Longmedicatie / Inhalerprobleem.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Longmedicatie / Inhalerprobleem.  (gelezen 3684 keer)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Longmedicatie / Inhalerprobleem.
« Gepost op: 8 juni 2012, 21:27 »
Hoi meiden,

Ik heb dus een heel stom probleem. Ik heb namelijk via de huisarts een inhaler gekregen. Ik heb vanmiddag bij de apotheek een hele instructie gekregen en ook de bijsluiter gelezen. Ik moest een patroon met medicatie in de inhaler plaatsen op een knopje drukken (zodat ik de dosis kan nemen) dan wordt een rood streepje groen wat eerst rood is en dat betekent dat je kunt inhaleren. Vervolgens moet ik diepinademen totdat ik een klik hoor, dan is dat streepje weer rood en dan heb ik de inhalatie dus binnen. Alleen nu is het probleem dat ik door mijn benauwdheid helemaal niet diep in kan ademen en ik heb nu al 25x op mijn allerdiepst ingeademd maar dat streepje blijft groen, zo kan ik dus ook niet naar de volgende dosis. Ik moet dit overigens 's ochtends en 's avonds doen. Maar als ik dat spul niet eens uit de inhaler geademd krijg dan heeft dat natuurlijk niet zo heel veel zin. Ik vraag mij af of er meiden zijn die dit probleem herkennen of misschien met deze specifieke inhaler. En wat jullie dan doen. De apotheek is maandag pas weer open en ik vind dit niet dusdanig urgent om er de huisartsenpost voor te bellen.

Even de belachelijk grote afbeelding weggehaald!

Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen!

:D
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2012, 21:33 door Annemarieke »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Longmedicatie / Inhalerprobleem.
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2012, 21:30 »
Zijn er morgen geen apotheken open bij jou in de buurt? desnoods kan je naar een andere apotheek voor een extra instructie. Misschien doe je wel iets fout en kunnen ze je daar nog mee helpen namelijk.

En als het dan nog niet lukt moet je een andere vorm van een pufje krijgen. Er zijn er ook wel waar je iig door kan naar de volgende dosering als je niet zo diep inademt.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Longmedicatie / Inhalerprobleem.
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2012, 21:32 »
Hmm, ja in het verleden had ik discs daar zie je niet of je dosis op is maar kun je gewoon doorklikken naar de volgende. Edwin heeft zojuist de hap gebeld kunnen we zo langs en dan moet ik de inhaler meenemen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Longmedicatie / Inhalerprobleem.
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2012, 08:17 »
En ben je gister nog wat wijzer geworden bij de HAP? Je hebt natuurlijk ook nog de turbuhaler en anders gewoon de originele pufjes met voorzetkamer. Dan weet je zeker dat je het binnen hebt gekregen.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Longmedicatie / Inhalerprobleem.
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2012, 09:02 »
Ik heb inderdaad een pufje met een voorzetkamer gekregen. Werkt een stuk beter. :) Wat mij betreft kan dit topic verwijderd worden!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Longmedicatie / Inhalerprobleem.
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2012, 19:27 »
heb zelf ook voorzet kamer.
het is wel wat lomper maar werkt wel.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal