Je eigen rolstoel - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel - GESLOTEN  (gelezen 68919 keer)

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #240 Gepost op: 17 oktober 2012, 11:18 »
mijn rolstoel is ook eindelijk in de aanvraag bij de gemeente, voelde echt goed om m op de bus te gooien!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #241 Gepost op: 17 oktober 2012, 17:32 »
Ik ben blij dat het goed voelde. Voor sommige mensen is het doen van een aanvraag alleen maar verdrietig en confronterend. Maar het kan natuurlijk ook alles tegelijk zijn.

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #242 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:09 »
Ik weigerde t eerst onder ogen te zien en t formulier aanvragen voelde verschrikkelijk, maar ik begin langzaam echt in te zien dat t een enorme uitkomst kan zijn en dat ik veel energie over zal houden die ik nu inlever aan lopen en mezelf staande houden, als ik dr eenmaal inzit zal de boosheid en verdriet ook nog wel even komen,.,.

Offline Eefje87

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #243 Gepost op: 18 oktober 2012, 16:00 »
Vanmiddag zijn ze bij mij ook geweest voor een andere rolstoel. En eindelijk hebben we de juiste specificaties (na eerst een proefstoel etc. te testen). Ik krijg een Küschall K-serie G3 met e-motion wielen. Dus ik ben heel benieuwd!!

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #244 Gepost op: 18 oktober 2012, 16:27 »
Ben gewoon helemaal blij voor je :)

Offline Eefje87

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #245 Gepost op: 18 oktober 2012, 16:27 »
Ik ook haha, nog bedankt voor het proef zitten ;-)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #246 Gepost op: 18 oktober 2012, 16:51 »
Ziet er mooi uit. En vooral heel fijn als je een rolstoel hebt die echt passend is! :)
Heb je de emotionwielen al een poosje kunnen proberen?

Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben! :D

Offline Eefje87

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #247 Gepost op: 18 oktober 2012, 16:52 »
Ik heb de emotion wielen alleen getest, maar nog niet langer proef in gereden. Dus ik ben heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat het bevallen. Eerst wilden ze me een Quickie Argon geven, maar omdat ik zulke lange benen hebben hadden ze problemen met de zithoek van de stoel.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #248 Gepost op: 18 oktober 2012, 18:23 »
gefeliciteerd! Zo bizar hoe blij je kunt zijn met een rolstoel. En natuurlijk blijft het als het daadwerkelijk zover is erg dubbel maar ik vond het ook ergens een enorme opluchting en een stuk vrijheid die ik terug kreeg.

Offline Eefje87

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #249 Gepost op: 18 oktober 2012, 18:29 »
Ja, ik heb nu ook al een rolstoel, dus ik ben het op zich al wel gewend. Alleen die van mij voldoet niet meer. Het was een soort veredelde transport rolstoel (Quickie). Dus nu afwachten hoe dit gaat worden!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #250 Gepost op: 19 oktober 2012, 14:01 »
Ziet er mooi uit die stoel.


 Ik krijg mijn Emotion wielen er inmiddels zelf wel op. Maar niet er af. Dus misschien moet ik dat nog even oefenen met vriend er bij. Dan kan ik zelf m'n wielen verwisselen als ik wil handbiken. Vind k toch handiger dan een tweede stoel aanvragen. Vind de Emotion wielen wel erg wennen. Het is binnenshuis ook niet handig.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #251 Gepost op: 19 oktober 2012, 14:26 »
Het hangt ook van de instellingen af, op welke percentages hij staat... Heb jij twee standen erop?

Vind die kuschall mooi ja! Ik heb een tijdje een K4 via de gemeente gehad iav mijn huidige stoel.

Offline Eefje87

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #252 Gepost op: 19 oktober 2012, 15:57 »
Ja, volgens mij krijg ik ook 2 sets banden. Die wielen zijn inderdaad erg zwaar, weet niet of ik die zelf kan verwisselen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #253 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:02 »
Ik heb maar 1 stand.. Misschien zijn ze vergeten een afstandsbediening er bij te leveren? :-P

@Eefje: wat bij mij helpt: ik zet de stoel op die speciale kiep wielen die je bij Emotion krijgt. De gewone wielen krijg ik er wel zelf af omdat die niet zwaar zijn. De Emotion wielen til ik niet op maar rol ik naar m'n rolstoel. Dan moet je ff wat fabriceren waar je hem op kan rollen, zodat je de as er in kan schuiven zonder dat je hem echt op hoeft te tillen. Snappie?

Offline Eefje87

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #254 Gepost op: 19 oktober 2012, 16:04 »
Oh dat is inderdaad wel een goed idee!

Volgens mij krijg ik ook e-motion wielen met 2 standen. Ik dacht dat dat standaard is?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal