Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 87621 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #210 Gepost op: 30 september 2014, 11:04 »
Bij mij zijn het meestal de facetgewrichten, ik kan ze zelf losmaken als het bovenin zit. Mijn fysio/manueel kraakt inderdaad niet, maar kan wel de boel deblokkeren middels manipulatie.

Gisteren zaten mijn si gewrichten weer eens geblokkeerd, helaas dermate dat ik geen kant op kon (lag op bed). Verpleging wist het ook niet en dan is het voordeel van een opname dat de arts en fysio in de buurt zijn. Die hebben met zijn tweeën ervoor gezorgd dat ik weer wat mobieler ben ;)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #211 Gepost op: 30 september 2014, 11:45 »
Jakkes, beetje eng is dat wel, dat je opeens niks meer kan. Gelukkig hebben ze je gered ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #212 Gepost op: 30 september 2014, 11:59 »
Naar is dat zeg Rachel... dan is het inderdaad wel voordelig dat je opgenomen bent op het moment.. Ik heb tegenwoordig even minder last van mijn nek. Ik heb inderdaad ook vaak dat er een facetgewricht niet goed zit, wat ook al de omschreven klachten geeft, plus een bak aan koppijn die niet te harden is. Maar ik kan het vaak zelf weer goedkrijgen. Zo niet, dan bel ik mn fysio en die zet het vaak gewoon weer goed zonder veel gedoe.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #213 Gepost op: 30 september 2014, 18:47 »
ik heb er nog steeds veel last van..

Rachel, das het voordeel van een opname ja! Toch wel erg naar hoor, gelukkig zit het nu weer iets beter

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #214 Gepost op: 4 december 2014, 14:01 »
mijn nek ging tijdens en na revalidatie een stuk beter maar de afgelopen weken is het weer prut en vooral afgelopen week erg veel last van. Pijn, maar het soort pijn waar pijnstillers niet tegen werken, behoorlijke hoofdpijn duizelig en misselijk. Had dinsdag een afspraak met de revalidatiearts ter evaluatie en besproken dat er een betere nekkraag moet komen. Moest maar even met haar secretaresse (ipv planning) een combi afspraak maken met de oim.

Secretaresse zei(belde gisteren middag) dat ze voorlopig vol zit en vroeg waar het om ging, dus ik legde uit nekkraag etc. Ze vond het toch wel belangrijk dat, dat niet te lang wachtte. Half uur later werd ik terug gebeld, kan morgen komen aanmeten!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #215 Gepost op: 4 december 2014, 14:29 »
Super fijn. Hopelijk kun je de kraag dan ook snel komen ophalen

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #216 Gepost op: 4 december 2014, 18:32 »
Jammer dat het toch nodig is. Maar fijn dat je zo snel terecht kunt!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #217 Gepost op: 5 december 2014, 00:06 »
Ik hoop vooral dat het wat rust geeft zodat ik weer wat beter functioneer. Het beperkt behoorlijk! Heb overigens wel gelijk wat extra stabiliserende oefeningen voor de nek gekregen om te zorgen dat de spieren niet afnemen (volgens meting valt er weinig af te nemen) en vooral sterker te maken.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #218 Gepost op: 5 december 2014, 13:09 »
dat is wel belangrijk ja. straks heb je zo een lappen pop nekje.. maar wel fijn dat er actie op wordt ondernomen. Maar prut dat je nek zo roet in het eten gooit.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #219 Gepost op: 14 december 2014, 22:53 »
Wat is het slimst bij een scheve nekwervel?
Het is de wervel die na mijn ongeluk van vorig jaar ook scheef zat, en het voelt exact hetzelfde: pijn, uiteraard, daardoor wat beperkter in bewegen (liefst beweeg ik mijn hoofd helemaal niet, maar als het moet, kan ik wel wat draaien), en de symmetrische tintelingen in handen en armen.
Het lullige is dat het kwam doordat iemand vandaag een beetje plagend (en een tikkie hardhandig) door mijn haar aaide. Is het dan echt allemaal zo instabiel dat zoiets al voldoende is...?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #220 Gepost op: 14 december 2014, 23:22 »
Mijn advies: rust houden, nek stabiliseren (tape en/of nekkraag) en je best doen te ontspannen. Niet zelf proberen hem te knakken, hoe verleidelijk dat ook is, dat kan serieuze schade doen.

Mijn ervaring is dat als ik de spierspanning ver genoeg omlaag krijg, de wervel vanzelf op zijn plek komt te staan. Massage (niet tegen de wervel duwen, alleen spieren ontspannen proberen te krijgen), warmte pakkingen, en medicatie (pijn en/of spierverslappend).

Wat voor mij nog wel wil helpen is slapen (goed ondersteund zodat mijn nek recht ligt), of zingen, omdat ik door training dan automatisch mijn nekspieren anders gebruik.

Klote dat het zo makkelijk gaat. Hoeft niet direct te betekenen dat het extreem instabiel is hoor, als het een onverwachte beweging is geweest kan je daar niet goed op inspringen qua spierspanning, waardoor het makkelijk mis kan gaan.

Succes ermee!
Collective madness is called sanity

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #221 Gepost op: 16 december 2014, 17:50 »
Ik zou contact opnemen met je fysio.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #222 Gepost op: 16 december 2014, 20:11 »
Ik zou ook je fysio vragen

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #223 Gepost op: 17 december 2014, 00:16 »
Ik bungel momenteel een beetje tussen twee fysio's in: ik ben min of meer gestopt bij mijn psychosomatische fysio, omdat die behalve ontspanningsoefeningen niets deed aan spieropbouw of stabilisatie, en kon in eerste instantie pas na de vakantie terecht bij de nieuwe, maar die afspraak heb ik nu kunnen vervroegen naar donderdag, gelukkig.
Inmiddels staat ie wel weer ongeveer recht, met hulp van iemand van het orkest waarin ik speel. Die heeft mijn hoofd vast gehouden en ik ben langzaam wat onderuit gegleden in mijn stoel, waardoor er wat 'rek' op mijn nek kwam, toen voelde ik hem iets rechter schuiven. De tintelingen zijn ook minder nu.
Of dat helemaal gezond is, weet ik niet... Maar het hielp iig wel iets.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #224 Gepost op: 17 december 2014, 08:26 »
echt gezond zal dat niet zijn. Maar het werkt wel :P Ik doe dat ook regelmatig op die manier..

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal