Menstruatie en anticonceptie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Menstruatie en anticonceptie  (gelezen 59616 keer)

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #120 Gepost op: 28 augustus 2013, 16:23 »
Ik zit ook echt over de maat te twijfelen. Bij de ladycup is maat 1 tot 24 jaar of nog geen kinderen. Maat 2 is vanaf 25 jaar of wel al kinderen.

Lijkt mij niet dat mijn vagina sinds eergisteren is ontplopt tot een grote ruimte? Volgens mij kan maat 1 dan ook wel? Daarnaast is de ruimte niet zo lang. Ik kan altijd mijn baarmoedermond aanraken.


Ik weet nu ook al waarom mijn lichaams tampons eruit wil werken.... Ik ben gewoon allergisch voor dat spul! Nogal logisch als maandverband ook een reactie geeft! Ik kon vorige week niet eens meer fietsen omdat het zo'n zeer deed!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #121 Gepost op: 29 augustus 2013, 19:14 »
Je moet vooral naar de inhoud kijken, verschillende merken hebben verschillende inhoud. Dat is eigenlijk alleen maar relevant met een verzakking, maar wel handig om te weten.

Edit:maten moest merken zijn
Collective madness is called sanity

Myrthe

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #122 Gepost op: 31 augustus 2013, 12:45 »
Pffff.. Ik ben sinds gisteren ongesteld en ik ben er nu alweer totaal klaar mee!
Waarschijnlijk donderdag krijg ik mn nieuwe anticonceptie, een spiraaltje..
Word mn eerste en ik ben als de dood.. Maar ik en ongesteld zijn is echt niet een goeie combi..

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #123 Gepost op: 31 augustus 2013, 17:01 »
Ach lieffie, dat spiraaltje zetten is even een paar minuutjes wat onprettig, maar daarna ben je er mooi vanaf. Als je mazzel hebt ben je gewoon een paar jaar helemaal niet meer ongesteld!!! Ik heb er nu een en ik ben er best tevreden mee.

Myrthe

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #124 Gepost op: 31 augustus 2013, 17:23 »
Welke heb jij?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #125 Gepost op: 31 augustus 2013, 17:32 »
Mirena spiraaltje

Myrthe

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #126 Gepost op: 31 augustus 2013, 17:45 »
Die krijg ik dus ook..

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #127 Gepost op: 31 augustus 2013, 23:22 »
Ah succes Myrthe! Ik kan je niet gerust stellen want ik heb er geen en ik zou ook als de dood zijn!

Nu hopen dat je een knappert aan je bed hebt staan  8) dat is dan het minste wat ze kunnen doen voor jou om het nog een beetje plezierig te maken haha.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #128 Gepost op: 2 september 2013, 20:51 »
Ik ben inmiddels aan m'n 2e mirema. Het plaatsen was ff naar maar ik wil nooit meer anders.  Ik ben al jaren niet meer ongesteld geweest

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #129 Gepost op: 4 september 2013, 13:44 »
Ik heb nu toch maar een cup besteld. 1x de pil niet in kunnen nemen door veel braken en hoppa..... Ik loop weer leeg met alle ongemakken van dien. Was ik net hersteld van onderen, kan ik wéér amper zitten >:(



Hier geen mirena. Mag niet door endometriose. Nou ja, mag wel maar dan moet ik alsnog de pil erbij slikken, dus dan heeft de mirena ook geen nut.

Succes alvast voor morgen!

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #130 Gepost op: 4 september 2013, 18:26 »
Ik had ook een Mirena spiraaltje, maar deze heeft mijn lichaam er een paar weken geleden met een hoop ellende uitgewerkt. Ik ben nu heel erg aan twijfelen wat te doen. Heb deze laten plaatsen vanwege flink ontregelde menstruatie.. was het zo ongeveer omgekeerd.. 3 weken wel en dan even niet. Spiraaltje hielp wel iets, maar ook niet super. Heb hiervoor ook verschillende pillen geprobeerd, maar zonder resultaat. Twijfel dus heel erg over of ik opnieuw mirena laat plaatsen of niet.
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #131 Gepost op: 5 september 2013, 11:18 »
Misschien zo'n hormoonstaafje?

Myrthe

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #132 Gepost op: 5 september 2013, 12:53 »
Ik heb een spiraaltje laten plaatsen net, en als dat ding 5 jaar kan blijven zitten vind ik t prima :P
Hiervoor had ik een implanon, geen aanrader.. Het eerste half jaar ging goed, toen werd ik ongesteld, half jaar later weer ongesteld en vanaf toen iedere maand 2 weken..
De gyne waar ik vandaag was zei al dat het bijna altijd zo was..

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #133 Gepost op: 5 september 2013, 21:48 »
haha ja de mirena kan 5 jaar blijven zitten. Gelukkig hoef je niet jaarlijks zoiets te ondergaan.

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #134 Gepost op: 6 september 2013, 20:10 »
Ok, ik ben (tot nu toe) om! Geef mij maar een cup!

Nu zit ik op het allerlaatst van mijn tweede bloeding, een week na mijn eerste doorbraakbloeding, maar ik vind het tot nu toe een uitvinding!

Het vouwen van de cup gaat wel wat moeilijk, met overstrekkende duim. Met mijn duimsplint om krijg ik de cup er niet in.  ::) het erin brengen gaat easy. Ik heb de steel iets ingekort, aangezien ik mijzelf bijna had gepierced toen ik ging zitten  :-X
Het eruit halen is nog het moeilijkst. De vacuüm eraf krijgen is nog wat lastig.


Verder voel ik de cup helemaal niet zitten en mijn lichaam wil het er ook niet uitwerken!  ;D

Misschien dat het anders gaat als ik flink menstrueer, maar tot nu toe ben ik positief.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal