Studie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie  (gelezen 51175 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #60 Gepost op: 31 augustus 2014, 15:31 »
Neuropsychologie is wel érg interessant!! Was een van de leukere vakken vond ik.

Nih: als ik zie hoeveel cursussen jij tegelijk kunt volgen, dan ben je al lang aan het studeren... Petje af hoor!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Studie
« Reactie #61 Gepost op: 31 augustus 2014, 16:06 »
Dat heb ik uiteindelijk ook niet volgehouden helaas :p Ik heb er 4 gehaald, en toen was het ook echt op. Nu volg ik al een tijdje helemaal niks.

Als ik inderdaad aan een studie ga beginnen moet ik het zo inrichten dat ik me dus niet volledig stort op alles wat me interresant lijkt, maar gewoon rustig aan doe...
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #62 Gepost op: 31 augustus 2014, 18:55 »
Ik heb geluk dat ik in aanmerking kom voor een kortingsregeling van 50 procent. 

En nih dat zijn er toch 4! Als je er weer aan toe komt een planning maken waarbij je niet meer plant dan je aan kunt ;)

Oh ja Zwaantje dat was het, misschien heeft iemand oude studieboeken waar je eens kunt kijken wat je leuk vind en een beetje kijken hoe dat gaat. Ik wil je met alle liefde de mijne aanbieden maar geloof ik niet echt wat je interessant vindt haha.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #63 Gepost op: 31 augustus 2014, 22:16 »
nee dat is totaal niet mijn interessegebied haha. Maar sowieso wil ik me eerst richten op het opleiden van Snow. Dat vergt voor zijn gedrag probleempje al veel energie en daarnaast kan ik sowieso niet studeren.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Studie
« Reactie #64 Gepost op: 31 augustus 2014, 23:06 »
Ik zou ook in aanmerking komen voor de kortingsregeling. Maar met alle extra kosten red ik het maar krapjes van mijn wajong. Dus ik zou of moeten wachten tot mijn toekomstige huisgenootje klaar is met de middelbare school, of ik zou hulp moeten vragen van het uwv, die ik niet ga krijgen. Ik heb niet eens een gesprek met de arbeidsdeskundige gekregen, ik ben uiteindelijk op medische gronden 100% afgekeurd, dus volgens het uwv is er geen mogelijkheid tot werk, en dus ook geen reden om een studie te financieren.

Anyway. Ik heb weer even zitten kijken naar die informatica opleiding bij OU, en het spreekt me eigenlijk niet zo aan. Er wordt alleen maar met java gewerkt, en dat is niet bepaald mijn favoriete taal. Leuk om een cursus in te doen, of een paar projecten, maar om daar nu jaren mee bezig te zijn... Verder veel vakken waar ik weinig aan zou hebben, maar geen vrijstelling voor kan krijgen omdat ik geen diploma's heb om mijn competentie aan te kunnen tonen. Nu zijn er andere ict opleidingen die niet dat pad volgen, maar niet bij OU. En ik zie mezelf echt niet aan een reguliere universiteit studeren. Denk ook niet dat die blij zouden zijn met een bedlegerige student.

Misschien ook maar gewoon weer laten gaan, dat idee van een bachelor. Wat ik nodig heb heb ik tot nu toe altijd zelf aan kunnen leren. Voor een werkgever hoef ik het niet te doen. Sowieso niet, ik word regelmatig benaderd voor banen als programmeur, ook zonder diploma. Helaas kan ik daar dan weer niks mee.
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #65 Gepost op: 1 september 2014, 00:44 »
Ik heb natuurlijk combi wajong/wia... maar lastig dat de ou ook niet biedt wat je zoekt.  Zijn er geen mogelijkheden om online gratis colleges te volgen via Amerika of zo.

En Zwaantje ik bedoelde ook niet direct.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #66 Gepost op: 1 september 2014, 10:22 »
Is het niet een idee om een niet bachelorcursus te volgen bij loi, laudius, enz? Dan krijg je geen diploma, maar je kan wel weer iets nieuws leren

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Studie
« Reactie #67 Gepost op: 1 september 2014, 16:34 »
Als ik weer energie heb voor cursussen doe ik dat via coursera en edx, daar bieden universiteiten over de hele wereld gratis cursussen aan. Je komt daar een heel eind qua ict, maar het heeft niet de zelfde samenhang die een bachelor biedt. Maar je hebt wel de vrijheid om te kiezen wat je leuk / interessant / nuttig vindt. Ik hoop dat er binnenkort meer cursussen beschikbaar komen daar, zodat het ook mogelijk is een volledige bachellor te doen zonder diploma.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #68 Gepost op: 1 september 2014, 19:27 »
Dat zou idd fijn zijn!

Offline anjaa89

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #69 Gepost op: 2 september 2014, 11:10 »
Ik ben nu net met een thuisstudie begonnen als medisch secretaresse en terminologie:) Meer meiden die ervaring hebben met thuisstudies?

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #70 Gepost op: 2 september 2014, 11:34 »
O daar heb ik ook veel naar gekeken en over nagedacht Anja! Lijkt me een leuke en interessante studie. Door het niveau kost het me hopelijk niet al te veel energie dus hij staat nog steeds op mijn wensenlijstje

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #71 Gepost op: 2 september 2014, 14:46 »
Ik studeer aan de OU wat min of meer een thuisstudie is. Het is wel gewoon een erkende universiteit maar je volgt geen colleges en doet bijna alles vanuit huis. Het vergt discipline maar het is voor mij de enige optie om een studie te doen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #72 Gepost op: 2 september 2014, 15:31 »
Wat een goede studiesfeer hangt hier weer! Leuk hoor. Ik wil mijn cursus Italiaans weer oppakken. Als ik wat minder last heb van clusters liefst...

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #73 Gepost op: 3 september 2014, 20:24 »
Clusters en studeren zijn ook niet echt een ideale combinatie! Maar wat zijn jullie allemaal lekker bezig, aanstekelijk hoor, al dat enthousiasme!

Ik moet ook maar weer eens gaan bedenken wat ik wil leren en hoe ik dat aan wil pakken. De laatste tijd heb ik meer training gegeven dan gevolgd. Ook leuk, en ook heel leerzaam!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #74 Gepost op: 3 oktober 2014, 20:05 »
Mijn studie-motivatie was bijna een jaar lag bevroren, ik heb de laatste maanden niks gedaan. Maar vanaf aanstaande maandag begin ik weer en ik heb er veel zin in!
Anja: ik studeer aan de OU. Ik heb daar mijn bachelor in de Psychologie gehaald en sta nu aan het begin van mijn Master. Ik heb nauwelijks colleges gehad en deed dus alles vanuit huis. Het vereist veel discipline, maar mij ligt deze manier van studeren dus wel. Veel plezier en succes gewenst met je nieuwe studie!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal