konijntje :)
Wat ontzettend dom van die verpleegkundige zeg, die moeten dat toch maar al te goed in de gaten houden tijdens het aankleden! Dat is toch ook een van de redenen dat ze je helpen... Naast de pijn.

Myrthe

  • Gast
Re: Schouderproblemen
« Reactie #56 Gepost op: 22 november 2013, 13:15 »
Hihihi een paars konijn! Ik hoop dat ze je kunnen helpen en dat je schouder niet te erg beschadigd is.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #57 Gepost op: 22 november 2013, 16:19 »
Hahaha... Dat paars konijntje klinkt grappig! Maar ik hoop dat wel dat je minder last van je schouder krijgt.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Schouderproblemen
« Reactie #58 Gepost op: 24 november 2013, 21:26 »
 Hihi een paars konijntje is wel grappig ja. Ik zag potloden ipv lantaarnpalen vanuit mijn ooghoeken, toen ik voor t eerst tramadol had.

Ook nu nog heb ik t idee dat ik als ik iets vanuit mn ooghoeken zie dat mn hersenen er sneller iets anders van maken dan zonder tramadol. Vaak denk ik dat ik een kat zie etc. :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Schouderproblemen
« Reactie #59 Gepost op: 25 november 2013, 08:08 »
Hmm van medicijnen heb ik dat niet. Maar als ik koorts heb kan ik wel flink hallucineren. Jij paarse konijntjes. Ik een paars vogeltje. Hihi

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal