Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88753 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #45 Gepost op: 6 september 2011, 09:10 »
Vervelend zeg

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #46 Gepost op: 6 september 2011, 15:13 »
Misschien aan de buschauffeur vragen of hij je kan helpen? Gaan lopen als je knie zeer doet én als je normaal gesproken al een rolstoel gebruikt, is natuurlijk niet heel handig..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #47 Gepost op: 6 september 2011, 16:20 »
Bij wet is het verplicht dat alle bussen tegenwoordig een rolstoeloprijplank hebben. Dus toch maar gebruik maken van die mogelijkheid, denk ik zo...

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #48 Gepost op: 6 september 2011, 16:31 »
En anders gewoon medepassagiers vragen? Ik reis eigenlijk nooit met assistentie (omdat je dan geen krappe overstap kunt nemen). Gewoon rechtstreeks iemand vragen of die je stoel even wil tillen, lukt bijna altijd :)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #49 Gepost op: 6 september 2011, 21:00 »
Regelmatig kom ik bussen tegen die wel een oprijplank hebben, maar die zit dan gewoon vastgeroest of zo, omdat hij zo weinig wordt gebruikt. Dan ben ik idd afhankelijk van behulpzame medepassagiers, maar zeker als je buiten de spits reist, zijn de busschaufeurs meestal ook wel aardig. Ben er laatst door een (heel sterke, blijkbaar) chauffeur met rolstoel en al ingetild (A)

Als je structureel ondersteuning nodig hebt bij de trein (op dezelfde tijden), kun je volgens mij ook voor een aantal dagen tegelijk dezelfde ondersteuning in 1 keer regelen.

liezenogwat

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #50 Gepost op: 6 september 2011, 22:01 »
Het lijkt mij ook niet zo handig om door te lopen terwijl je normaal een rolstoel gebruikt. is er niet iemand uit je omgeving die kan dienen als jou begeleider? als je daar een pas voor hebt reist die persoon toch gratis of voor heel weinig mee? of iemand van school oid die toevallig op het zelfde traject zit?
en anders kan ik me haast niet voorstellen dat niemand van je mede-reizigers je zou willen helpen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #51 Gepost op: 6 september 2011, 22:59 »
Eens met de rest. Wat betreft het moe worden van lopen met krukken: Je kan ze ook gewoon dragen en ze dan later op de dag gebruiken als je ze echt nodig hebt. Zo belast je je schouders minder.

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #52 Gepost op: 7 september 2011, 14:38 »
Nou, morgen moet ik weer naar het ziekenhuis en dan ga ik gewoon eisen dat er naar gekeken wordt door een echte, volleerde arts. Want ik heb tot nu toe alleen nog maar artsen in opleiding of co-assistenten gezien. En ze willen me ook niet geloven dat ik geen heavy trauma nodig heb om iets te scheuren o.i.d. Ik heb vandaag in ieder geval mijn tubigrip én mijn kniebrace omgedaan (kniebrace om te voorkomen dat de tubigrip afzakt, kniebrace zelf geeft niet de steun op de juiste plek.) Over een uurtje ben ik weer thuis en kan het pootje wederom omhoog.

Wat betreft treinreizen: jullie hebben gelijk, ik zou eigenlijk gewoon mijn trots aan de kant moeten gooien en dat ding meenemen, want met een koppig hoofd blijven zeggen "ik kan alles zelf" doet uiteindelijk niet veel goed..  :-[ :-[

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Knieklachten
« Reactie #53 Gepost op: 7 september 2011, 18:18 »

Wat betreft treinreizen: jullie hebben gelijk, ik zou eigenlijk gewoon mijn trots aan de kant moeten gooien en dat ding meenemen, want met een koppig hoofd blijven zeggen "ik kan alles zelf" doet uiteindelijk niet veel goed..  :-[ :-[

ooit ga je het leren :P
beterschap er mee!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Knieklachten
« Reactie #54 Gepost op: 8 september 2011, 06:07 »
Wat betreft de trein en de bus, ik moest van de week uit nood met de trein in de bus (handig toen pas kwam ik er achter dat mijn ov het niet meer deed) De trein geeft hier niet zo veel problemen die is rolstoel vriendelijk. En bij de bus HIHi heb ik me verbaasd over toch nog de behulpzaamheid van de mede mens er stonden er zo maar 2 en een bus chauffeur om me die bus in te helpen omdat die plank niet werkte!!

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #55 Gepost op: 28 september 2011, 07:48 »
ik heb te horen gekregen dat ik 15 oktober (op een zaterdag jah...) door de MRI ga... en 26 oktober heb ik mijn afspraak al staan met de chirurg... Ik ben benieuwd

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Knieklachten
« Reactie #56 Gepost op: 28 september 2011, 09:15 »
ah ok.

wat denken ze dat het is waar door je knie zo lastig is?
ik moet vaak ook op zaterdag door de scan heen is altijd lekker rustig dan in het zh :D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #57 Gepost op: 28 september 2011, 11:09 »
succes!

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #58 Gepost op: 28 september 2011, 12:50 »
ah ok.

wat denken ze dat het is waar door je knie zo lastig is?

Dat weten ze dus niet. Een arthroscopie vond hij nog wat vroeg omdat er verder nog geen foto's waren gemaakt. Dus daarom de scan.

liezenogwat

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #59 Gepost op: 30 september 2011, 05:40 »
Hoe is het nu met je knie? doet hij nogsteeds zo veel pijn of is het al wat minder?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal