Forum > Andere gezondheidsvragen

Inslaap problemen

<< < (2/15) > >>

edith:
Je zou een hoge dosis melatonine kunnen proberen.Maar dan moet je echt even kijken welk merk de hoogste dosis heeft en die zeker verdubbelen.Maar je kunt het ook op recept krijgen en dan is de dosis automatisch hoger,dan als je het zelf koopt.Dit werkt vaak goed en is onschuldig en wordt veel gebruikt door mijn borstkanker vriendinnen en mijn moeder,omdat het inslapen door de behandeling met o.a. hormonen  echt resulteerd in blijvende inslaapprobs. ;)

Zwaantje:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er zeker wat mee doen :)

Wendela:
Als ik trouwens niet kan slapen gebruik ik wel een trucje dat mijn moeder heeft geleerd toen ze zwanger was van mij. Je concentreert je daarbij alleen op wat je voelt in je lichaam. Beginnende bij een van je benen ga je van het puntje van je tenen omhoog naar je bekken. Dan het andere been en zo werk je heel je lijf af. Heel grondig moet je dat doen, ik slaap meestal al bij de 2e knie  :P

Maar je doet het dus echt grondig en benoemt wat je voelt. Dus zo ongeveer:
Mijn linker grote teen, ik voel hoe mijn huispak mijn grote teen aanraakt. Precies op het topje van mijn teen voel ik de zoom van het huispak. Het is niet een naar gevoel, gewoon een gevoel van lichte aanraking en druk. Ik voel dat mijn huispak wat klein is daar. Aan de onderkant van mijn grote teen voel ik het matras, dat is lekker zacht. Aan de bovenkant komt er niks tegen mijn teen aan, Het voelt daar wel lekker warm. Ik voel dat mijn teen kleine spasmetjes heeft en af en toe heen en weer trilt. Het doet niet pijn maar voelt wel vermoeiend aan. ......   

Lisa:
Ik herken het ook wel. Ik ga altijd om 10 uur naar bed en slaap meestal pas tegen een uur of 1. Wat mij vaak helpt is de tv (of de radio) aanzetten met het volume zo zacht dat je bijna niet kan verstaan wat ze zeggen. Van dat gepraat op de achtergrond wordt ik altijd heel rustig, kan ik mijn hoofd beter leegmaken en heb ik minder aandacht voor geluiden buiten (schrik meestal een beetje als ik geluiden hoor die ik niet herken  ::) )

Maaike:
Jouw inslaapproblemen lijken me op dit moment vooral door alle stress van de neuroloog en alles daar omheen te komen. De enige tip die ik je kan geven, is wat een aantal andere meiden ook al hebben gezegd: probeer je hoofd leeg te krijgen voordat je gaat slapen. Ga niet stressen als je niet in slaap valt, ga dan ook niet piekeren over alle dingen die je op dit moment overkomen, maar probeer het langs je heen te laten glijden, hoewel dat natuurlijk heel moeilijk is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie