muggen...
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: muggen...  (gelezen 4684 keer)

Offline cler

  • Newbie
  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
muggen...
« Gepost op: 24 augustus 2012, 09:05 »
mijn dochtertje  reageerd zo heftig op muggensbulten.............haar huidje zwelt emorm op en je blijft de rode plekken na 3 weken nog zien vooral op haar gezichtje.....Kent iemand dit en zou dat ook met eds te maken kunnen hebben......nog tips?????

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: muggen...
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2012, 09:48 »
Lijkt me meer dat het dan een allergie is voor muggenbeten, sommige mensen reageren erg op wespensteken en zij misschien op muggenbeten.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: muggen...
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2012, 15:23 »
Ik denk niet dat dat te maken heeft met EDS hoor. Dat klinkt als een allergie.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: muggen...
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2012, 20:15 »
Klinkt als een allergie, maar een muggebeet bij kinderen is meestal al wat heftiger.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: muggen...
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2012, 20:36 »
Mijn zoon heeft dat ook hij krijgt enorme bulten als ie gestoken is en vooral in z'n gezicht ziet dat er dramatisch uit. Na een week of twee is het weer helemaal weg, ik denk ook dat het een allergie is

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: muggen...
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2012, 20:44 »
Ik ben ook overgevoelig voor muggensteken. Krijg er enorm grote muggebulten van (soms wel 20 cm lang) die branden en jeuken. De huisarts heeft me toen hydrocortison zalf gegeven, misschien kun je er bij je huisarts naar vragen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: muggen...
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2012, 13:50 »
Op sommige soorten muggen kan je ook heel anders reageren dan op anderen. Op de boot hadden wij van die bijna doorzichtige minimuggen (ze worden wel "turken", "knutten" of "meurzen" genoemd geloof ik) en daar kreeg ik echt enorme bulten van. Mijn hele linker bil is nog steeds een grote rode/blauwe bult door 3 steken van vorige week zaterdag  :P

Maar goed, het kan natuurlijk een allergie zijn zoals de anderen zeggen, maar ik heb persoonlijk ook nog een andere theorie. De theorie: De huid van bepaalde EDSsers kan wat permeabeler zijn dan een normale huid. Dit zou ook een factor kunnen zijn in het slecht werken van locale verdoving. De verdoving verspreid te snel en werkt daardoor niet optimaal. Het gif van de mug kan ook sneller verspreiden, zeker als er aan gekrabd/gewreven wordt. Daardoor ontstaat een grotere bult, afhankelijk waar er geprikt is en hoever het gif zich verspreid. Het is mijn eigen theorie, en dus helemaal niet bevestigd door de medische wereld ofzo. Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden haha.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: muggen...
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2012, 19:59 »
Hier nog iemand met mega bulten. Zowel ik als mijn dochter diebookvEDS heeft zien er niet uit aldus we gebeten worden door een mug.

Ik kan me goed vinden in jouw theorie Wendela

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: muggen...
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2012, 13:38 »
Ik heb ook grote bulten van muggenbeten. Maar ik heb dat nooit echt in verband gebracht met EDS. Het kan natuurlijk dat je huid anders reageert (zoals ook op verdovingen) door de EDS hoor. Dus jouw theorie is wel realistisch hoor Wendela.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: muggen...
« Reactie #9 Gepost op: 18 september 2012, 11:23 »
Hier nog iemand die heel heftig reageert op muggen. Het maakt bij mij niet uit waar ik gestoken worden, de bulten (of beter gezegd: harde schijven) hebben bij mij altijd een minimale doorsnee van 5 cm. Het duurt ook altijd minimaal een maand voordat ze weer volledig weg zijn.
Ik heb een keer gehad dat ik op mijn bovenbeen werd gestoken en een schijf kreeg van 15 cm doorsnee. Ik kon me been toen niet meer buigen, omdat de druk dan te groot werd. Ook ben ik een keer 6x gestoken op mijn voet/enkel (fijn een kamp in de bossen!) en toen was mijn voet/enkel minimaal 2x zo dik geworden en kon ik een maand er niet op lopen.
Bij mij werken die allergie pilletjes niet en ook ik heb een hormonen zalfje gekregen van de huisarts voor als het weer zover is. Helaas werkt ook dat zalfje in de tussentijd niet meer en heeft de huisarts geen alternatief meer. Als ik nu gestoken word, krabbel ik het meestal open en leg er een doekje met schoonmaak azijn op. Dat prikt gigantisch, maar daarna ben ik in ieder geval wel van de jeuk af! En daarna is het wachten tot de bult minder wordt.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: muggen...
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2012, 07:46 »
Mijn dochter en ik reageren ook met enorme bulten op een muggebeet.Ik denk daat het toch mt de gevoeligheid van onze EDShuid te maken heeft.Ik reageer ook zo heftig op onderhuidse injecties.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal