Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!  (gelezen 79370 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #90 Gepost op: 5 september 2011, 17:02 »
Is het niet handig om een ha in Apeldoorn te gaan zoeken? Een ha die zo ver weg zit komt ook niet naar je toe op huisbezoek als dat nodig zou zijn. Dan krijg je toch de opmerking dat je te ver bij je ha vandaan woont. Dat heeft een ha bij mij ook een keer gezegd toen ik ging verhuizen. En dat was maar 15 km verder op. Ik heb wel het geluk dat ik een fijne ha heb getroffen. ;)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #91 Gepost op: 5 september 2011, 17:38 »
Volgens mij ben je ook verplicht als je verhuisd van gemeente om een andere ha te zoeken of zit ik nu verkeerd?

liezenogwat

  • Gast
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #92 Gepost op: 5 september 2011, 17:56 »
@Ilona, daar heb je gelijk in. Huisartsen hebben maar een maximale afstand die ze mogen afleggen om bij jou te komen, anders moet je een andere zoeken.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #93 Gepost op: 5 september 2011, 17:58 »
Klopt op zich wel, maar 'technisch gezien' woon ik nog in Enschede. Ik heb daar een postadres aangehouden, omdat ik anders mijn rolstoel zou moten inleveren, daar die eigendom is van de gemeente. Dus vandaar ook dat ik hier in Apeldoorn geen ha kan krijgen...
Klinkt mischien vrij ingewikkeld, maar ik had niet echt zin om een nieuwe rolstoel aan te vragen en dan in de tussentijd zonder te zitten... en dan weer een nieuwe aan te vragen als ik na mijn revalidatie terug naar Enschede ga... De gemeente Enschede wou mijn huidige rolstoel ook niet overdragen aan een andere gemeente, ik snap tot op heden nog niet waarom niet...

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #94 Gepost op: 5 september 2011, 18:02 »
Oh op die fiets haha

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #95 Gepost op: 5 september 2011, 19:42 »
Nee niet op die fiets...in die rolstoel ;)

liezenogwat

  • Gast
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #96 Gepost op: 5 september 2011, 20:39 »
Maakt de ha geen verschil tussen postadres en woonadres? lijkt me toch handig om er een in de buurt te hebben...

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #97 Gepost op: 6 september 2011, 06:28 »
Omdat haar woonadres nog in enschede is staat ze ook volgens het GBA in Enschede ingeschreven en niet in Apeldoorn, de huisarts kijkt ook naar het adres in de GBA en niet naar het postadres en aangezien huisartsen een gebied hebben waarin ze werken wordt ze niet aangenomen als patiënt, denk dat het zo zit. Zo'n soort situatie had ik ook toen ik al bij Edwin op z'n kamer 'woonde' maar nog ingeschreven stond in Burgum! ;)

liezenogwat

  • Gast
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #98 Gepost op: 6 september 2011, 06:52 »
Ik stond ingeschreven bij een ha in vlijmen toen ik in haarsteeg woonde maar daar stond ik niet ingeschreven eerst, dat hadden we pas na een half jaar ofzo gedaan, maar gewoon daar heen gegaan en gezegd dat ik er wel woonde maar niet op papier en was geen probleem.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #99 Gepost op: 6 september 2011, 07:02 »
Bij sommigen is het inderdaad geen probleem, eerste tijd dat ik in friesland woonde stond ik ook nog in krimpen ingeschreven. Maar andere huisartsen (vooral in steden denk ik) nemen de regels strenger dan anderen.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #100 Gepost op: 6 september 2011, 21:03 »
Omdat haar woonadres nog in enschede is staat ze ook volgens het GBA in Enschede ingeschreven en niet in Apeldoorn, de huisarts kijkt ook naar het adres in de GBA en niet naar het postadres en aangezien huisartsen een gebied hebben waarin ze werken wordt ze niet aangenomen als patiënt, denk dat het zo zit. Zo'n soort situatie had ik ook toen ik al bij Edwin op z'n kamer 'woonde' maar nog ingeschreven stond in Burgum! ;)

Dat klopt precies. Had het zelf niet beter kunnen zeggen ;)
Ik zit wat dat betreft een beetje tussen de 2 vuren van huisarts en gemeente.

Heb nu overigens wel gebeld en geprobeerd met telefonisch consult te doen, en de situatie uitgelegd. De assistente heeft mij beloofd dat, als ik weer eens in Enschede ben, ze hoe dan ook op die dag een plekje voor me zal vrijmaken, dus dat is wel mooi :D

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #101 Gepost op: 8 september 2011, 11:14 »
@Pino, mijn vader woont in Hoorn, ik zelf in Den Haag. Het is mij wel eens gebeurd dat ik daar was voor een week en op de 2e dag zo vreselijk door m'n enkel ging dat er echt een dok naar moest kijken.


Mijn vader heeft toen zijn huisarts gebeld en ik kon gewoon komen nadat mijn vader had uitgelegd dat ik voor een weekje bij hem was. Het enige was dat ik de nota rechtstreeks moest voldoen maar die kon ik wel gewoon naar mijn zorgverzekeraar toesturen en heb netjes alles terug gekregen.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #102 Gepost op: 9 september 2011, 23:06 »
Heb ik zeker wat aan, Rika!

Heb het toch nog even met mijn HA overlegd, omdat er voorlopig nog geen zicht op is dat ik binnenkort in Enschede kom (ik mag geen auto meer rijden en zo), en dus sturen ze een recept voor oordruppels en andere meds die ik al nodig had, naar de apotheek van mijn ouders hier in Apeldoorn. Mochten de oordruppels niet helpen, kan ik altijd nog verder kijken hoe ik het oplos.

Amanda

  • Gast
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #103 Gepost op: 20 september 2011, 16:09 »
hoe gaat het nu met je oor, Pino?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #104 Gepost op: 20 september 2011, 17:38 »
Ik heb een vraagje, heb laatst bloedgeprikt om te testen op bepaalde allergieen.
Ik heb de uitslag nu op papier gekregen maar ben wel nieuwsgierig naar wat het precies inhoudt :P
Ik kan niet zo snel terug naar de huisarts omdat dat een heel gedoe is met school en vervoer, dus ik ga nog wel terug, maar sowieso niet deze week.. maar wil het nu weten haha..

Er staat dus bij bepaalde dingen: positief
Nou dat is duidelijk daar ben ik dus allergisch voor, en bij 'negatief' ben ik dus niet allergisch.
Maar er staan bij andere dingen een getal. Bijv 0.48 en 10.20
Kan iemand mij vertellen wat dat getal in houdt?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal