Pijnstilling
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Pijnstilling  (gelezen 53025 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #105 Gepost op: 2 oktober 2014, 16:58 »
Wat ontzettend complex zeg. Maar alleen afbouwen voor n weekendje proberen lijkt me ook niet zo'n goed plan...
Hoop dat het gewoon goed werkt en je geen gekke of enge resultaten ervan krijgt.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #106 Gepost op: 2 oktober 2014, 19:03 »
Die intake ging dan lekker soepel, fijn!

Met de verschillende medicijnen die je slikt, blijft het altijd een lastige puzzel om te zeggen welk medicijn welk effect veroorzaakt (en welke bijwerkingen veroorzaakt). Maakt misschien ook niet eens zoveel uit, uiteindelijk gaat het er om dat je een combinatie vindt die voor jou werkt.

Ik ben heel benieuwd hoe de wietolie jou gaat bevallen, hoop van harte dat het een goede oplossing is!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #107 Gepost op: 3 oktober 2014, 12:49 »
Daar heb je gelijk in. Al is het doel natuurlijk wel dat ik door de wiet juist een hele hoop medicatie zal kunnen afbouwen. Maar dan moeten we eerst weten of het wel een goed alternatief is voor mij.

Ik ga het dit weekend wel merken...
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #108 Gepost op: 3 oktober 2014, 23:36 »
Begrijp ik dan dat je de olie vergoed krijgt (terwijl je eerder zei dat het verboden is)? Want dan ga ik er ook nog een keer achter aan proberen te bellen.. Tis best duur vind ik. Of snap ik er nu geen drol van?
 ik gebruik de THC olie ook van stichting mediwiet.
Spannend, wanneer ga je denk je beginnen met het uitproberen?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #109 Gepost op: 4 oktober 2014, 12:54 »
Nee hoor, ik krijg niks vergoed helaas. Mediwiet houdt zijn eigen intake, daar was ik voor goedgekeurd.

Maar in vergelijking met de kosten van mediwiet in de apotheek is die olie erg goedkoop (mits de benodigde hoeveelheden per dag op de website kloppen).

Ik ga morgen wat 'normale' wiet van een milde kwaliteit proberen via wat eten. Langzame afgifte leek me wel een strak plan. Het nadeel is dan weer dat als ik er veel last van heb, het effect een dag aan kan houden. Maar dat zien we dan wel weer.

Verder is het even afwachten tot de olie binnen is.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #110 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:50 »
Oh zo, dan begreep ik het verkeerd  :)

Ik heb het ook geprobeerd eerst te eten. En persoonlijk raad ik het af! Wij hebben vaak al niet zo' n normale verwerking van voedsel / spijsvertering. Ik voelde heel lang helemaal niets, en na 6 uur werd ik er ineens helemaal niet goed van en ik werd een beetje heel wappie. Het kwam in één keer i.p.v. geleidelijk aan.En de werking is héél anders want ik werd super high / stoned, zo erg dat het niet leuk meer was. Bij de olie wordt ik nooit high maar wel een beetje slomer en slaperiger als ik er te veel van neem. Maar dat is meer een relaxed gevoel ,en dat andere was geel rot. Bij de olie merk ik wel langzame afgifte. Dat van de olie blijft een uur of 5 a 6 werken. De werking wordt dan geleidelijk aan erger en dan geleidelijk aan minder.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #111 Gepost op: 5 oktober 2014, 11:12 »
Het effect van wiet eten of wietolie kan inderdaad nogal verschillen. De beste manier om daar achter te komen is gewoon uitproberen :). Nih, ik hoop dat je er veel aan hebt!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #112 Gepost op: 6 oktober 2014, 19:49 »
Ik ben inderdaad toch maar voor de olie gegaan met het proberen. Ik ben begonnen met de cbd olie, dat leek niet echt te werken. Blijkbaar heeft dat gewoon wat langer nodig om in te werken, want ik had de volgende morgen  wel veel meer luxaties dan normaal. Het zal deels een ineractie met de baclofen geweest zijn, die ga ik dan ook als eerste afbouwen. Het is in ieder geval geschikt als vervanging van baclofen, dat scheelt al een hoop.

De thc olie ging best goed. Het werkte tegen de pijn, ik werd er relaxed van, en kreeg er een beetje een warm gezicht van. Ben verder iets vrolijker geweest dan normaal, maar meer niet. Best een goede reactie. Ik ben nu vooral erg moe, maar weet niet goed of dat aan de olie ligt of dat ik gewoon van mezelf moe ben.

Van mijn huisarts mag ik na een dag of 2 wennen aan de wietolie beginnen met het afbouwen van de baclofen.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #113 Gepost op: 7 oktober 2014, 17:13 »
Hee, dat is een positief bericht!! Fijn dat je je er ook wat vrolijker bij voelde (waarschijnlijk doordat je minder pijn had en relaxter was). Het klopt dat je moe kan worden van de olie. Slaperig zelfs :).

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Pijnstilling
« Reactie #114 Gepost op: 7 oktober 2014, 22:01 »
Ik heb de wietolie om de schaduwcluster aanvallen te bestrijden. Ik word niet high maar wel loom en wat duizelig. En relaxter... Het werkt bij mij ook op pijn bij luxaties van bv heupen. Normaliter kan ik door de heftige pijn in paniek raken, na een paar druppels is dat dus weg...

Hoop dat t voor jou ook zo positief werkt

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #115 Gepost op: 12 oktober 2014, 21:07 »
Misschien hebben ze het niet ingediend bij de verzekering zwaantje, omdat het maar een heel klein beetje om te testen was.

Nih, heb je ook al lyrica of gabapentine geprobeerd? Sorry als ik in herhaling val, maar zowel revalidatie arts als anesthesist geven aan dat dit ook op de langere termijn goede pijnmedicatie is.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #116 Gepost op: 27 oktober 2014, 21:54 »
Nee die heb ik verder nooit geprobeerd, Rachel. We hebben het wel besproken, maar geloof dat we daar vanwege de depressie toen niet mee gestart zijn. Daar ben ik nou net vanaf, met anti-epileptica kan dat zomaar weer op nieuw beginnen.

Ik ben wel blij met de druppels. Ik ga niet snel door een flesje heen, en het werkt vrij goed. Heb al twee weken geen bisacodyl nodig gehad bijvoorbeeld :) Er zitten helaas ook nadelen aan. Ik moet 3-4x per dag innemen, en dat vergeet ik erg vaak.

Omdat ik de baclofen aan het afbouwen ben wordt mijn spierspanning veel te hoog als ik weer eens vergeet in te nemen. Plus dat mij reactie onvoorspelbaar is. Sommige dagen heb ik 8 druppels in 1x nodig om ook maar het randje van de pijn af te halen, en word ik totaal niet suf/high, terwijl ik op andere dagen met 2 druppels per keer goede pijnstilling heb en helaas ook high word.
Collective madness is called sanity

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #117 Gepost op: 30 oktober 2014, 10:47 »
Misschien toch een medicijnalarm op je telefoon zetten? Dan vergeet je je druppels in ieder geval niet. Wel fijn dat ze goed werken!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Pijnstilling
« Reactie #118 Gepost op: 30 oktober 2014, 11:02 »
Ik herken dat vergeten. Nu wil een alarm inderdaad wel helpen

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #119 Gepost op: 30 oktober 2014, 13:58 »
Oh dat is wel een heel groot verschil, 2 of 8 druppels! Als ik 8 druppels neem ben ik niet meer aanspreekbaar ben ik bang, haha. Maar ik heb het zelf ook wel, dat het elke keer verschilt hoe het valt. Het verschilt trouwens ook erg per flesje. Ik heb een paar maanden terug een flesje gehad waar ik maar 1 druppel per keer van nodig had. Daarna had ik een flesje waarbij ik echt drie druppels per keer moest nemen. En momenteel zit ik ongeveer op de 2 druppels.

Wat versta jij onder high worden? Als ik te veel druppels heb gehad (wat wel eens gebeurt omdat iemand anders het dan in mijn mond moet doen tijdens een aanval, en dan werk ik niet zo goed mee en zie je dus ook niet hoe veel je druppelt), word ik vooral heel suf / slaperig en een beetje lacherig. Soms ben ik dan ook duizelig. Maar ik voel me niet high, zoals je dat kan worden van blowen of van pijnstilling. Fentanyl-neusspray bijvoorbeeld!  :o

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal