Rolstoelkussens
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelkussens  (gelezen 43874 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #45 Gepost op: 1 november 2011, 11:05 »
een jay j3 ik zit er wel lekker opzich merk dat ik een stuk activer zit :P.

moet er nog even aaan wennen ieder geval.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #46 Gepost op: 12 november 2011, 23:52 »
Ik heb vorige week met mijn passing weer op een (heel dik) traagschuim kussen gezeten, dat was eigenlijk heel fijn, dus ik hoop dat ik zonder al te veel problemen kan downgraden. Zo'n luchtkussen is niet al te stabiel...
Collective madness is called sanity

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #47 Gepost op: 13 november 2011, 09:08 »
Ik heb op zich een standaard kussen, en dat op zich helemaal niet verkeerd want ik zit prima er is een maar en dat is als ik zeg maar de hele middag in mijn stoel zit, en ik ben bv in een warme ruimte geweest 20-22 graden.  Dan mijn kussen zeg maar geen lucht door laat en daardoor gaat het zweten, en ja als de dan weer naar het koude buiten gaat dan is het ook gelijk heel erg koud.

Hebben jullie hier ook last van en hoe hebben jullie dit op gelost?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #48 Gepost op: 13 november 2011, 09:11 »
Dat zweten is een bekend probleem. Ik heb er geen last van met naar buiten gaan, maar als het buiten erg warm mis, voelt zo'n natte plakbroek erg vervelend. Ik heb gemerkt dat het nog wel wat uit kan maken wat voor een hoes je om je kussen hebt zitten. Het ene materiaal kan meer met je gezweet dan het andere. Dus daar zou je wat mee kunnen experimenteren. Ook zijn er speciale 'luchtige' kussens, maar die krijg je niet zomaar van de WMO.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #49 Gepost op: 13 november 2011, 09:14 »
mijn hoesvan mijn kussen is het zelfde als van mijn jay rug maar weet nog niet of ie nou meer of minder zweet.
het is nu tenslotte winter.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #50 Gepost op: 13 november 2011, 14:57 »
Ik krijg nu een jay easy fluid op proef, ben heel erg benieuwd? Ik had een standaard kussen waar ik continue in zat te schuiven en het maar niet lukt om goed op te zitten en daarmee ook alles aan mijn bekken heen en weer aan het schuiven was. Had al het kussen van mijn dansstoel in mijn stoel gelegd, maar de maat is niet hetzelfde en ook dat kussen geeft bij langer zitten problemen. (foam kussen curve van comfort company/ En heb een aantal drukplekken ondertussen daarvan)

Volgens de man van h.art.ingbank was dit een goede optie nu(en ik heb zijn advies netjes aanvaard, heb echt 0,0 inzicht in hoe het met kussens zit, behalve dat hij wel wat had liggen aan jay /basic en een visco,maar die waren te hard) hij had alleen de easy fluid niet voorhanden om uit te testen dus hij besteld hem gewoon nu in mijn stoelmaat en ik mag hem 2 weken uitproberen voor ik defenitief vind of het wat is. (was ik wel blij mee, dan kan ik ook echt uitproberen)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #51 Gepost op: 13 november 2011, 21:26 »
Wat fijn dat je het kussen kunt uitproberen! Je moet hem alleen accepteren als hij 100% goed zit. Er zijn namelijk wel 100 verschillende zitkussens die je kunt proberen en er zal er gegarandeerd 1 tussen zitten die perfect is!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #52 Gepost op: 14 november 2011, 15:50 »
succes met het uitzoeken van de kussens.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #53 Gepost op: 8 december 2011, 17:07 »
heb het kussen( jay easy fluid) sinds maandag en ben nu aan het proefzitten, het gelstuk vind ik wel erg fijn.Voor bij mijn benen heb ik een beetje het idee dat het nog stugheid van het materiaal is maar voelt ietsje harder dan ik gewent ben (naar vergelijking met mijn dansstoelkussen) maar volgens mij was die in het begin ook wat stugger. Het kussen is wel erg zwaar vind ik. En volgens mij moeten mijn beensteunen omhoog want ik zit niet goed met mijn voeten meer op de onderplank.
Maar eigenlijk ben ik niet meteen tegen die kussen.. maar moet nog 1 week even uitgebreid testen ;) voordeel is wel dat ik merk dat ik idd met mijn bekken een stuk stabieler zit en niet zo zit te schuiven. Maar ook daar is het nog even afwachten ik heb nog niet echt een eind met mijn stoel gereden.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #54 Gepost op: 8 december 2011, 20:02 »
ik ben nog steeds blij met me jay3 kussen.
door het gat achter in me kussen zit ik een stuk activer dan eerst.
ook heb ik een gel ding achter in zitten en daardoor zit ik geen druk plekken.
en zak ik ook niet van me kussen af wel heb ik door dit kussen meer wig in me stoel.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #55 Gepost op: 9 december 2011, 16:54 »
Het kussen word discutabel. Mijn bekken kan niet schuiven(of minder) maar mijn heupen hangen wat gek in het kussen en krijg daar last van. En heb drukplekken in wording onder de voorkant van mijn benen (het stugge gedeelte van het kussen) het kussen maakt idd bij mij ook dat de wig van mijn stoel heel naar word (ik zit op 10cm verschil voor en achter en dat zit voor mijn rug perfect) en dat haalt dit kussen nogal uit balans, aan de voorkant zit ik goed, maar aan de achterkant hang ik dus gek omlaag en in een veel te verre kiep (fysio heeft vandaag even meegekeken)
Morgen de hele dag er in zitten omdat ik weg moet, als het halverwege de dag meer problemen geeft gaat mijn dansstoelkussen erin.
Lastig probleem. Wie weet moet ik gewoon wennen?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #56 Gepost op: 14 december 2011, 18:18 »
Oh dat is inderdaad wel wat lastiger...ik hoop dat een ander kussen wat beter gaat bevallen dan

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #57 Gepost op: 15 december 2011, 15:34 »
De jay easy fluid gaat terug. Er word nu een bos alova viscose.Met 2 verschillende zachtheden traagschuim erin. (omdat ik dinsdag ergens traagschuim heb geprobeerd en ik denk dat dit best een optie zoukunnen zijn) hijzelf zat meer aan de jay3 te denken. Daar kon naar persoon het kussen opgebouwd worden?
Voor nu word de viscose besteld voor het testen (omdat hij dat halve uurtje wat ik erin gezetten had verwaarloosbaar vond/ ehm.. ik ook eigenlijk ;))  en dan kijk ik wel weer verder.. of zit ik wel weer verder ; )
't is wel een hele bevalling, ik van te voren maar denken'even' een ander kussen en me nooit gerealiseerd hoe persoonlijk zo een ding eigenlijk is.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #58 Gepost op: 15 december 2011, 16:18 »
Ik ken de zoektocht, Jenneke! Ik heb zelf een stuk of 8 kussens geprobeerd voor ik de juiste gevonden had. En ook nog eens meerdere kussen geprobeerd voor ik de juiste voor mijn sportstoel gevonden had.

Het kussen dat je nu gaat testen, ken ik niet. Maar wellicht zou een honeycomb kussen ook wat voor je kunnen zijn? Heeft een redelijke drukverdeling, net zoiets als traagschuim. Maar dan is het dus van ander materiaal en werkt het op een andere manier.

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #59 Gepost op: 5 januari 2012, 17:46 »
Na weer een paar weken wachten toch maar eens gebeld hoe het met het vervolg op het kussen zat ; )
ehm... had er idd al lang moeten zijn? en de dag er na werd ik teruggebeld dat het kussen (alova) wat de bedoeling was.. niet meer bestond dwz.. alleen nog in de maat 50x50 geleverd word.. ik ben een maatje minder nl.  (maar goed dat ik aan de bel trek, had ik anders tot st juttemis gewacht)
Over tot plan b. Ik kan morgen een jay3 ophalen om te proberen. Ga ik daar wel een tijdje op zitten uitproberen; )

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal