inderdaad, en ik heb hiervoor de Speedy Duo gehad.
Mijn mening:
SpeedyVoordelen:
- De eerste omwenteling is volledig ondersteund dus kost geen kracht
- De accu's zitten aan het wiel waardoor het wiel stabieler op de grond blijft dan de Stricker
- Je hebt goede grip, ook in bossen en heuvels
- Aankoppelen gaat sneller dan bij Stricker
Nadelen:
- Je moet hem altijd aan stroom hebben staan wanneer je hem niet gebruikt.
- Hij is zwaar!
- Bij volledig elektrisch rijden moet je de trappers constant naar je toe trekken want dat is hoe je gas geeft, dat is -belastend voor zeer instabiele schouders/vingers
-Je kan niet erg hard (max 14km/h) en de accu's van de speedy worden naar mijn idee redelijk snel slechter waardoor je steeds zachter gaat. (maar dan moet je je accu's laten vervangen)
- Adapter aan je stoel
- Aankoppelen is zwaar omdat je de handbike even op moet tillen, maar wanneer je er handiger in wordt is het steeds lichter
StrickerVoordelen:
- Een stuk lichter dan de Speedy Duo.
- Meer opties om de ondersteuning in verschillende standen te regelen. Je hebt 3 standen en dan kun je per stand ook nog aan een schuifje schuiven of je meer of minder ondersteuning wil.
- Hij kan een STUK harder (max 28 km/h ik weet niet of ik dit goed zeg)
- De accu kan er af gehaald worden om hem zo op te laden of binnen te leggen als het vriest buiten.
- De accu hoeft niet continu aan stroom, je hoeft hem dus veel minder vaak op te laden.
- Elektrisch rijden met duimgas, heel makkelijk Zonder dat je om moet switchen met instellingen.
- Geen adapter aan je stoel
- Je hoeft niets te tillen tijdens het aankoppelen.
Nadelen:
- Voor mijn gevoel zweeft het wiel af en toe, omdat ik de Speedy gewend was met een zwaar wiel. Je hebt minder grip dan met de speedy en je slipt sneller dan met de SPeedy.
- De eerste omwenteling is niet ondersteund (maar je kunt elektrisch weg rijden)
- Als je een erg instabiele duim hebt is elektrisch rijden misschien zwaar vanwege het duimgas.
- Aankoppelen duurt langer dan bij de speedy en is intensiever.