Menstruatie en anticonceptie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Menstruatie en anticonceptie  (gelezen 59687 keer)

Martinuzje

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #105 Gepost op: 18 januari 2013, 18:20 »
Dat van de stoelgang en gerommel in de darmen ken ik ook! Had het er eergisteren nog toevallig met me moeder over. Meestal gaat me stoelgang iets te makkelijk... oftewel, tijdens me menstruatie ben ik vaak aan de dunne.


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #106 Gepost op: 19 januari 2013, 12:49 »
Ik had altijd microgynon 30 en nu een merkloze variant ervan. Enige nadeel dat ik ervaar is dat ik max één stop periode kan overslaan omdat ik anders een doorbraak bloeding krijg.

Dat heb ik inderdaad ook! Heel irritant. In het ziekenhuis zei de gynaecoloog dat ik de pil moest doorslikken om te kijken of dat iets zou doen aan mijn buikpijn, maar meer dan een stop overslaan lukt echt niet. Meestal red ik het dan ook echt net tot de tweede stop.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #107 Gepost op: 19 januari 2013, 16:19 »
Ja hier dus ook. Terwijl ik normaal altijd een maand of 3/4 doorslikte omdat ik tijdens mijn periode altijd zulke krampen krijg dat ik er van moet spugen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #108 Gepost op: 8 juni 2013, 17:08 »
Ik ben 9 maanden geleden gestopt met het slikken van de anticonceptiepil. Al direct kwam mijn menstruatiecyclus op gang, keurig elke maand. Maar afgelopen maart had ik ongesteld moeten worden en bleef mijn mensturatie uit. Wel was ik dagenlang uit mijn doen en chagrijnig. Typische menstruatieklachten, behalve dan dat ik die klachten normaal nooit heb en dat ik niet ongesteld werd. Een maand later was alles weer 'gewoon', maar in mei bleef mijn menstruatie weer uit. Weer was ik wel dagenlang uit mijn doen en chagrijnig. Ik weet dat het een tijd kan duren voor je cyclus weer normaal is als je gestopt bent met anticonceptie. Ik vind het alleen zo gek dat het bij mij de eerste maanden juist prima ging en dat het verloop nu zo raar is. Kan iemand met verstand van hormoonspiegels en -wisselingen mij misschien vertellen of het kan dat ik hormonaal gezien wel ongesteld was, alleen fysiek niet? Of zoiets?

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #109 Gepost op: 8 juni 2013, 22:28 »
Misschien dat de zooi vam de pil nog een tijdje in je lichaam zit?

Martinuzje

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #110 Gepost op: 9 juni 2013, 13:12 »
Het kan een tijdje duren voordat de hormoonbalans van je lichaam weer zijn eigen ritme heeft gevonden. De hormonen van de pil blijven inderdaad wel een tijdje ronddolen in je lichaam, maar je lichaam moet er nu weer aan wennen dat die hormonen zelf aangemaakt moeten worden. En daarvan kan je menstruatie uitblijven, maar ook vaker/heftiger komen. Volgens mij (wat mijn huisarts me een keer heeft verteld) zou het na ongeveer een halfjaar weer normaal moeten zijn...

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #111 Gepost op: 19 augustus 2013, 12:20 »
Heeft er iemand van jullie ervaring met de ladycup?

Ik zit erover te twijfelen om zo'n cup te bestellen. Alleen de prijs! Je kunt er wel zo'n 10 jaar mee, dus de prijs haal je er uiteindelijk wel uit. En ik vind ze vrij groot! Maar tampons wil mijn lichaam eruit werken (ben ook bang hiervoor) en ik ben overgevoelig voor maandverband. Wasbare maandverband lijkt mij erg ranzig...

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #112 Gepost op: 19 augustus 2013, 14:12 »
Volgens mij had of heeft Nih er één

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #113 Gepost op: 20 augustus 2013, 09:36 »
Ik heb ooit eens de voorloper van de ladycup geprobeerd (echt al jaren terug. Het concept is niet zo nieuw haha) Maar dat vond mijn lijf niet fijn. Ik kreeg hem er niet goed in, mijn vingers vonden het samenknijpen best intensief. Maar verder is het best een aardig concept. Ik blijf bij mijn tampons...

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #114 Gepost op: 20 augustus 2013, 11:33 »
Mijn moeder heeft het ooit geprobeerd volgens mij, maar die vond het niet zo'n succes. Volgens mij kreeg ze het niet goed in en het eruit halen was heel lastig (en vies).

Edit: dat zal ook een voorloper geweest zijn, want dat is ook al jaren geleden.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #115 Gepost op: 20 augustus 2013, 11:34 »
Ik heb het ook geprobeerd, het eruit halen was voor mij ook geen succes. (Werd een behoorlijke kliederboel zegmaar, ik zal verder niet in details treden hahaha) Maar als je lichaam een tampon eruit probeert te werken is de kans dan niet erg groot dat het bij een ladycup ook gebeurd? Het is namelijk toch iets 'vreemds' in je lichaam.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #116 Gepost op: 20 augustus 2013, 11:44 »
Ik las net een hilarisch verhaal op het viva forum over die ladycup (ik ging toch even googlen, hihi). Dat ding trekt vacuum en die vrouw kreeg hem er niet meer uit. Lijkt me helemaal lastig als je al slappe vingers hebt.

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #117 Gepost op: 20 augustus 2013, 12:39 »
Tegenwoordig heb je tig soorten. Helaas wel alleen te bestellen op het net. Nederlandse vrouwen zijn niet zo cupperig. Zelfs de softcup heb ik hier nog nergens in de winkels kunnen spotten! (Al lijkt mij dat wél een onding)

Ik denk wel dat ik een cup ga bestellen. Bevalt het niet dan heb ik gewoon pech.

Momenteel zit ik op dag 3 van mijn doorbraakbloeding en ik kan niet meer fatsoenlijk zitten. Heel leuk als je naar je werk fietst en op je werk op een zadelkruk zit... Mijn onderkant voelt ontzettend beurs, is rood en gezwollen. (En aan einde van de bloeding, over 5 a 11 dagen, heb ik echt wondjes!)
Ik heb al tig soorten maandverband geprobeerd, maar ik kan er gewoon niet tegen.

Mijn geluk was dus dat ik de afgelopen jaren zeer weinig heb gemenstrueerd, maar nu ik over enkele maanden stop met de pil zal ik wel vaker menstrueren (nou ik hoop eigenlijk vrij weinig in de positieve zin  :AA:)

Wasbaar maandverband zie ik écht niet zitten. Door mijn lange bloedingen heb ik een behoorlijke voorraad nodig waardoor ik bij de eerste aankoop al zo'n 60 euro kwijt ben. Dan nog de opslag in emmers, brrr nee bah. En bij hevige menstruaties lekt het snel door.


Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #118 Gepost op: 20 augustus 2013, 15:40 »
Ik gebruik ook geen maandverband aangezien ik dat ook niet lekker vind. Ik gebruik incontinentie verband. Dan is het wel te doen. Ook vind ik dat veel beter absorberen. Misschien is dat iets om te proberen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #119 Gepost op: 28 augustus 2013, 13:00 »
Ik zei het al op persoonlijk, ik gebruik inderdaad een cup. Ik heb 3 diva cups die ik verwissel, zodat ik degene die ik gedragen heb schoon kan maken en dan niet terug hoef op het toilet om hem weer in te brengen.

Afhankelijk van hoeveel bloed je verliest moet je hem vaker verwisselen of er maandverband bij dragen. Normaal gesproken kan je hem wel 12 uur laten zitten zonder doorlekken. Ik lek na de eerste paar uur al door, maar ik verlies dan ook +80ml per dag de eerste drie dagen, terwijl dat normaalgesproken de max voor je volledige menstruatie is.

Het schoonmaken is niet altijd een pretje. Ik gebruik geen zeep ivm  schimmels. Tussen het verwisselen door maak ik hem schoon met koud water en alcohol, na een menstruatie kook ik ze alledrie schoon.

Ik ben er verder erg over te spreken. Inbrengen en uitnemen is niet moeilijk al moet je er wel handig in worden. Het helpt ook nog eens met urineren bij mij omdat het de zelfde werking als een pessarium heeft (steunt de blaas).

Je moet wel echt op de maat letten. Als je een verzakte baarmoeder hebt moet je echt een kleine nemen, als je een wat uitgerekte vagina hebt (bijvoorbeeld na een geboorte) is het aan te raden voor een grotere maat te gaan. Ik heb een maat 1 van diva (http://divacup.com/how-it-works/sizing/). Al moet ik wel zeggen dat mijn baarmoeder een heel stuk naar beneden komt tijdens mijn menstruatie en dus op de cup gaat steunen. Als dat gevoelig is zal dat erg onprettig zijn, ik heb er gelukkig niet echt last van.

Maar goed, diva cups zijn relatief groot, andere merken hebben ook cups met kleinere inhoud.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal