Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 151076 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #285 Gepost op: 27 september 2012, 20:48 »
Ahw balen zeg.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #286 Gepost op: 27 september 2012, 22:21 »
Wat balen. Kan een fietsenmaker het niet repareren, als Speedy de onderdelen opstuurt?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #287 Gepost op: 28 september 2012, 09:26 »
Oh dang...dat is echt balen zeg.

Aline

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #288 Gepost op: 17 oktober 2012, 18:43 »
Ik zou het meteen doen :-) kunnen ze de aanvraag meteen meenemen!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #289 Gepost op: 7 november 2012, 17:52 »
Afgelopen maandag heb ik dan eindelijk een heupband gekregen. Ik er een die ik met klitteband vast zet. Deze kan ik tussen het kussen en de kledingbeschermer stoppen. Hierdoor zie je hem bijna niet als ik hem niet gebruik. Als ik heb om heb, valt hij onder mijn trui. En in de zomer kan ik hem onder m'n shirt laten vallen. Voor het biken voelt heb heel fijn. Ook omdat mijn heupen nu bij elkaar gehouden worden. Zit nu een heel stuk steviger in mijn rolstoel. Voel me daardoor ook een stuk zekerder tijdens het handbiken. Mijn rem slipte ook door en die is maandag ook gefixt. Zitten nieuwe remblokjes op de schijfrem.  ;)  Ik keek even wat berichtjes terug. Op 5 september schreef ik dat ik bijna op de 2350 km zat. Vandaag zit ik op bijna 2900 km. Dat is dus zo'n 550 km in 2 maanden tijd.  :o  Ik rijd wat weg zo in een korte tijd.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #290 Gepost op: 8 november 2012, 17:03 »
Vandaag met ergo er over gehad en toch besloten een hb aan te vragen maar ben erg benieuwd wat de wmo daarvan gaat vinden ???

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #291 Gepost op: 8 november 2012, 18:03 »
Let je wel op dat het niet met je e-motion niet kan handbiken. Alternatief is E-move. Die kan wel en dan kan je ook handbiken. Dan heb je iig ondersteuning bij je als je dus ergens bent en zonder handbike verder wilt. Zelf zit ik ook al tijden te dubben om ze aan te vragen. Nu wil ik iig mijn operatie afwachten die ik ga krijgen en of ik dan genoeg opknap om weer actief rolstoel te kunnen rijden zo als ik dat vorig jaar nog deed. Heb nu net zo veel energie als een stoeptegel.  :/

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #292 Gepost op: 8 november 2012, 18:07 »
Wat fijn van die heupband en wat onwijs goed dat je zoveel hebt gereden!  :dance:
Met mijn bike rijden gaat erg goed iig. Ben ik ook erg blij mee. Ik rijd alleen wel met een brace om mijn pols omdat ik anders niet kan aankoppelen doordat ik mijn bike iets op moet tillen. Vind mijn geopereerde pols niet erg leuk. Ben bezig voor een opklapbare standaard. Dan kan hij zo hoog dat ik zonder tillen kan aankoppelen. En ik kan dan tenminste ook alle drempels over zonder dat ik mijn standaard sloop/verbuig.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #293 Gepost op: 8 november 2012, 18:25 »
Let je wel op dat het niet met je e-motion niet kan handbiken. Alternatief is E-move. Die kan wel en dan kan je ook handbiken. Dan heb je iig ondersteuning bij je als je dus ergens bent en zonder handbike verder wilt. Zelf zit ik ook al tijden te dubben om ze aan te vragen. Nu wil ik iig mijn operatie afwachten die ik ga krijgen en of ik dan genoeg opknap om weer actief rolstoel te kunnen rijden zo als ik dat vorig jaar nog deed. Heb nu net zo veel energie als een stoeptegel.  :/

Ik weet het, al kan ik sinds de revalidatie wel zelf de wielen vervangen mits ik dat niet 10x per dag hoef te doen. Daardoor zou ik dingen als afspraken en sporten wel op die manier kunnen doen. Kleine stukjes binnen kan ik namelijk wel zonder ondersteuning rijden. Maar de wmo heeft hier behoorlijk dwars gelegen met aanvragen dus eerst dat maar eens afwachten

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #294 Gepost op: 8 november 2012, 20:38 »
ohw ja standaards :P ik blijf hangen op drempels soms haha.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #295 Gepost op: 8 november 2012, 21:25 »
Ik blijf er niet op hangen. Ik trek de standaard krom. Best knap als je bedenkt dat hij van roestvrij staal is. Of ik heb genoeg vaart om dat voor elkaar te krijgen.  :P

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #296 Gepost op: 8 november 2012, 23:36 »
Ja ik heb dat dus ook voor elkaar gekregen op m'n speedy duo. Standaard krom getrokken. Ik vind het eigenlijk ook te laag om over bobbeltjes te rijden. Als ik in het bos rijd wil ik wel eens van de betegelde paden af, lekker de natuur in. Maar dan loop ik al snel vast op bijv uitstekende wortels van bomen.


Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #297 Gepost op: 9 november 2012, 09:52 »
mijn standaard krijg ik niet zomaar krom hoor die moet gesmolten worden om uberhout te kunnen buigen.
ze hebben hem nu wat hoger gebogen en nu doet ie het minder snel :P maar toch lullig als je op een drempel blijft hangen haha.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #298 Gepost op: 15 november 2012, 17:16 »
Vandaag ben ik m'n standaard verloren! En heb het niet eens door gehad. Dus ik belde HB en het was mijn geluksdag zeiden ze haha. Want ze hebben er toevallig nog één liggen. Morgen komen ze hem al repareren. :-)

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #299 Gepost op: 15 november 2012, 17:37 »
Kijk dat is service

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal