Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 151079 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #150 Gepost op: 14 oktober 2011, 16:37 »
Donderdag krijg ik dan eindelijk mijn handbike. Lekker race daarna. Kan altijd nog thuis komen op de hoogte ondersteuning. ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #151 Gepost op: 14 oktober 2011, 16:41 »
ow je hebt trouwens 2 maten verschil van accu voor de handbike.

Ja klopt, ik krijg volgens mij de grootste accu's.


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #152 Gepost op: 15 oktober 2011, 14:34 »
Het officiƫle bereik zoals me dat verteld is door de leverancier is wat minder (iets van 17 km?), maar binnen school heb je een hele goede ondergrond en vraag je niet zoveel van je motor, dus dan kom je wel wat verder (en in de vrieskou buiten haal je minder).

Mijn accu's liepen serieus leeg van de vrieskou. Heb uiteindelijk nieuwe accu's gekregen en toen ging het wel wat beter, maar ik kon net van naar school en weer terug.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #153 Gepost op: 15 oktober 2011, 15:43 »
Ik had ze een keer een paar weken niet aan de lader. Ze zijn toen leeggelopen en als ze (bijna) leeg zijn, kun je ze niet meer opladen en moet je nieuwe kopen. Hadden ze er wel even bij mogen vertellen toen ik ze kreeg...

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #154 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:24 »
Dat is echt prut dat er geen lithiun-ion bij zitten. Ben ik toch wel blij straks mijn mijn tracker e-powerbike. Die heeft wel dat soort accu's. Lithium-ion kan niet leeglopen.

Amanda

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #155 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:42 »
Ik had ze een keer een paar weken niet aan de lader. Ze zijn toen leeggelopen en als ze (bijna) leeg zijn, kun je ze niet meer opladen en moet je nieuwe kopen. Hadden ze er wel even bij mogen vertellen toen ik ze kreeg...

Nou hopen dat die van mij het dan nog doen! Mijn vader wilde m niet continu aan de lader hebben.....

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Handbikes
« Reactie #156 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:52 »
een fiets met trapondersteuning moet dat ook op de lader blijven anders gaat de accu stuk.
dat probleem heb ik nu dus met mijn fiets.
mijn moeder wou hem hebben maar nu heeft ze der niks meer aan want de accu laat niet meer op...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #157 Gepost op: 15 oktober 2011, 17:26 »
Het was al de tweede set accu's. Het kan zijn dat de eerste set van een ander type was en niet continu aan de lader hoefde, dat weet ik niet. Maar de eerste set accu's was op een gegeven moment gesmolten... De tweede set kreeg ik van Beenhakker, misschien was dat wel een ander type, omdat die dus blijkbaar niet opgeladen kunnen worden als ze leeg zijn.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #158 Gepost op: 15 oktober 2011, 22:38 »
Nou hopen dat die van mij het dan nog doen! Mijn vader wilde m niet continu aan de lader hebben.....
Als je 'm langere tijd niet aan de lader hebt (regelmatig opladen is inderdaad het beste, ook als je hem niet/nauwelijks gebruikt hebt) kun je het beste de accu's even loskoppelen, dan lopen ze ook minder snel leeg.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #159 Gepost op: 16 oktober 2011, 17:01 »
Lithium- ion kan trouwens wel degelijk leeglopen! Het is echt zo een misverstand dat dat niet kan gebeuren. Daarom moet je lithium-ion accu's altijd aan de lading hebben, zodra ze helemaal leeg zijn, willen ze niet meer opladen. Een probleem die bij de fietsen vaak voorkomt!

Mijn handbike staat altijd aan de lading, ik kan m zo pakken en weggaan...lijkt me ook voor de accu's wel beter.

Amanda

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #160 Gepost op: 17 oktober 2011, 11:05 »
En hoe zit het ook alweer met kou? Aangezien het in de winter gerust vriest in onze garage.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #161 Gepost op: 17 oktober 2011, 12:36 »
Dan lopen ze sneller leeg. (Geldt overigens ook voor andere accu's en batterijen.)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #162 Gepost op: 17 oktober 2011, 17:48 »
Een NiMH loopt iig veel sneller leeg dan een Li-ion accu. En als ik jullie verhalen hoor over die accu's van de speedy duo2, denk ik dat er NiMH accu's bij zitten. Deze lopen snel leeg bij lage temperaturen. Dit leeglopen gaat veel minder snel bij Li-ion accu's bij lage temperaturen.
Ik heb er iig nog nooit last van gehad dat ze leeg gelopen waren bij de Li-ion accu's van mijn boormachientje. En die heb ik nu al meer dan 6 jaar.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #163 Gepost op: 20 oktober 2011, 12:13 »
Jaaaaaaa Speedy Duo is net gelverd! Ga vanmiddag meteen een stukkje rijden denk ik  :)
Op de elektrische stand, dat zal wel gaan met mijn schouder denk ik

 :D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #164 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:11 »
Oooh wat leuk Zwaantje!! have fun!!

NiMH accu's zijn wat dat betreft inderdaad iets gevoeliger. Maar dat betekend natuurlijk niet dat Li-ion accu's geen problemen zijn....daar hoor ik veel meer problemen mee dan met de accu's van de Speedy duo 2. Ik heb mijn handbike trouwens als ik hem niet gebruik gewoon onder lading staan...

En een boormachine Li-ion batterij of een Li-ion batterij van een fiets heeft wel wat verschil hoor. En een Li-ion kan leeglopen en het probleem daarvan is dus dat je hem dan niet meer goed  kunt opladen.... Een boormachine accu wordt ook anders belast dan een fiets-accu denk ik.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal