Forum > Hulpmiddelen en praktische zaken

Boodschappen doen

(1/4) > >>

Marielle:
Een draadje voor tips over hoe je handig boodschappen kan doen, met of zonder rolstoel.

Bij sommige jumbo's hebben ze rolstoelwagentjes (met dank aan Ingeborg voor de foto):


(Helaas passen de rolstoelwagentjes van de jumbo in Groningen niet op de ovalen buizen van een quickie helium, wel jammer.)

Marianne:
Ik ga altijd eerst op zoek naar een kartonnen doos. Deze zet ik op mijn schoot neer, waarna ik hem vol laad met mijn boodschappen. De grootste kunst is altijd om na het afrekenen alles weer in die doos te krijgen, want ik koop standaard meer dingen dan gepland. De doos met boodschappen zet ik in mijn auto.
Als ik met de handbike ga, neem ik een rugzak mee waar ik na het afrekenen de boodschappen in doe. Deze hang ik achterop mijn rolstoel en dan kan ik handbiken. Vanwege de trappers kunnen de boodschappen tijdens het fietsen niet op schoot liggen.

Annemarieke:
Bij de AH maak ik altijd gebruik van het zelfscansysteem. Hierdoor hoef ik alles maar een keer in mijn tas te doen. Ik doe altijd de kleine boodschappen en heb dan meestal 2 rugtassen, eentje hang ik aan mijn rugleuning en een op mijn rug. De zware dingen zoals het drinken laat ik Edwin halen. ;)

Lientje:
ik zet meestal gewoon een boodschappen mandje opschoot.
doe ik de spullen in die ik nodig heb.
reken af en doe het in me rug tas en voor in de mand van de handbike

zie foto wat ik bedoel:
ook ideaal voor mijn jas in te doen.

Marielle:
Dat ziet er ook wel heel handig uit! Ik heb geen bagagedrager op mijn handbike, dus moet alles in mijn rugzak kwijt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie