Je eigen rolstoel #5
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #5  (gelezen 76040 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #75 Gepost op: 16 november 2012, 14:42 »
Wat een verhaal.  :o Het kan best dat ze gelijk heeft dat je beter niet altijd in een rolstoel kan gaan zitten, maar zo te horen ben je dat ook niet echt van plan. Daarbij werkt het alleen maar tegengesteld als ze zó stellig is en niet meedenkt.
Ik kwam ook bij de reva met het idee dat ik misschien een rolstoel wilde voor meer dagelijks gebruik, heb nu na veel ergotherapie toch gekozen voor standaard een loopfiets en alleen bij dagjes weg een rolstoel. Maar dan is het wel een keus die je zelf maakt, en dat is erg belangrijk. Onbegrip is altijd rot. :knuf:
Ik zou je vragen dus zeker met je ergo bespreken. Als zij je redelijk kent, zal ze je er vast beter advies in kunnen geven.

Ik zou de loopfiets ook even met haar overleggen, dan kan je daarna wat leveranciers bellen om te vragen of je er één 2-3 weken kan proberen. Sommigen vinden het al genoeg dat je een rondje mag lopen in de winkel ermee en zijn dus ook echt niet zo ver te krijgen dat je hem kan lenen. Maar gelukkig zijn er meer leveranciers. :) Ik heb het zo wel voor elkaar gekregen.
Ik zou dan wel even kijken met welke leveranciers je verzekeraar een contract heeft. Mocht de loopfiets dan goed bevallen, dan kan je namelijk gewoon bij die leverancier blijven.

Aline

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #76 Gepost op: 16 november 2012, 15:42 »
Ik ben laatst van de Westerhaven naar eind van de Oude Ebbingestraat gelopen en weer terug. Dat doe ik dus nooooit meer! Next time in mijn rolstoel!

Mijn rolstoelprobleem: hij is mij te krap geworden! :-{ de spatborden blokkeren bijna de wielen!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #77 Gepost op: 16 november 2012, 15:50 »
ja dat zit dan lastig....en nu? toch nieuwe vragen op grond van niet meer adequaat?

Aline

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #78 Gepost op: 16 november 2012, 15:52 »
Ik weet niet of de gemeente zo blij gaat zijn met mij als ik weer een rolstoel aanvraag, haha! Dat zou de 3e in 3 jaar tijd zijn! Dan gaan ze vast zeggen: ga afvallen!

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #79 Gepost op: 16 november 2012, 16:01 »
Je was toch sowieso voornemend om af te gaan vallen? Dan zou ik geen nieuwe aan vragen, want dan zit je weer als je nieuwe dan te ruim is.

Aline

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #80 Gepost op: 16 november 2012, 16:36 »
Ja er moet 14-16kg er af! Dus dan pas ik weer in deze stoel haha!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #81 Gepost op: 18 november 2012, 17:05 »
Als je toch af wil vallen, zou ik nog geen nieuwe aanvragen!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #82 Gepost op: 18 november 2012, 17:32 »
Hoeveel gebruik je je rolstoel nu en hoe veel kan je nu lopen Aline?Want dat heeft ook invloed op of je wel of niet een andere rolstoel zou kunnen krijgen. (Ik vraag dit omdat ik had begrepen dat je op vakantie je rolstoel niet mee had)

Misschien kan je stoel ook niet iets verbreed worden?
« Laatst bewerkt op: 18 november 2012, 18:20 door rozemarijn »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #83 Gepost op: 18 november 2012, 17:38 »
Ze kunnen ook andere dingen in de asbuis schuiven, waardoor de wielen verder van de stoel af komen te staan. Als dat niet kan, pak je langere assen en schuif je aan de stoel-kant van de as wat ringetjes om de as heen. Daardoor komen de wielen verder bij de stoel vandaan en dus ook bij de schotjes vandaan. Eventueel kun je de schotjes ook wat naar buiten plaatsen door ook hier wat ringetjes tussen te zetten. Dan heb je geen nieuwe stoel nodig.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #84 Gepost op: 18 november 2012, 18:08 »
Een Quickie helium heeft toch ook van die asbussen die je kan verschuiven? De argon heeft ze wel iig. Daarmee kon je iets spelen om de as langer te maken. Dus misschien zou zo iets ook kunnen. En idd extra ringen tussen de kledingbeschermers en de buis van de zitting. Dan hoef je nog geen andere stoel. Dan kunnen ze hem zo terug bouwen als je wel afgevallen bent. Misschien is het wel fijner om een bredere kussen in je stoel te hebben. Een die beter aansluit op de breedte van je zitting die je dan hebt.

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #85 Gepost op: 18 november 2012, 18:18 »
Ik kan alleen nog in huis lopen. 20 meter is me nu al te veel. Ik ben afgelopen jaar enorm hard achteruit gagaan en heb het idee dat ik niet bij kan komen tot ik een rolstoel/scootmobiel heb. Mijn revaarts en ergo zijn van mening dat ik mijzelf gehandicapt ga maken als ik nu een rolstoel aanvraag en dat dat het begin van het einde is. Ze hebben eens een edsser meegemaakt die steeds erger werd en eindigde in een rolstoel en vol met braces en dat willen ze noooooit meer! Wat ze voor het gemak vergeten is dat ik mijzelf nu vreselijk zwaar overbelast door toch maar door te gaan en zwaar over mijn grenzen te gaan. Ik ben zo bang dat er dingen straks onherstelbaar beschadigd zijn, bah ;(
Morgen komt er een vrouw van de wmo langs en ik hoop zo dat ik meteen te horen krijg wat er (wel of niet) mogelijk is!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #86 Gepost op: 18 november 2012, 18:44 »
Belachelijk dat ze jou gelijk vergelijken met iemand anders. Het hoeft zo helemaal niet te lopen als bij die ander. Je zelf blijven overbelasten kan ook zorgen dat je allemaal braces nodig hebt om nog te kunnen blijven lopen. En dat wil je uiteraard ook niet. Dus ik denk dat een rolstoel zeker rust kan brengen in het overbelasten wat je nu doet. Alleen nog maar binnen zitten is ook niet goed. Dus ik hoop dat ze bij je gemeente mee willen denken naar een goede oplossing voor jou.

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #87 Gepost op: 18 november 2012, 18:47 »
Ik hoop het ook!
Nu zakte ik vanmiddag door mn bekken heen dus een blinde kan nu nog zien dat ik pijn heb. Jammer voor mij maar het komt voor morgen wel ff prima uit. Een schrale troost hehe

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #88 Gepost op: 19 november 2012, 07:36 »
Ik heb ook nog steeds niets van mn aanvragen gehoord.. Ga er vanmiddag maar achteraan bellen, is haast 8 weken geleden..

Gisteren door mn benen gezakt, die besloten dat t tijd was te stoppen met lopen, vandaag kwam ik mn bed niet zelfstandig uit, bahbahbah. Ik wil mn rolstoel.. (Sorry voor t geklaag, zit er even doorheen)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #89 Gepost op: 19 november 2012, 09:07 »
Dat is vervelend zeg...:knuf:

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal