Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 151109 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #255 Gepost op: 7 september 2012, 15:46 »
Ik heb door de heupband bij sporten ook geen blauwe plekken of een zeer bekken. Dus dat scheelt al iets. Ik kan niet bij alle hobbels afremmen aangezien er ook zat zijn hier die je niet ziet en ook hobbels die dusdanig zijn dat het niet veel uit maakt hoe hard je er over heen gaat. Ik kan me dus echt niet achterin mijn stoel houden. Van de week zat ik bijna met 1 bil op een kledingbeschermer. En dat is dus echt niet lekker al het echt gebeurd.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #256 Gepost op: 7 september 2012, 18:20 »
Kun je je luchtkussen niet in een rugzak meenemen als je ergens heen gaat en kussens wisselen bij aankomst? Als je zo hoog opveert als jij omschrijft, is een gordel heel belastend voor je heupen en ik dacht dat jij wel last had van je heupen of niet?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #257 Gepost op: 7 september 2012, 21:10 »
Luchtkussen meenemen gaat hem niet worden. Wel zou ik de lucht er helemaal uit kunnen laten lopen en daar weer ik kunnen pompen. Maar of dat dat lekker zit is maar de vraag.
Ik denk dat als ik een heupband kan krijgen die licht elastisch is (zo als ik ook een schouderband heb voor mijn camera), denk ik dat dat wel mee valt. Maar het zal een kwestie zijn van uitproberen wat werkt. Dat hele hoge uitveren gebeurd meestal niet. Vaak stuiter ik iets op mijn kussen en dat zorgt nu ook voor pijn in mijn heupen. Dus ik hoop eigenlijk dat ik iets minder pijn krijg als ik wel een heupband heb en dus steviger op mijn kussen zit.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #258 Gepost op: 10 september 2012, 14:45 »
je word gewoon snel gelanceerd met een lucht kussen.
ik ken mensen die hebben ook luchtkussen en als ze gaan handbike wisselen ze en doen ze er eentje in zonder lucht.

weet ook niet of zo gordel wel zo succes is.
word je vaak weer bond en blauw van :P .
en een sportstoel is geen handbike he ;) in een gymzaal stuiter je niet zo.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #259 Gepost op: 10 september 2012, 18:54 »
Bij rolstoelhochey heb je ook wel dat je regelmatig lomp op elkaar botst. En ook dan houd ik er geen blauwe plekken aan over doordat ik met click straps vast in mijn stoel zit. Ga gewoon eens vragen of H-B een oplossing heeft tegen het half uit mijn stoel lanceren. Wie weet wat voor mooie en werkzame oplossing ze hebben.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #260 Gepost op: 10 september 2012, 23:34 »
Bij rolstoelhochey heb je ook wel dat je regelmatig lomp op elkaar botst. En ook dan houd ik er geen blauwe plekken aan over doordat ik met click straps vast in mijn stoel zit. Ga gewoon eens vragen of H-B een oplossing heeft tegen het half uit mijn stoel lanceren. Wie weet wat voor mooie en werkzame oplossing ze hebben.

Goh bijzonder! Ik heb echt na bijna elke training blauwe beurze liezen en nu ben ik niet eens zo heel erg blauwe-plek-gevoelig. Krijg jij op de rest van je lijf dan ook zo langzaam blauwe plekken?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #261 Gepost op: 11 september 2012, 10:01 »
Ik denk dat ik daar minder snel blauwe plekken krijg. Op mijn knieĆ«n en onderbenen zitten ze wel vrij makkelijk. Dus per lichaamsdeel verschilt het dus of er makkelijk blauwe plekken komen of niet.  ;)

Aline

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #262 Gepost op: 11 september 2012, 12:10 »
Dat heb ik ook! Vanaf 10 cm van mijn heupen naar boven toe heb ik zelden een blauwe plek! Onderbenen heel snel.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #263 Gepost op: 21 september 2012, 16:54 »
Een paar van jullie hebben het misschien al gelezen op facebook, maar mijn handbike is kapot gegaan tijdens de vlucht naar Engeland. De knop voor het aan- en uitzetten van de elektrische ondersteuning is kapot, waardoor de handbike na een hoop gepriegel alleen nog maar aan kan. Ik moet dus elke keer de accu's er af halen om te voorkomen dat ie heel snel leegloopt. Ook is ie flink verbogen, ik krijg de pin niet meer door het onderste gat bij het aankoppelen. Ik heb nu een bedrijf in Engeland gemaild, dus ik hoop dat zij het kunnen maken. Ik baal flink, ik kan em nu wel gebruiken, maar makkelijk is anders..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #264 Gepost op: 21 september 2012, 17:07 »
Ik hoop ook dat ze hem kunnen maken. Weet je of ze vaker met Speedy's werken?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #265 Gepost op: 21 september 2012, 17:11 »
Ja, ik kreeg het nummer van iemand van Emcart (een wat oudere man, was met jou naar Zuid-Afrika geweest, geloof ik.)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #266 Gepost op: 21 september 2012, 18:31 »
balen zeg! waarom moeten ze nu altijd zo lomp om gaan met ander mans spullen.

hopelijk kan ie snel gemaakt worden.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Handbikes
« Reactie #267 Gepost op: 22 september 2012, 20:37 »
Gosh wat ontzettend balen Maaike! Ik hoop dat ze je handbike kunnen repareren daar!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #268 Gepost op: 23 september 2012, 16:59 »
Ik ben super blij met me handbike. Het zal je een hoop vrijheid geven.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #269 Gepost op: 23 september 2012, 17:16 »
Morgen zou je het WMO bellen toch voor je rolstoel aanvraag. Ik zou dan meteen een handbike er bij aanvragen (tenzij je denkt dat het te zwaar is ofzo. ) het geeft idd veel vrijheid. Ik had zelf toen ik m'n rolstoel aanvraag had gedaan ook meteen gevraagd naar de opties voor vervoer en ze kwamen toen zelf met de speedy duo. Ik zeg doen. Maar mijn mening wist je waarsch al XD

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal