Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 151073 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #120 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:26 »
oh je bent niet de enige hoor! vooral met het op slot zetten van mn handbike krijg ik vaan smeer op mn handen  8)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #121 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:39 »
Volgens mij kunnen ze ook bij speedy een buis om je ketting doen. Dan zit je niet zo onder de smeer van je ketting. Bij tracker doen ze die standaard om de ketting. ;)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #122 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:46 »
ik heb een buis om mn ketting, maar bij t voorwiel kom ik altijd tegen het tandwiel of andere dingen die ook onder de smeer zitten :P

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #123 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:58 »
Je kan ook je handbike bij het frame aan iets vastzetten. Da kom je niet in de buurt van dingen die onder de smeer zitten. En anders je voorwiel een keer schoonmaken. ;)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #124 Gepost op: 11 augustus 2011, 14:22 »
Misschien moet je dan zo'n ding om je ketting nemen. Hoe heet dat ook al weer, zo'n zwarte ronde buis. Is dat teflon of zo? Kijk maar eens op het orderformulier van de Speedy.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #125 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:28 »
Vind het maar raar dat het bij speedy een optie is om die buis er op te laten zetten. Bij tracker zit die er standaard op. Die buis zorgt er ook voor dat de kans dat je ketting er afloopt veel kleiner is. Ik heb mijn ketting er nog nooit af gehad.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #126 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:36 »
Hoe kan die buis daaraan meehelpen?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #127 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:41 »
een tip is ook om je fiets niet in de hoogste versnelling weg te zetten.
dan is je ketting het slapst namelijk.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #128 Gepost op: 11 augustus 2011, 19:29 »
Ja snap ik allemaal...ik heb die buis, die zetten ze er bijna standaard op..en alsnog heb ik smeer op mn hand en mouw..Fiets staat niet in de hoogste versnelling...dus daar ligt het niet aan. Ik ben gewoon een kluns

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #129 Gepost op: 11 augustus 2011, 19:36 »
je kan ook geen buis hebben over heel je handbike ketting.

kijk ik heb zo dingetje er opzitten voor het schudde van mijn ketting tegen te houden.
en sinds dat ding is het me nog maar een keer gelukt me ketting eraf te krijgen.



Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #130 Gepost op: 11 augustus 2011, 19:38 »
Nee ik snapte wel dat t niet over de hele ketting zit hoor...

:)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #131 Gepost op: 11 augustus 2011, 19:40 »
Vind het maar raar dat het bij speedy een optie is om die buis er op te laten zetten. Bij tracker zit die er standaard op. Die buis zorgt er ook voor dat de kans dat je ketting er afloopt veel kleiner is. Ik heb mijn ketting er nog nooit af gehad.
ik heb die buis zonder overleg gekregen hoor. dus ik neem aan dat bij de meeste passingen/offertes dat ding er standaard bij op wordt gedaan. Maar naast de ketting zijn er nog een hele hoop andere plekken waar smeer zit.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #132 Gepost op: 12 augustus 2011, 08:14 »
@ingeborg: Jij had je bike toch via het UWV? Die hebben een grotere pot voor vervoersvoorzieningen. Dus dan zullen ze zonder vragen hem er omheen doen. En gemeenten kunnen zeikerds zijn. En dus over elk extra onderdeel vallen. Dus bij speedy zit hij er niet standaard er op.

Bij mijn bike zit de ketting om bijna de hele ketting. Alleen niet bij het deel waar hij om het tandwiel moet gaan lopen. Dus het kan wel. En dat ondersteund beter de ketting. Dan gaat hij niet slap hangen als je hem bv in de hoogte versnelling hebt. Overigens moet je nooit je bike in de hoogte versnelling weg zetten. Dat rijd verschrikkelijk zwaar weg of je ketting gaat springen over je tandwielen. Gevolg kan zijn dat je dan een ketting er naast hebt en dat je tandwielen en ketting sneller slijt. Dus dat lijkt me sowieso niet slim.

Deze bike heb ik nu nog. En daar zie je de buis om de ketting lopen. Hij zit zowel aan beide delen ketting. Dus niet alleen boven.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #133 Gepost op: 12 augustus 2011, 09:48 »
Ik heb mijn handbike gewoon via de gemeente en die buis is er ook gewoon omgedaan zonder dat die er expliciet bij is besteld. Ik denk niet dat het te maken heeft met gemeente/uwv... Bij Speedy zal hij er gewoon ook standaard op zitten.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #134 Gepost op: 12 augustus 2011, 10:03 »
Ik heb mijn handbike gewoon via de gemeente en die buis is er ook gewoon omgedaan zonder dat die er expliciet bij is besteld. Ik denk niet dat het te maken heeft met gemeente/uwv... Bij Speedy zal hij er gewoon ook standaard op zitten.
ja dat denk ik ook.

maar goed, dat was ook helemaal niet t probleem waar roos mee kwam. het smeer op je handen krijgen, ondanks die buis.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal