Rolstoelkussens
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelkussens  (gelezen 43899 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #75 Gepost op: 9 januari 2012, 09:46 »
Dat denk ik ook wel Ilona, ik heb vooral erg veel last als ik een volle dag naar school ben geweest. Binnenshuis gebruik ik mijn rolstoel bijna nooit.

Maar ik heb toch even Harting Bank gebeld omdat er toch een oplossing moet komen. Ik heb geen drukplekken maar soms zo veel last, dat ik 's avonds niet meer wil zitten dus verplicht op de bank lig. En in bed moet ik dan op mijn buik liggen, omdat op mijn rug liggen dan ook al te veel pijn doet. Verder gaat mijn bekken en de wervels in mijn onderrug schuiven en ik heb zelf het idee dat dat komt omdat ik raar ga zitten om te ontlasten.
Ze bellen mij terug, misschien dat er een adviseur langs huis komt.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #76 Gepost op: 9 januari 2012, 13:39 »
welk merk kussen heb je nu dan ?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #77 Gepost op: 9 januari 2012, 13:54 »
Ik heb nu een Jay Basic kussen.

Er komt volgende week donderdag iemand langs om te kijken wat precies het probleem is.  :)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #78 Gepost op: 9 januari 2012, 18:26 »
Jay Basic heb ik nu ook, en ook behoorlijk last met een hele dag zitten. Hopelijk kan er een beter kussen voor je komen!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #79 Gepost op: 9 januari 2012, 20:32 »
ah oke
ik ben ook met basic begonnen en toen naar jay soft combi en nu jay 3

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #80 Gepost op: 9 januari 2012, 20:43 »
De Jay Basic is een vrij basic kussen (vandaar de naam). Er zijn nog honderd andere mogelijkheden! Bijvoorbeeld een traagschuim kussen, dat is een mooie opvolger van de Jay Basic (maar er zijn meer opvolgers hoor).

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #81 Gepost op: 19 januari 2012, 12:57 »
Vanmiddag komt er iemand langs van harting-bank/emcart om te kijken waar het probleem ligt bij het zitten in de rolstoel. Dus ik zal de opties vast nog wel te horen krijgen. Ik ben benieuwd!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #82 Gepost op: 19 januari 2012, 18:15 »
Hoe is het gegaan Zwaantje?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #83 Gepost op: 19 januari 2012, 18:27 »
Ging goed! Ik krijg nu een kussen met een perfolatex (?) schuim laagje.
Die wordt dan op maat gemaakt omdat er altijd een gleuf blijft zitten tussen de rugleuning en het kussen. Hij kan dus niet aangeschoven worden. Daardoor ga ik een klein beetje onderuit zitten, zodat ik die gleuf niet voel. En dat kan dan ook weer klachten veroorzaken natuurlijk.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #84 Gepost op: 19 januari 2012, 20:54 »
wat ik nu dus begrijp gaan ze een stuk achter je kussen leggen?

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #85 Gepost op: 19 januari 2012, 22:15 »
ik ben heel benieuwd, klinks als soepel materiaal ?(op google kom ik alleen die naam tegen bij matrassen ;))

Een uitsparing achterin zodat het beter tussen de stoelbuizen past is ook geen overbodig luxe.

Merk met de j3 nu dat hij lekker zit maar ik denk ik mijn hele stoel moet laten verbouwen omdat de hoeking te erg veranderd.(als dat kan doen ze maar mooi) en dat ik dan nu wel een ander zitkussen mag, maar dat mijn achterleuning ook veel te slap is voor mijn rug, en door de hoogte van de j3 word mijn leuning te kort waardoor ik als ik even wil omkijken bijna uit mijn stoel val omdat ik te weinig steun heb (had altijd al vrij kort achterstuk, maar dat ging net.. en nu gaat het dus 'net niet' )
Geen idee hoe ze dat willen oplossen en of het op te lossen is? en anders bedenken ze maar een andere rugleuning o.i.d ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #86 Gepost op: 20 januari 2012, 09:39 »
Er werd mij uitgelegd dat het kussen  wat ik nu heb best hard schuim is, en als je er een poosje op zit drukt hij in elkaar, waardoor het nog harder is.
Nu krijg ik boven op dat 'harde' laagje schuim, een laagje perfolatex schuim. Daar zitten soort van holle gaten / bellen in, als ik daar een poosje op zit drukt het niet in elkaar. Het voelt dus wel soepel maar het is juist niet vervormbaar.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #87 Gepost op: 30 januari 2012, 20:16 »
Ik heb een laag perfolatex op de zitting van mijn autostoel en vind het best goed zitten!

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #88 Gepost op: 30 januari 2012, 21:24 »
nadat ik vorige week dinsdag gebeld zou worden,vandaag bij h.b maar aan de bel getrokken?
het word hier dus een jay J3 kussen air. Moet alleen mijn stoel nu opnieuw afgesteld omdat dit kussen tig x dikker is
Dat wilden ze dan woensdag wel gaan doen (beensteunen omhoog, kiep veranderen,en de rugleuning moet hoger./hoe ze dat willen doen is me duister,maar laat ze maar bedenken) heb maar suggestief eens gevraagd of dat niet handiger was als het daadwerkelijke kussen er was, anders zit ik nu toch wel een tijdje heel vreemd in mijn stoel.
ehm..ja daar had ik geloof ik een punt.
Word nu dus besteld en als het er is hoor ik weer verder.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #89 Gepost op: 22 februari 2012, 09:43 »
Ik heb mijn nieuwe rolstoelkussen, een Jay soft combi met een uitsparring naar de rugbuizen. Vind het al een stuk beter zitten, zal aan het einde van de dag kijken of het het gewenste resultaat heeft :D

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal