Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel  (gelezen 32839 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #60 Gepost op: 5 augustus 2013, 07:17 »
Wat raar dat ze zeggen dat je gelijk een elro zou moeten. Lijkt me een duurdere oplossing (tenzij ze denken dat je met een puma yes (echt de slechtste elro die je kan bedenken, schut enorm in een taxi) kan hebben) dat emotion. Laat welzorg maar goed kijken naar een goede elro voor je die duidelijk duurder zal zijn dan emotion of een ander systeem. Laat je dus niet afschepen met iets goedkoops.

Offline adrienne

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #61 Gepost op: 5 augustus 2013, 09:01 »
ja ik vind het zelf ook raar. het lijkt me sterk dat een elektrische rolstoel, jaren lange taxi ritten en de onderhoud van de elektrische rolstoel goedkoper is dan een e-motion systeem. ik ben erg benieuwd hoe de afspraak van welzorg gaat uitpakken.

er is nog wel 1 ding waar door ik denk dat een elektrische rolstoel geen goede oplossing is en dat is dat mijn knieen in een negatieve hoek moeten staan anders worden ze erg instabiel. in mijn handbewogen rolstoel heb ik een kniehoek van 75 graden.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #62 Gepost op: 6 augustus 2013, 11:12 »
Dat hoop ik met je mee. ik vind dat de gemeenten toch wel erg snel willen overgaan op een elro tegenwoordig.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #63 Gepost op: 6 augustus 2013, 18:28 »
Ze hebben het toen bij mij ook gezegd. Uiteindelijk hebben ze een onafhankelijke arts en ergo ingehuurd die aangaven hoe belangrijk het is om nog zelf te doen wat je kunt doen. Naast goedkoop moet een voorziening ook adequaat zijn dus ik zou ook niet zonder meer akkoord gaan. Zonde om te moeten inleveren als het niet noodzakelijk is. Nog een argument, jij moet zelfredzaam zijn als een elro je vervoersmogelijkheden beperkt is dat ook weer minder ;)

Offline adrienne

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #64 Gepost op: 6 augustus 2013, 19:52 »
die vrouw van het wmo vertelde dat ik alles met de elro kon doen en anders met de taxi. dat het voor mij belangrijk is toch in beweging te blijven vond ze niet belangrijk want dan kon ik toch gewoon een fitnes apparaat in huis zetten. ik hoop dat de welzorg beter met me meedenkt dan die wmo muts.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #65 Gepost op: 23 augustus 2013, 20:59 »
als het toch een elro wordt betekend dat niet dat je alles gelijk met de elro moet doen he. als jij je kinderen met de auto nu naar school kan brengen dan lukt dat zometeen misschien ook wel. en waarschijnlijk nog wel beter omdat je je armen op andere momenten ontlast.
maar ik hoop dat het gewoon e-motion word natuurlijk;. Heb jewel een liftje in je auto?

Myrthe

  • Gast
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #66 Gepost op: 29 augustus 2013, 09:21 »
Pffffff. Welzorg komt net langs en dat ging ongeveer zo:

F: "hallo, kom binnen"
Ik: "hallo, nouja, daar moeten ze onder.."
Welzorg meneer kijkt uiterst kritisch naar mijn Quickie Helium..
Welzorgmeneer: "Moeten ze dáár onder? o.O"

Euh ja? Ik heb geen andere rolstoel ofzo :P Wat is er raar aan emotionwielen onder een helium?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #67 Gepost op: 1 september 2013, 00:39 »
Daar kan ik wel antwoord op geven: er zijn al heel veel heliums kapot gegaan door e-motion wielen.

Offline adrienne

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #68 Gepost op: 21 september 2013, 20:32 »
de wmo en welzorg is bij ons langs geweest met de emotion wielen. deze bevielen opzich goed alleen kreeg ik ze zelf niet in de auto. de wmo vind het te duur om ook nog een liftje in de auto te vergoeden en dus werden de emotion wielen als niet adequaat aangemerkt.

nu komt de wmo aanstaande maandag langs met de smart drive en dan kan ik kijken of dat een optie is. alleen vertelde de wmo en de welzorg in het vorig huisbezoek dat de smart drive niet in het pakket zit en dat als dit wel de goede oplossing is ik verplicht word de smart drive met pgb aan te schaffen. echter zie ik dat niet zo zitten. kan de wmo mij verplichten de smart drive met pgb aan te schaffen? of zijn hun verplicht om dit ook via natura aan mij te leveren?

Myrthe

  • Gast
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #69 Gepost op: 21 september 2013, 21:01 »
Je bent echt niet verplicht om een PGB te nemen! Ze moeten je een adequate voorziening leveren, als de smartdrive dat is moeten ze die leveren en niet zeuren.. Wil jij bijvoorbeeld per se bij welzorg ipv hartingbank (ik zeg maar iets) dan kunnen ze wel zeggen : neem dan maar een PGB..

Offline adrienne

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #70 Gepost op: 21 september 2013, 21:19 »
de gemeente heeft een contract met welzorg en welzorg zegt dat we dan maar pgb moeten nemen omdat hun het niet willen leveren. alleen vraag ik me af hoe dat dan met onderhoud zit en als de smart drive kapot gaat. er zit namelijk maar 2 jaar garantie op. het liefst wil ik het gewoon via natura zodat ik me daar niet druk om hoef te maken. maar de wmo dacht er hetzelfde over als de welzorg dus weet ik even niet goed wat ik moet doen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #71 Gepost op: 21 september 2013, 22:57 »
Ik heb begrepen dat de accu niet eeuwig meegaat. Als je met PGB dat ding krijgt, zul je aan onderhoud dus veel geld kwijt zijn. Wat hierboven al stond: de gemeente moet je een adequate voorziening verstrekken. Het is wel of niet de keuze van een inwoner om voor PGB te gaan. Daartoe kun je volgens mij niet verplicht worden.

Aline

  • Gast
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #72 Gepost op: 21 september 2013, 23:25 »
Als hier iets niet in het pakket zit, dan bestellen ze het alsnog buiten het pakket om! harting bank hiero  :)

Zo heb ik al 2 rolstoelen en een handbike buiten het pakket om gekregen zonder pgb.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #73 Gepost op: 22 september 2013, 12:50 »
Bovendien vraag ik mij af of de smart drive geschikt is voor jou. Even buiten het pgb probleem om.
Ik heb hem namelijk geprobeerd in een sport zaal en ik kreeg het systeem niet eens aan! Ik rolde te zacht -.-  nou waren mijn armen echt kaduk, maar goed. Marianne heeft hem buiten geprobeerd en die was ook niet tevreden.

Je moet namelijk eerst volledige kracht geven en de smart drive gaat dan op die snelheid door. Net zolang tot je iets anders "aangeeft". Elke bocht, vetraging, versnelling moet je dus op eigen kracht doen en tegen t systeem in zeg maar. Zo trok ik bij t stoppen mn schouders in een sub.
Op slechte wegen en aflopende stoepen moet je hem constand corrigeren omdat hij de bocht om gaat etc.


Hij is dan ook meer bedoeld voor mensen die moe worden van lang rollen en lange afstanden afleggen. En niet voor mensen die de kracht niet hebben voor t rollen.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Elektrische ondersteuning op de handbewogen rolstoel
« Reactie #74 Gepost op: 22 september 2013, 13:51 »
Even over dat PGB voor hulpmiddelen: de WMO moet daarin ook een bedrag opnemen voor periodiek onderhoud en reparatiekosten. Als het goed is krijg je dus daar nog een extra bedrag voor (voor 7 jaar, want zolang moet een hulpmiddel meegaan). Je moet daar dan zelf afspraken over maken met de leverancier.

Maar: ze mogen je NIET dwingen om PGB te nemen en ook als iets niet binnen het pakket van de gemeente valt kunnen ze daarvan afwijken. Hebben ze bij mij met mijn elro ook gedaan, omdat er binnen het pakket geen adequate elro voor mij te vinden was!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal