Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 151079 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #360 Gepost op: 9 augustus 2013, 20:22 »
Super allemaal zeg!
Ik heb mijn nieuwe nu 2 weken en al 120 kilometer mee gefietst zag ik net.
Gaat best snel zo en gaat vrij goed met de ondersteuning en het opbouwen naar mijn operatie.
Ook wel lekker is die 9 verschillende ondersteuningen en 7 versnellingen.


Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #361 Gepost op: 12 augustus 2013, 20:38 »
Heb vandaag de gemeente gebeld dat de scootmobiel niet voldoet.. Ik wordt morgen of overmorgen terug gebeld.

Voor de mensen die het verhaal niet weten:
Ik had een Stricker handbike aangevraagd ivm duimgas ipv de Speedy Duo (dan moet je de trappersnaar achter trekken om gas te geven = belasting armen = niet goed)..

Die wilde ze niet verstrekken omdat hij niet in het pakket zat en omdat ze bang zijn dat ik de eerste omwenteling niet kan maken. (met de speedy duo rij ik zo weg) en dat ik straks niet goed genoeg meer ben om hem aan te koppelen.

Een scoot zou wel voldoen, maar ik wil graag mijn rolstoel bij me hebben ivm slechte dagen. Gemeente zei dat ik thuis ook kan lopen binnen dus bij een vriendin ook. En anders kunnen ze bijv een buro stoel bij de deur zetten zodat ik naar de kamer gerold kan worden.

Nou dat soort tegen-argumenten kwamen er steeds. Dus ik stond eigenlijk een beetje met een bek vol tanden :P Ik heb dus de scoot gekregen, die zou ik tot eind dit jaar uit mogen proberen naast de Speedy Duo handbike. Aan het einde van dit jaar zou ik dan moeten zeggen of ik de Speedy Duo wil houden (dan zou mijn situatie weer wat verbeterd moeten zijn) of dat ik de scootmobiel wil houden (dan zou de situatie zo gebleven zijn als nu. ivm slechte armen)

Maar ik heb hem nu een paar weken uitgeprobeerd en het is een hele fijne scoot opzich. Vooral omdat hij 18 km/h kan. Heerlijk, want ik leg vaak grote afstanden. Hij is ook best compact want ik kon makkelijk de supermarkt door. Dan moet je eerst door zo'n klaphekje waar hekken naast staan. En dat is een best smal pad.. Ik vond de zitting en de rugleuning ook wel goed en de vering super. Alleen soms een beetje té. Dan ben je net een stuiterbal.
Alleen ik heb nu weer last van mijn rug.. en dat was eindelijk over, door de goede rolstoel rugleuning die ik nu heb. Maar ja, de rolstoel kan ik nu niet meer mee nemen.. En ze zouden wel een speciaal rolstoel-hanger-achtig-iets achter op mijn scoot willen monteren. Maar dan moet ik die rolstoel toch ook op de een of andere manier aan dat ding hangen.
Nou, als ik dat kan, kan ik ook een handbike aankoppelen ;-) Dan zit ik tenminste de hele tijd in die fijne zitting.

Zo heel verhaal, moest het ff kwijt :P

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #362 Gepost op: 12 augustus 2013, 22:37 »
Die eerste omwenteling kun je trouwens ook afkraken..

Met een stricker kun je ook optrekken met duimgas en dan electrisch ondersteund overnemen..

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #363 Gepost op: 12 augustus 2013, 22:39 »
De eerste omwenteling kan k niet afkraken. Want bij de Speedy Duo kan je als een speel optrekken bij ondersteund fietsen. Daar is de eerste omwenteling juist super licht, dus dat was ook het argument van de gemeente: bij de Stricker is de eerste omwenteling wel zwaar.. Maarja ik kan altijd elektrisch wegrijden idd.

Martinuzje

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #364 Gepost op: 13 augustus 2013, 06:45 »
Is een Speedy Elektra dan niets voor jou?
Ik heb ooit een handbike gehad, maar de belasting was te groot voor mijn schouders/armen/rug.. Ze hadden het idee dat ik ook wel een scootmobiel kon gebruiken, maar met de argumenten die jij hierboven ook hebt genoemd heb ik uiteindelijk een Speedy Elektra gekregen!

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #365 Gepost op: 13 augustus 2013, 08:50 »
Maar met een speedy elektra train je je armen helemaal niet meer, terwijl als je een handbike hebt met optie tot volledige ondersteuning je op goede dagen toch nog kunt kiezen om je armen mee te trainen..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #366 Gepost op: 13 augustus 2013, 10:10 »
Met een stricker rijd ik inderdaad altijd met duimgas weg omdat de eerste omwenteling nogal zwaar gaat en neem dan elektrisch ondersteund over.

Het argument wat mijn ergotherapeut tegenover de gemeente heeft gebruikt is hoe belangrijk het is om zoveel als mogelijk binnen de mogelijkheden te blijven bewegen. De gemeente wilde namelijk liever een volledig elektrische verstrekken.  Speedy elektra gaat trouwens ook maar 14 km per uur heb ik begrepen. Stricker elektro drive smart gaat volledig elektrisch 20 km en elektrisch ondersteund officieel 26 maar in de hoogste stand op een fietspad ga je al snel richting de 30

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #367 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:41 »
ik heb een roam. En dat is net zelfde als stricker wel is het zo dat als ik op de - knop duw hij gaat lopen zodat je een draai kan maken met je stuur om weg te fietsen.
Ik blijf dit enige nadeel vinden van de roam. vergeleken met de speedy die zo weg rijd. maar vaak geef ik gewoon een rol aan me hoepels en kom dan ook meteen in beweging :P en heb dan geen gas of zo nodig.

Martinuzje

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #368 Gepost op: 14 augustus 2013, 19:19 »
Tsja, de snelheid... 14km per uur is met tegenwind  ;) Die van mij haalt met gemak 16km/h. Daarbij zijn rolstoelen niet gebouwd op zulke hoge snelheden, dus het is maar net wat je liever wilt.. Iets langzamer vooruit en je rolstoel heel houden, of veel sneller en het risico lopen dat je rolstoel op de een of andere manier mankementen gaat vertonen.

Dat je in binnen je mogelijkheden moet blijven bewegen is een goede beargumentering, maar als je net als ik je schouders naar de knoppen helpt door daar toch maar proberen aan te blijven voldoen, ben je nog verder van huis. Beter voorkomen dan genezen.
Maar goed, ieder z'n eigen keus  ;)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #369 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:25 »
Ik zou zelf geen 26 willen rijden met mijn rolstoel. Ik vrees dat ie dat niet aankan...

Mijn 'nieuwe' handbike (uit de showroom of depot) heeft slechte accu's. Ik ging vanavond een eind fietsen, brandt na een half uur het oranje lampje al en niet veel later rood. En dat terwijl ik alleen de elektrische ondersteuning aan had staan en die vooral gebruikte bij het versnellen. Dat wordt maandag maar even Welzorg bellen...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #370 Gepost op: 18 augustus 2013, 00:45 »
Ik wil wel graag mijn armen blijven trainen op de dagen Dat het kan want ik merk nu dat ik al achteruit ben gegaan omdat ik niet meer fiets..

Raissa heb jij spinergy wielen? Met zulke snelheden vrees ik ook voor m'n rolstoel. En ik denk niet dat ze blij met me zijn als ik ook andere wielen aan ga vragen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #371 Gepost op: 18 augustus 2013, 16:51 »
Nee, ik heb geen Spinergy wielen... Tot nu toe gaat het goed :AA: Maar ik rijdt die snelheid alleen buiten de stad dus op lange geasfalteerde fietspaden naar het centrum e.d. rijdt ik denk ik een km of 20 per uur en rem ik af voor drempels en hobbels e.d. ook omdat je anders door elkaar geschud wordt overigens

Martinuzje

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #372 Gepost op: 18 augustus 2013, 17:00 »
Het is niet alleen met drempels.. Een rolstoel is gewoon niet gemaakt voor zulke hoge snelheden, ongeacht of het op gladde asfaltwegen is of op hobbelweggetjes. De druk op de assen is gewoon heel anders verdeeld, je wielen staan in een camber, en je hoeft maar een kleine beweging te maken of je ligt op je kant (uitwijken ofzo, gebeurt altijd onverwacht!)... Ik vind 16 km/h hard (en veilig) zat!!!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #373 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:41 »
Met een gewone fiets kan je met die snelheden ook niet in ene zo uitwijken. Dan kan je ook zomaar onderuit liggen. En die zijn wel gemaakt om hard te rijden. Ik ben zelf een keer over de kop gevlogen met mijn fiets. Je moet altijd ver vooruit kijken dan kun je tijdig uitwijken of stoppen. Dus om nu te zeggen dat ze er niet tegen kunnen klopt dus ook niet helemaal. Het omkiepen heb je zelf in de hand.

Martinuzje

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #374 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:17 »
Het is niet allen het omkiepen...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal