Studie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie  (gelezen 51175 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #75 Gepost op: 3 oktober 2014, 20:15 »
Ik vind de discipline op de OU wel lastig, zeker bij vakken waar je alleen eenzaam een boek in je hoofd moet stampen. Laatste periode ook minder gedaan doordat ik erg druk was met andere privé dingen, maar wil het eigenlijk wel snel weer gaan oppakken. :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #76 Gepost op: 3 oktober 2014, 20:33 »
Bij de OU bieden ze nu ook semi-begeleide trajecten aan, OU-X. Handig voor wie wat meer structuur zoekt en met studiegenoten contact wil zoeken. Daarvoor werken bij Psychologie de Facebook groepen trouwens razend goed. Pas wel op dat je niet elke dag een uur op de Facebook pagina's rondhangt, in plaats van bezig te zijn met je studieboeken...

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #77 Gepost op: 4 oktober 2014, 08:09 »
Lastige vind ik dat het zelf kunnen indelen juist ook wel fijn is. Zeker als zelfstandig ondernemer: bij veel klussen kan de studie rustiger en andersom. En ik kan net in principe best, dus moet gewoon weer even mezelf motiveren. :) Maar merk dat vakken met praktische opdrachten en onderzoek voor mij wel beter werken dan 'stampvakken'. Dan vind ik de modules zo duur in verhouding dat het voelt als geldverspilling. Weet dat de papiertjes belangrijk zijn, maar verhouding prijs en wat ze leveren voor dat geld voelt dan krom.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #78 Gepost op: 6 oktober 2014, 19:50 »
Anja, ik studeer ook thuis. Het is een beetje een ingewikkelde constructie. Ik ben part-time distance learning PhD-student en ben daarmee ook de eerste aan mijn universiteit. Ik heb vorig jaar aan een Engelse universiteit mijn masterdiploma gehaald (die heb ik wel gewoon aan de universiteit gevolgd) en ben daarna aangenomen voor een promotieplek. Ik was toen al een tijdje met mijn vriend samen en zag het niet zitten om nog iets van vier jaar elkaar een keer in de drie maanden te zien. Ik heb toen de afspraak met mijn decaan gemaakt dat ik een half jaar langer in Engeland zou blijven en daarna de rest vanuit Nederland via distance learning af zou maken. Helaas was er in heel Brighton geen aangepaste kamer meer te krijgen, dus moest ik wel terug naar Nederland. Uiteindelijk doe ik dus mijn volledige onderzoek vanuit Nederland. Ik skype met mijn begeleiders en af en toe vlieg ik naar Brighton voor bijeenkomsten en overleg.

Ik merk wel echt dat thuisstuderen mij helemaal niet ligt. Ik vind het eigenlijk echt een verschrikking. Promotieonderzoek wordt in Engeland sowieso al gezien als het einde van je sociale leven, maar ik mis ook nog bijna alle PhD-bijeenkomsten en heb niet de mogelijkheid om gebruik te maken van mijn kantoor daar en alle andere faciliteiten. Ik heb ook nog steeds heimwee naar het campusleven daar.  Eigenlijk zit ik nu dus dag in dag uit thuis artikelen en boeken door te lezen.

Ik heb nu trouwens mijn studie tijdelijk stilgezet. Merk dat ik die rust wel echt kan gebruiken, even tijd voor mezelf en de zwangerschap. Het plan is om in september weer te beginnen, waarschijnlijk gaan we dan met z'n allen (P., ik en de baby) in december even naar Brighton voor een nieuw opstartgesprek. Ik denk dat ook wel meer motivatie heb zodra de kleine er is. Dan doe je het ook ergens voor.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #79 Gepost op: 6 oktober 2014, 20:54 »
Petje af voor hoe jij het doet met je PhD! Het is wel handig dat er middelen als Skype zijn, maar toch vervangt dat nooit helemaal het contact met je collega's. Promotieonderzoek is sowieso af en toe een eenzaam gebeuren, waarbij er maar heel weinig mensen zijn die ook echt inhoudelijk snappen waar je mee bezig bent, dus ook maar heel weinig mensen met wie je het erover kunt hebben.

Verstandig dat je je studie even hebt stilgezet en jezelf nu de tijd en ruimte gunt voor je zwangerschap!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #80 Gepost op: 12 oktober 2014, 21:48 »
Ik dacht,  hoe naïef,  dat ik tijdens revalidatie wel iets zou kunnen studeren. Echter was van enig concentratie vermogen geen sprake, zelfs niet voor een leuk boek. Deze week maar oppakken dus.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #81 Gepost op: 13 oktober 2014, 22:29 »
Ik heb besloten te stoppen met mijn studie. Het is niet meer te combineren met mijn andere bezigheden. Heb vrede met deze beslissing, het geeft ook ruimte voor een leuk sociaal leven :). Ook heel belangrijk!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #82 Gepost op: 14 oktober 2014, 14:01 »
Wat een verstandige keuze, Mar! Je kunt je studie altijd nog weer oppakken, mocht je dat willen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #83 Gepost op: 17 oktober 2014, 23:12 »
Je hebt in elk geval je bachelor en  voordeel van de ou je kunt zo de draad weer oppakken mocht je later door willen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #84 Gepost op: 20 oktober 2014, 21:07 »
Sociaal leven is ook enorm belangrijk ja :)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #85 Gepost op: 22 oktober 2014, 20:35 »
Verstandige keuze! Zelfs jij kunt niet alles tegelijk :)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #86 Gepost op: 24 november 2014, 22:00 »
Ik heb van school een half jaar verlenging gekregen, dat betekent dat ik niet in december, maar in juni 2015 pas hoef af te studeren.
Aan de ene kant is dat leuk en fijn en zo, want langer tijd om mooie muziek in te studeren, maar aan de andere kant had ik er erg naar uitgekeken om na zeven jaar eindelijk klaar te zijn, vooral ook omdat de studie eigenlijk teveel van me vraagt.
Nu is deze week wel erg bizar: alle dagen naar school... Inhaalcolleges en zo. En dat noemen ze dan deeltijd...
'k Heb het aangekaart, en ik kon een gesprek krijgen bij de studieloopbaanbegeleider. En die kan pas op z'n vroegst aanstaande vrijdag... Als de grootste ellende voorbij is, dus. Ook heel praktisch.
Ik zal niet zeggen dat ik spijt heb dat ik me dit jaar weer heb ingeschreven, ik weet zeker dat zo'n diploma straks de absolute kroon op mijn 7,5 jaar héél hard werken zal zijn en dat ik zielsgelukkig zal zijn als ik dat heb, maar als ik van tevoren geweten had dat het laatste jaar zo zwaar zou zijn... Zelfs mijn gezonde medestudenten zeggen dat ze het amper trekken!
Ik ben erg benieuwd hoe ik deze week ga doorkomen. Normaal gesproken heb ik van een maandag college, minimaal 1,5 dag hersteltijd nodig (lees: liggen, ademen en overleven), en nu moet ik morgen alweer naar school. En woensdag, en donderdag, en vrijdag...
Ik weet gewoon niet waar ik verstandig aan doe op het moment. Docenten proberen mijn situatie wel te begrijpen, maar kunnen dat gewoon niet, of onvoldoende. En ik weet ook wel dat het nog maar zeven maandjes is, en dat ik nog even door moet bijten, maar dat hele bijten lukt me niet meer...

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #87 Gepost op: 25 november 2014, 05:58 »
Dat is ook wel een hele drukke week... Snap dat dat teveel is. En kan je daar echt niets van skippen, zeker nu je mag vertragen?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #88 Gepost op: 25 november 2014, 12:18 »
Ik vind het ook rot dat jouw school je niet een beetje tegemoet kan komen. Dat je bepaalde dingen die niet heel hard nodig zijn kan overslaan ofzo. En je bent natuurlijk al jaren lang aan het door bikkelen. Op een gegeven moment is de koek op. Ik hoop gewoon dat je het no red, deze zeven maanden. Maar ik hoop ook dat je er zelf niet aan kapot gaat. Ik zou je willen helpen maar weet niet hoe!

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #89 Gepost op: 25 november 2014, 23:54 »
Dat is echt heel lief! Als je even examen kunt doen voor me...? :AA:
Ik heb volgende week een extra gesprek bij de coördinator van de afdeling, verder heb ik gelukkig toestemming gekregen om 1 college digitaal (dus via Skype) te volgen.
Inmiddels is het dinsdagavond en ben ik meer dan gesloopt.
Letterlijk gezien weet ik wel dat ik deze week ga overleven, maar hoe, dat weet ik nog niet. Als ik nu zou gaan rusten, zou ik (inschatting) al een week nodig hebben om bij te komen. En volgende week is er wéér gewoon school, drie dagdelen...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal