Forum > HMS/EDS algemeen

Pijncijfer

<< < (2/5) > >>

Jazz:
Ik vind dit juist wel een fijn systeem. In mijn werk gebruik ik het ook veel. Ieder persoon kan niet even makkelijk aangeven hoeveel pijn hij/zij voelt en hiermee (of evt. met gezichtjes methode) is het vaak makkelijker. Ik heb altijd geleerd dat een cijfer boven de 4 actie vereist in vorm van pijnstilling oid, ongeacht wie die 4 of hoger geeft. Het gaat om hoe de pijn ervaren wordt en de ene persoon kan er beter mee omgaan dan de andere. Ik zit zelf gemiddeld genomen vaak toch wel rond de 5, soms lager, soms met uitschieters naar boven. Dat schematje van Mariƫlle vind ik wel een goede, daarmee is het vaak gemakkelijker om een cijfer te geven.

Nigelle:
Ik vind het echt een rampzalig systeem. Maar bij mij komt dat ook dat ik alles tussen 1 en 10 niet goed een cijfer kan geven. Ik voel dan wel pijn, maar ik weet dan niet of ik het een 4 of een 7 voor iets moet geven. Vaak geef ik dan maar een cijfer zo dat ze tevreden zijn, maar goed is dat ook weer niet. Met geen of echt heel erg veel pijn heb ik geen moeite maar dan is het ook duidelijk voor mij.

Zwaantje:
Ik vind het wel een goed systeem, omdat het aangeeft hoe jij de pijn ervaart.
Maar ik vind het ook weer lastig. Ik heb bijvoorbeeld momenteel veel pijn aan mijn heup als ik loop. Maar zodra ik niet meer loop is het een stuk minder. Dus als ik loop zou ik de pijn in mijn heup een 7 of 8 geven, en als ik niet loop een 5.

Marielle:
Het systeem werkt ook goed als je patronen in je klachten wilt ontdekken. Dan maakt het niet zoveel uit welk cijfer je geeft, een hoger cijfer betekent gewoon meer pijn. Het is een rotwerkje (vind ik dan), maar als je zo een paar dagen echt van uur tot uur bijhoudt wat je gedaan hebt en hoeveel klachten je hebt, kan dat veel inzicht geven (soms best confronterend) en je helpen om je belasting/belastbaarheid beter in balans te brengen.

Ilona:
Daar is het indd wel heel geschikt voor ik heb het bij revalidatie ook moeten doen! Behalve de confrontatie, heb ik er ook heel veel van geleerd!!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie