Rolstoelkussens
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelkussens  (gelezen 43874 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #60 Gepost op: 5 januari 2012, 19:28 »
Nou dat schiet dan weer lekker op. Goed dat je er achteraan bent gegaan. Hoop dat het kussen dat je nu krijgt bevalt.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #61 Gepost op: 6 januari 2012, 12:47 »
Maar goed dat je aan de bel getrokken hebt dan. Wat een zoektocht zeg..

Ik heb gewoon een basis kussen waar je kont het minst lui van wordt, maar ik heb toch wel vaak van mijn zitbotten, en dan vooral de linker.. Die mensen van harting bank zeiden dat je met een 'luxe' kussen straks niet meer normaal op een gewone stoel kan zitten omdat je kont dan lui is..

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #62 Gepost op: 6 januari 2012, 13:57 »
Dat vind ik een beetje bullshit, daar heb ik zelf totaal geen last van. Sowieso zit je in een rolstoel heel anders, met je volle kont op het zitkussen. In een gewone stoel of op de bank ga ik sneller verzitten dan in mijn rolstoel.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #63 Gepost op: 6 januari 2012, 17:09 »
Ik heb nu de j3 in een hele foute maat, hangt ik gok 15cm over aan de voorkant (paskussen) maar op zich zit dit al een heel stuk beter dan die easy fluid. Ga er dus uitgebreid weer een zit inspectie van maken : ) (zit lucht achterin)
Wel een heel gedoe vanmorgen.. laten we zeggen dat ik een van de weinige mensen nu ben waarvan de rolstoelwielen overreden zijn door een auto. Jeetje wat had ik even de bibbers..  Echt een hele stomme fout van mij zelf. Opgelost weer door h.b waar het voor de deur op een rondweg gebeurde. Heb nu andere wielen (moet nog een monteur bij omdat de assen te lang zijn, maar ben al lang blij dat er wielen opzitten) klep schoot omhoog onder het rijden (zelf haak opengezet en uiteindelijk niet mijn stoel eruit gehaald bij het kussen ophalen en vervolgens wel zo weer weggereden en vergeten dat die klep niet goed dichtzat.. en normaal zet ik altijd mijn wielen in een snelbinder achterin.. dit keer dus niet.. en floep op de weg..waar een auto gas bij gaf.. en over 1 wiel vol overheen ging en toen keihard wegreed.. die moet echt schade hebben? dan stop je toch ??? daar heb ik een wa verzekering voor, want hoe dan ook ik was fout.. maarnee.. vogel gevlogen. En dus bibberig terug naar h.b even zitten janken van schrik.. en daar giga geholpen )

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #64 Gepost op: 8 januari 2012, 13:07 »
Wow dat is even schrikken! Gelukkig kan het allemaal snel opgelost worden.

Dus dat van die luie kont is onzin.. Ik heb momenteel weer veel last van mn zitbotten in de buurt van mijn stuitje.. Hoe moet je dat doen met een nieuw kussen aanvragen/uitproberen? Moet ik dan harting bank bellen of moet dat weer via het wmo? (geen ervaring:P)

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #65 Gepost op: 8 januari 2012, 13:12 »
ik heb een hele nieuwe wmo aanvraag opgestart en dan voor een rolstoelkussen. (denk dat je evt. eerst gewoon richting wmo een telefoontje o.i.d zou kunnen doen en informeren of dat bij jullie ook nodig is? of dat je gewoon meteen een aanpassing zou mogen?)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #66 Gepost op: 8 januari 2012, 16:19 »
ik heb eerst gekeken wat voor kussen ik wou en toen naar de wmo gegaan met goede dingen op papier.
Had last van druk plekker dus er moest wel wat anders komen.
Goede reden voor een beter en goed zittend kussen.
En nu heb ik het een stuk minder en door mijn jay is mijn houding een stuk beter geworden in me stoel.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #67 Gepost op: 8 januari 2012, 16:29 »
ik heb dat ook gedaan, ivm doorzitten en mijn bekken wat verschoof in mijn kussen. Is toen door het wmo formulier mee ingevuld en voor ' het officieel' in de beoordeling gegaan. En kreeg toen fiat om te gaan kijken wat dan het beste zou zijn.
Die jay 3 is wel een heel stuk zachter dan de easy fluid.En het luchtstuk zit ook niet rot. (na een halve dag testen,dus ik heb nog niet helemaal idee) denk alleen wel dat als het dit kussen word,dat mijn stoelinstelling veranderd moet omdat mijn kiep door het kussen heel heftig veranderd en ik dat niet goed kan hebben.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #68 Gepost op: 8 januari 2012, 17:00 »
ik heb geen lucht ik heb een gel kussen.
had zo idee met lucht dat ik zwom en schudde in me stoel.
maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen wensen :) van een kussen.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #69 Gepost op: 8 januari 2012, 17:04 »
:) zeebenen kweken. Volgens mij mag hier wel een tandje meer lucht bijin? (vind het zo slap?maar heb er geen pomp o.i.d bijgekregen) in de easy fluid zat wel een gelpad, maar ik voelde de rimpels van het gelstuk in dat kussen. (mischien dat ze daarom me nu lucht gegeven hebben?of omdat ze alleen deze versie in proefmodel voorradig hadden bij h.b ;)?)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #70 Gepost op: 8 januari 2012, 18:47 »
Ik kan me vaag herinneren dat ze bij de passing tegen me gezegd hebben dat ik het normaalste kussen krijg ivm dat luie kont verhaal, waarop ik zei dat ik wel vaak last heb van mijn bekken en zitbotten, waarop zij volgens mij weer zeiden dat ik dan altijd nog kan bellen. Maar waar heen enzo weet ik niet meer. Ik zal anders morgen eerst harting bank wel bellen en dan kijk ik verder.

@Linda: hoe wist je dan welk kussen je wou? Heb je ze eerst uitgeprobeerd?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #71 Gepost op: 8 januari 2012, 19:13 »
ik heb er diverse geprobeerd en ben toen bij de jay uit gekomen.
heb deze toen een week op proef gehad en toen aangevraagd.
eigenlijk moesten er nog blokken op maar dan kon ik me handbike niet meer aan koppelen :P

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #72 Gepost op: 8 januari 2012, 20:41 »
Een luie kont is onzin. Maar een verwende kont krijg je wel als je direct je poezelige billetjes op een superluxe kussen knalt. Ik heb echt het meest standaard kussen..en het is redelijk te doen. Zodra ik echter merk dat ik drukplekken krijg, ga ik wel aan de bel trekken. Tot nu toe zit ik denk ik niet stil genoeg op mn kont en niet lang genoeg in mn rolstoel...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #73 Gepost op: 8 januari 2012, 21:36 »
Mijn mening is dat het krijgen van "lui zitvlees" helemaal geen onzin is. Het is erg belangrijk om niet op een luxer kussen te gaan zitten dan noodzakelijk is, om te voorkomen dat je niet meer op een gewone bank of stoel kunt zitten. Hierbij heb ik het over het drukverdelende materiaal, dus of je bijvoorbeeld op gel, lucht of een honingraat zit. Neem dus nooit een te grote stap. Als een standaard zitkussen te hard zit, moet je niet meteen naar een luchtkussen gaan. Er zitten nog wat stappen tussen. Sla je die over, dan krijg je dus echt wel een kont die niet gewend is aan harde zittingen en krijg je daar veel eerder problemen mee, dan wanneer je altijd op een wat harder kussen zit.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #74 Gepost op: 8 januari 2012, 21:56 »
Ik denk dat het ook te maken heeft met hoedanig je over dag je rolstoel gebruikt en of je hem binnenshuis ook veel gebruikt of niet!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal