Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 151081 keer)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Handbikes
« Reactie #270 Gepost op: 23 september 2012, 19:32 »
Ik heb mijn handbike drie maanden nadat ik mijn rolstoel aangevraagd. Ik heb helaas geen elektrische maar desondanks heb ik er toch veel plezier van zeker toen ik mijn rijbewijs nog niet had. En in de zomer ga ik ook vaak met de handbike, maar met dit weer trekt de auto toch meer hihihi

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #271 Gepost op: 23 september 2012, 21:12 »
Ik heb ook een handbike, maar omdat het onderstel vrij zwaar is en voor blauwe plekken op mijn kuiten zorgt, zit hij niet op mijn dagelijkse stoel, maar op een oude stoel. En die stoel rijdt weer niet fijn... Mede daardoor gebruik ik niet vaak mijn handbike, terwijl het een erg mooie fiets is. Dus... als je denkt hem regelmatig (vaker dan een enkele keer per jaar, daarvoor zijn die dingen in mijn ogen te duur, maar ieder beslist natuurlijk zelf daarover) te gebruiken, zou ik hem zeker aanvragen. Maar ik heb zelf een auto voor de deur staan en pak toch meestal de auto. 1, vanwege die slechte stoel waar de handbike op zit, 2 omdat ik dan veel meer boodschappen mee kan nemen (als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen) en 3 omdat ik het op de handbike eerder koud krijg in de winter, nat word in de regen of in de zomer juist als erg ga zweten.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #272 Gepost op: 24 september 2012, 07:58 »
Dat van die blauwe kuiten heb ik geen last van doordat ik geen speedy heb maar een tracker. Als je makkelijk blauwe plekken krijgt op je onderbenen zou ik dat zeker aangeven bij de gemeente al. Dan kunnen ze rede hebben om juist niet de speedy duo te verstrekken. Maar een andere bike zo als de tracker die zelfs zonder adapter op je stoel kan. ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #273 Gepost op: 24 september 2012, 14:42 »
@LunaJulia. Dat je soms niet kunt fietsen is inderdaad een vervelend probleem. De rolstoel meenemen, daar zijn ook nog oplossingen voor, zodat je je fietsen niet meteen hoeft op te geven. het is natuurlijk wel de vraag in hoeverre fietsen voor jou nog mogelijk is.

Ik ben blij met mijn handbike. Ik kan echt niet meer op een gewone fiets, dan val ik gewoon om

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #274 Gepost op: 25 september 2012, 11:43 »
Ik wil hier toch echt even advocaat van de duivel spelen. Je zegt soms niet te kunnen fietsen en soms de rolstoel mee te willen nemen vanwege praktische redenen. Stel je zou een handbike aanvragen dan zou je je rolstoel kunnen meenemen en niet hoeven fietsen, maar dan verlies je wel een hoop spierkracht! Zolang het fietsen op een (elektrische) fiets nog gaat zou ik dit zeker doen. Rolstoel kan je dan meenemen met behulp van een speciale adapter. 

Bovendien zal je je rolstoel ook vaker gaan gebruiken als je een handbike hebt. Het zal op sommige momenten namelijk het makkelijkste vervoermiddel zijn. Dus ook daar lever je weer in met lopen. Kortom, denk goed na over de aanvraag van een handbike (want je zegt wel "doen", maar het is maar de vraag of je hem krijgt van de gemeente. Niet elke gemeente is zo makkelijk). Wanneer is de juiste tijd? Dat weet niemand zeker. Maar vraag hem niet te vroeg aan, want dan wek je achteruitgang in de hand. Hoeveel gebruik je je rolstoel op dit moment? School? Winkelen? Boodschappen doen? Dagje stad? of ook al voor korte afstanden?

Er zijn ook genoeg alternatieven voor een handbike. Je hebt al een elektrische fiets samen met je moeder. Je zou ook een elektrische 3-wiel fiets kunnen aanvragen bij de gemeente. Daar zou je rolstoel ook achterop kunnen waarschijnlijk en je zal er langer mee kunnen fietsen dan een gewone elektrische fiets. Of een ligfiets, schijnt ook te helpen. Zo zijn er nog veel meer dingen te bedenken. Loopfiets, rolstoelfiets (net als handbike, maar trappen met je benen) etc etc
« Laatst bewerkt op: 25 september 2012, 11:46 door Wendela »

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #275 Gepost op: 25 september 2012, 12:21 »
Is iets als deze aanpassing niet geschikt? Afhankelijk van hoe je je voelt, kan je dan je armen of benen gebruiken..

http://www.berkelbike.nl/nl/modellen/

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #276 Gepost op: 25 september 2012, 12:37 »
Als ik van een gewone fiets afval heb ik een heel groot probleem...
Ik denk er nogsteeds overna...
Ja, maar je fiets nu ook toch gewoon? Waarom is dat dan ineens een probleem? En anders een driewielfiets met lage rugleuning en buikband? Dan kan je ook niet (om)vallen

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #277 Gepost op: 25 september 2012, 14:29 »
Kun je mt een ergo gaan kijken wat het beste bij je past?
Ook vanwege je aan vallen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #278 Gepost op: 25 september 2012, 16:15 »
Fietsen is wel anders dan handbiken. Als je niet lekker wordt en stopt met trappen, dan val je op een normale fiets gelijk om. Bij een handbike niet.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #279 Gepost op: 25 september 2012, 16:17 »
Fietsen is wel anders dan handbiken. Als je niet lekker wordt en stopt met trappen, dan val je op een normale fiets gelijk om. Bij een handbike niet.

Ik denk dat Wendela daarom een driewielfiets opperde. Dan kun je wanneer je stopt met trappen toch nog gewoon blijven zitten.

Overigens ben ik wel eens flauwgevallen toen ik aan het handbiken was en ben ik met rolstoel en al omgevallen omdat mijn lichaam naar de zijkant zakte en toen viel ik dus met rolstoel en al om. Ik weet niet hoe het met de aanvallen van LunaJulia zit, maar het is dus niet per definitie zo dat je met een handbike niet om valt.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #280 Gepost op: 25 september 2012, 16:56 »
Het zijn niet alleen maar aanvallen waarbij je omvalt, ook waarbij er een verlaagd bewustzijn is en je wel rechtop blijft zitten maar niet meer bewust bezig bent. maar goed :D

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #281 Gepost op: 25 september 2012, 18:19 »
Ik denk dat je het beste inderdaad met een ergo kan overleggen, wat Linda geloof ik ook al zei. Wij kunnen wel van alles opperen, maar we kunnen niet zien of weten wat voor jou het meest geschikt zal zijn.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #282 Gepost op: 26 september 2012, 08:10 »
Een collega van mij, die heel vaak epileptische aanvallen en abcences heeft, maakt om die reden altijd gebruik van een driewielligfiets. Op een gewone fiets fietsen is inderdaad vanwege het valgevaar niet veilig, dan moet ze ook altijd een helm dragen.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #283 Gepost op: 27 september 2012, 17:32 »
Zucht, mijn handbikeverhaal krijgt een leuk staartje. Het bedrijf dat in Engeland Speedy's importeert, zit op vier uur rijden hiervandaan. Ze kunnen alleen iets doen als ik bij ze langs kom, maar dat is ook bijna vier uur met de trein. Dat gaat me dus echt niet lukken hè, vier uur heen en vier uur terug. Nu moet ik dus Ryanair faxen (!) dat ze maar een oplossing moeten regelen. Ik word hier moe van.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #284 Gepost op: 27 september 2012, 19:28 »
Dat is dan mooi Kl*t*. Hoop voor je dat ze van Ryanair snel reageren op je fax.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal