Forum > Andere gezondheidsvragen

rare oogdingen

(1/3) > >>

Wendela:
Ik heb even een vraagje.

Jullie kennen allemaal wel t gevoel dat je krijgt als je staart toch? Waarbij je het gevoel krijgt dat je ogen niet meer accommoderen maar ingesteld zijn op de verkeerde diepte. Kunnen jullie in die staat ook rondkijken? Ik heb soms tijden (nu ook) dat mijn ogen om de haverklap in die stand schieten en ik gewoon door kan gaan maar dus vet onscherp zie. T voelt ook heel raar in mn ogen op dat moment. Oh en ik kan t semi-oproepen door even naar ergens wat dichtbij is te blijven kijken.

Jazz:
Oh, dit is heel herkenbaar! Zodra ik me niet specifiek ergens op concentreer heb ik dit heel snel! Noemen ze ook wel tunnelvisie dacht ik?! Hoorde ik tenminste eens van mn moeder. Voor mijn gevoel voelt het ongeveer zo als bewust scheelkijken alleen dan iets minder  ;) Ik ben er trouwens wel heel snel weer af als ik me weer ergens op ga concentreren.

Linn:
Ik heb ook precies dit. Over het algemeen gaat het idd over als k me weer goed ergens op concentreer maar soms werkt dat niet en dan duurt het wel een tijdje voor het over is, heel irritant.

Ilona:
Klinkt inderdaad heel herkenbaar! Ik weet zo ook niet wat er aan te doen is. Maar volgens de oogarts mankeren mijn ogen niets zodra ik mijn bril op heb die aan beide kanten een -5,75 corrigeren en een cilinder hebben!

Wendela:
jazz, idd net alsof je scheel kijkt! alsof je oogspieren niks meer doen ofzo.

mooi dat ik niet de enige ben :P ik dacht al dat mn ogen weird waren

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie