Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 76626 keer)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #195 Gepost op: 19 september 2012, 20:05 »
Ik ben met school vorig week naar amelandgeweest het was eigenlijk iets te veel maar  het was het zeker de moeite waard en ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Op school deden ze eigenlijk heel erg makkelijk tot ik vandaag de regeling aanwezigheidsplicht kreeg toegestuurd grrr. Nu moet ik dus in gesprek met een decaan en de examencommissie hmm lastig. Terwijl ik eigenlijk net als wat linda zegt normaal behandeld wil worden. Maar dat gaat wel erg moeilijk worden als ik bij het missen van twee lessen per vak al vervangende opdrachten moet gaan maken.

verder moet ik toe geven dat ik er heel erg tegen op heb gezien om hier aan de studie te beginnen maar dit eigenlijk niet nodig is geweest!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #196 Gepost op: 19 september 2012, 22:10 »
N.a.v. wat ik vandaag van mijn dochter hoorde misschien een tip voor jou Luna en anderen die tegen dit soort dingen aanlopen in hun opleiding: mijn dochter heeft discalculie en HMS (gebruikt geen rolstoel, maar is wel snel moe, heeft snel pijn in gewrichten etc) en kreeg de tip van haar studiebegeleider om deze zaken NU meteen aan een decaan voor te leggen. Dus heeft zij gelijk een afspraak gemaakt met de decaan en vandaag had ze dat gesprek. Ze kreeg echt alle medewerking en toezeggingen die maar mogelijk waren, er werd haar zelfs meteen voorgesteld om haar een apart rooster te geven, zodat ze geen hele lange dagen hoefde te maken (maar dat wilde ze niet en vond ze ook niet nodig). Ze krijgt bij tentamens waarin getallen (bijv. jaargetallen) voorkomen extra tijd en eventueel een extra herkansing en moet het meteen aangeven als ze het fysiek niet volhoudt. Dus duidelijk aangeven waar je tegenaan loopt lijkt op haar school (zij zit op de Hogeschool van Utrecht) wel te werken. En ook mijn dochter wil geen uitzonderingspositie, zeker niet zolang het niet echt nodig is. Voor mij wel herkenbaar, want ookal zit ik in een elro, ik hoef echt geen andere behandeling/voorkeursbehandeling te hebben! Maar denk wel dat het nodig is om aan te geven wat je mankeert en waar je eventueel tegenaan loopt in je opleiding, zodat men mocht dat nodig zijn op termijn wel rekening kan houden met je beperkingen en je dan niet tegen dichte deuren aanloopt, omdat je eerder niets hebt aangegeven!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #197 Gepost op: 20 september 2012, 12:35 »
Het is hier op de universiteit echt super goed geregeld qua aanpassingen of wat dan ook. Ik had dinsdag direct een gesprek met de disability advisor en die heeft alles al geregeld. Standaard twee weken langer de tijd voor opdrachten en ik hoef dus ook niet aan te geven dat ik de oorspronkelijke deadline niet kan halen. Verzamel- en brengservice van de bibliotheek, computergebruik bij toetsen en ik mag de lessen opnemen, zodat ik niet zoveel hoef te schrijven.

Fijn gevoel dat het ook gewoon makkelijk kan.

Lotte

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #198 Gepost op: 20 september 2012, 12:38 »
Wat fijn, Maaike!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #199 Gepost op: 20 september 2012, 12:53 »
Fijn! Dat scheelt een hoop energie die je dan lekker in je studie kan stoppen!  :)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Studie
« Reactie #200 Gepost op: 20 september 2012, 14:00 »
wauw dat is beter werk maaike!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #201 Gepost op: 20 september 2012, 15:31 »
Top is dat Maaike!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #202 Gepost op: 20 september 2012, 16:00 »
Wat super fijn zeg. Jammer dat het hier niet zo goed geregeld is..

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #203 Gepost op: 20 september 2012, 17:21 »
Ik denk dat het vooral veel verschilt per school/universiteit. Bij mij is het namelijk goed geregeld allemaal.

Ik ben van te voren met de studieadviseur alle lokalen waar ik het eerste trimester moet zijn langs gegaan om te kijken of ik er naar binnen kan en of er voldoende ruimte is zodat ik kan liggen en heb een personeelspasje gekregen zodat ik de gebouwen makkelijk in kan. Voor tentamens heb ik extra tijd en ik mag ze op de computer en met spraakherkenning maken. Aantekeningen worden zonodig aangevuld door medestudenten, er is een rustruimte en als ik (kopieën van) een boek nodig heb dan kan ik de bib mailen en dan ligt het de volgende dag klaar of ik vraag het aan de balie en dan kan het meestal gelijk geregeld worden.

Het kan dus wel :).

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #204 Gepost op: 23 september 2012, 19:23 »
Wat fijn lunajulia dat het zo snel opgepakt wordt. Ik hoop met je mee dat je nog voor 1 oktober overgeplaatst kan worden. En dat het uiteindelijk  toch een goed eind gaat worden.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Studie
« Reactie #205 Gepost op: 23 september 2012, 19:37 »
hopelijk kan je over geplaats worden.
en gewoon bellen naar die school waarom je niet bent aan genomen.
vaak zijn er nog wel uitvallers in de klas hadden wij ook.
maar komen ook geregeld nog nieuwe bij.

ik heb dinsdag gesprek op school.
ik ga denk ik vragen of dat ik woensdag of later kan beginnen of gewoon vrij kan zijn.
mis ik wel project uren en tekenen maar dit is de enigste dag waar ik lessen kan missen.
5 volle dagen school zijn voor mij gewoon even te veel.
dus hopelijk gaan ze er mee acoord op school .

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #206 Gepost op: 23 september 2012, 21:06 »
Luna ik duim voor je, en ook voor jou Linda ;)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #207 Gepost op: 23 september 2012, 21:17 »
Ik hoop voor jullie allebei dat het gaat lukken :).

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #208 Gepost op: 23 september 2012, 21:31 »
Ik duim voor jullie!

Myrthe

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #209 Gepost op: 24 september 2012, 08:48 »
Ik duim ook voor jullie!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal