Loophulpmiddelen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Loophulpmiddelen  (gelezen 48077 keer)

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #105 Gepost op: 30 augustus 2012, 14:54 »
Ze hebben er nu ook een bij de lidl voor 99 euro, weet niet of dat in verhouding goedkoper is ivm verzendkosten.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #106 Gepost op: 30 augustus 2012, 15:18 »
Die andere is zonder verzendkosten.  ;D

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #107 Gepost op: 30 augustus 2012, 18:33 »
wel makkelijk zo ding :P misschien ook makkelijk voor in huis? ik loop in huis vaak op mijn krukken maar ook gebruik ik regelmatig mijn rolstoel gewoon.
is maar net hoeveel last ik heb van mijn benen.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #108 Gepost op: 30 augustus 2012, 21:53 »
Hmmm stof tot nadenken misschien is het wel wat.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #109 Gepost op: 31 augustus 2012, 22:31 »
Ik kan persoonlijk niks met een rollator. Ik moet zoveel hangen dat mijn schouders heel erg zwaar belast worden en mijn benen gaan alleen maar meer rare dingen doen :P hihi

Maar als het jou helpt zou ik er zeker in investeren Maaike! Het geeft je dan net weer even wat meer mogelijkheden en het lijkt me ook handig als je op een slechte dag even een kopje hete thee van de keuken naar de kamer wil vervoeren. Kan je die mooi op de rollator zetten en dus geen gevaar voor vallen met brandwonden tot gevolg..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #110 Gepost op: 1 september 2012, 10:37 »
Ik hang ook te veel op de rollator, dus voor mijn polsen en schouders is dat ding niet handig. Maar ik zou het zeker proberen als ik jullie was, misschien kun je er wel wat mee!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #111 Gepost op: 3 september 2012, 19:26 »
Binnenshuis gebruik ik hem en kleine stukjes buitenshuis, het hangt ook van de instelling van de rollator af. Als die goed is afgesteld, kun je namelijk niet gaan hangen, omdat dat direct te merken is aan je manier van lopen. Mijn handvatten staan hoger afgesteld zodat ik niet kan gaan hangen. Je moest eens weten hoe erg het is, lopen achter een verkeerd afgestelde rollator.
Ik kan juist absoluut NIKS met krukken bijvoorbeeld, dan schieten mijn schouders wel uit de kom en mijn polsen gaan daarbij protesteren.

Ik heb geen last van mijn polsen en schouders door het goed afstellen van de rollator. Dit is trouwens nooit standaard goed afgesteld en gaandeweg merk je zelf wat je lekkerder vind.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #112 Gepost op: 3 september 2012, 21:53 »
Maar als ik geen gewicht van mijn benen af kan halen (door te gaan hangen), kan ik niet ver lopen. Vandaar dat een loopfiets voor mij beter werkt, maar ja, die heb ik niet. Ik heb een rolstoel en dat gaat prima.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #113 Gepost op: 3 september 2012, 23:47 »
Waarom heb je dan geen loopfiets als dat goed voor jou werkt Marianne? Als dat zou betekenen dat je verder kunt lopen zonder rolstoel dan is dat toch een goede reden om er een aan te schaffen? Misschien gaat je lopen dan door de training op den duur ook vooruit!

Ik heb zelfs een rollator geprobeerd die tot mijn oksels kwam. Daar kon ik met mijn volledige armen op steunen. Dus geen elleboog-schaal-rollator, maar echt een hele hoge. Maar omdat ik mijn voeten niet kon zien door dat martelwerktuig ging ik alleen maar meer zwalken hahaha. Die dingen zijn voor mij echt geen optie :P En dan nog, waar laat je zo'n martelwerktuig?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #114 Gepost op: 4 september 2012, 17:00 »
In het krantje van de Lidl staat nu een Rollator

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #115 Gepost op: 5 september 2012, 07:04 »
Waarom heb je dan geen loopfiets als dat goed voor jou werkt Marianne? Als dat zou betekenen dat je verder kunt lopen zonder rolstoel dan is dat toch een goede reden om er een aan te schaffen? Misschien gaat je lopen dan door de training op den duur ook vooruit!
Ik heb nagedacht wanneer ik hem zou kunnen gebruiken ben tot de conclusie gekomen dat ik er niks functioneels mee kan. Het enige wat ik kon bedenken wanneer ik hem regelmatig zou kunnen gebruiken, na het lopen opgebouwd te hebben, is van de parkeerplaats bij de tennishal naar de tennisbanen. Maar dan moet ik mijn rugzak met schone kleren en handdoek en zo op mijn rug hangen, wat mijn rug niet fijn vindt. En we drinken meestal voor de training nog een half uurtje een kopje thee en ik kan niet zitten op de stoelen in de kantine. Dus dan houdt het al op...

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #116 Gepost op: 25 september 2012, 13:42 »
Ik heb dit topic gelezen, en ben erg benieuwd of er forummers zijn die regelmatig een loopfiets gebruiken.
Mijn fysio begon erover (gisteren eerste revalidatiedag) en vond het wel goed klinken! 'k Ga het dus ws wel proberen tijdens het revalidatietraject, maar ben alvast nieuwsgierig naar andere ervaringen. ;)
Wat het oplevert qua extra looptijd vergeleken met gewoon lopen en wanneer je het gebruikt vooral..

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #117 Gepost op: 28 februari 2013, 11:50 »
Omdat ik voorlopig toch nog wel met een kruk loop besloten om toch maar krukken te kopen, aangezien huren voor 30 cent per dag uiteindelijk ook duur is.
Gisteren besteld en nu al binnen, terwijl er stond dat de levertijd ong. anderhalve week was.en ook al blijft het een kruk, ik vind m eigenlijk best mooi, leuk kleurtje, goed handvat. En het looptecht een heel stuk makkelijker.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2013, 11:57 door anoesjka »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #118 Gepost op: 28 februari 2013, 12:21 »
Dat is snel! Welke kleur heeft ie?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Loophulpmiddelen
« Reactie #119 Gepost op: 28 februari 2013, 13:09 »
Dat is snel, en nu heb je ze gewoon altijd staan :)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal