Polsproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Polsproblemen  (gelezen 74705 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #180 Gepost op: 19 november 2012, 21:50 »
Heel veel succes morgen!

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #181 Gepost op: 20 november 2012, 08:41 »
succes vandaag

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Polsproblemen
« Reactie #182 Gepost op: 20 november 2012, 08:44 »
Succes Linn

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Polsproblemen
« Reactie #183 Gepost op: 28 november 2012, 09:43 »
linn hoe gaat het nu met je pols na de operatie? red je je een beetje?

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #184 Gepost op: 28 november 2012, 14:33 »
Het gaat, heb er nog wel behoorlijk veel pijn aan. Kan wel elke dag weer een klein beetje meer zelf gelukkig :D en m'n vingers worden al minder blauw ;). Maar ook nog veel hulp, m'n moeder komt 2x per dag langs om te helpen met aankleden, douchen en pillen uit de verpakking drukken enzo en m'n ouders koken en eten bij mij, lieve ouders dus! Verder merk ik wel dat ik echt moet bijkomen van de operatie en de pijn en het overgeven daarna, ben erg snel moe. Volgende week donderdag krijg ik licht gips, daar kijk ik wel naar uit :).

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Polsproblemen
« Reactie #185 Gepost op: 28 november 2012, 14:44 »
Kun je nu wel weg met  je elro trouwens ?
of is dat net die hand die in het gips zit?

En hele lieve ouders heb je :) mijn moeder doet ook altijd zo veel voor mij en mijn vader ook maarja die is amper thuis dus dat lukt vaak dan weer niet.
 

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #186 Gepost op: 28 november 2012, 15:00 »
Het is m'n andere hand gelukkig :D.

Ben ook echt erg blij met m'n ouders, ga binnenkort maar eens een cadeau verzinnen als een bedankje voor de hulp. Was ik al van plan omdat ze normaal al best veel voor me doen, maar nu is het helemaal veel.

Offline Es

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #187 Gepost op: 21 februari 2013, 09:20 »
Linn, hoe gaat het nu? Had jij dinsdag gipswissel? Hoe lang moet je nog?

Ik ben nu zes weken geleden geopereerd. Dr. W. heeft bij mij de Adams procedure gedaan en stabilisatie van twee handwortelbeentjes. De eerste weken na de operatie waren niet erg geweldig... De eerste dag na de operatie zat er een zenuw klem. De spalk is er toen afgehaald en dat was meteen een enorm verschil. Toen ik na twee weken circulair gips kreeg, eindelijk dat lichte, besloot mijn hand opnieuw op te zwellen. Gevolg: meerdere bezoeken aan de SEH en een paar keer nieuw gips/spalk.

Nu heb ik een afneembare brace van kunststof gips en dat bevalt tot nu toe goed, hoewel er op de een of andere manier toch weer meer zwelling is ontstaan sinds dinsdag.  :P raar lichaam.

Aline

  • Gast
Re: Polsproblemen
« Reactie #188 Gepost op: 21 februari 2013, 09:31 »
Wel logisch, ze hebben je pols flink bekeken en paar keer mee bezig geweest met dat rare ding en uiteindelijk de spalk. En je mag je elleboog weer iets bewegen (heb je er ook een beperking op zitten?). Dan mag je pols best wel iets zwellen :P

Offline Es

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #189 Gepost op: 21 februari 2013, 09:36 »
Nee, er zit geen beperking op, al kan deze volgens mij niet overstrekken en dat kon ik eigenlijk wel  ;D

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #190 Gepost op: 21 februari 2013, 13:25 »
Hopelijk blijft je nieuwe brace goed zitten!

Bij mij zitten de 3 maanden gips er op ;D.
Heb wel nog een afneembare spalk gekregen maar die krijg ik niet zelf om en af, heel handig ;), dus die heb ik alleen 's nachts om. Maar het gaat goed, pols en duim zijn wel weer een beetje dik en m'n duim ook blauw maar ik heb er behalve als ik te ver door de stijfheid heen wil bewegen eigenlijk geen pijn aan. Het is een hele rare ervaring dat m'n pols niet meer luxeert haha.

MCP van m'n duim (ip en cmc zijn ook geopereerd) (sub)luxt nu wel heel vaak, het kleine beetje beweeglijkheid dat er in zit is beweeglijkheid de verkeerde kant op :S. Maar dat zal wel weer beter gaan als ik m'n duim ook weer de goede kant op kan bewegen en straks ook m'n splint weer om kan.

Offline Es

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #191 Gepost op: 21 februari 2013, 14:10 »
Ai, dus je hebt er wel een MCP instabiliteit aan over gehouden... Dat is minder!
Is het niet doodeng zo zonder spalk/gips nu? En hoe gaat het qua kracht?

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #192 Gepost op: 21 februari 2013, 14:30 »
Die MCP instabiliteit is niet nieuw hoor, die was er voor een deel al maar die kon hij niet opereren helaas. Het is nu wel erger maar dat komt natuurlijk omdat die duim 3 maanden niks gedaan heeft.

Het is wel eng ja, ik ben ook wel heel voorzichtig nog. Qua kracht stelt het nog niks voor, kan nog helemaal niks beet pakken met behulp van m'n duim, niet rollen, etc. Volgende week dinsdag beginnen met handtherapie en tot die tijd probeer ik elke keer een beetje verder te bewegen, 'lucht verplaatsen' volgens de revalidatiearts.

Aline

  • Gast
Re: Polsproblemen
« Reactie #193 Gepost op: 21 februari 2013, 14:54 »
Mijn MCP was ook enorm instabiel geworden door het gips. Die is nog steeds enorm instabiel als ik m met mijn andere hand beweeg. Gelukkig met handfysio de stabiliteit wat terug gekregen.

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #194 Gepost op: 7 december 2013, 21:36 »
Vorige week is die k.. Revalidatie arts weer op de afdeling geweest en hij was nog geen 2minuten bij mij binnen toen kon hij na 2 testjes (die hij ook kon) verklaren dat er bij mij geen enkele sprake van eds type 3 is! Terwijl ik het zwart op wit heb van de kg uit het UMC Nijmegen!

Nu wil hij hebben dat ik mijn splints ga afbouwen om te kunnen beoordelen of ik de nog wel degelijk nodig heb!
Als ik ze af heb verga ik van de pijn ook als is het nog maar een kwartiertje onbelast! Ze worden weer helemaal dik en nu willen ze vanaf as maandag 2x 15 min af 1x onbelast en 1x belast bij de Fysio (met gewichtjes) ik vrees het ergste nl weer achteruitgang terwijl het daar net een poosje stabiel is!
Als het niet lukt en heel veel pijn geeft kunnen ze de pot op dan doe ik het niet meer!

Deze lui weten volgens mij niet eens wat eds is!
Liefs Bianca

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal