Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 93212 keer)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #90 Gepost op: 26 oktober 2012, 09:37 »
goezo ;D Ben benieuwd wat ome dok zegt.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #91 Gepost op: 26 oktober 2012, 09:50 »
Ik hoop dat ome dok goed advies voor je heeft.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #92 Gepost op: 26 oktober 2012, 11:57 »
Succes!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #93 Gepost op: 26 oktober 2012, 13:13 »
Thanks allemaal. Mijn afspraak op de poli kon niet vervroegd worden, dus die staat nog steeds op 22 nov. Maar ik heb wel een telefonische afspraak voor volgende week donderdag gekregen omdat de assistente het toch enigszins acuut vond. Donderdag is zijn eerste werkdag weer, blijkbaar heeft hij vakantie. Dus ze kon hem ook niet om advies vragen voor mij.

Maar goed, ik ben nu weer enigszins leeg, dus ik kan wel wachten tot donderdag.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #94 Gepost op: 26 oktober 2012, 13:23 »
we wachten dan maar af.....
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #95 Gepost op: 26 oktober 2012, 19:40 »
Wat is volgens jullie een normaal stoelgang patroon. Sinds ik 2daags movicolon gebruik én lijnzaad dagelijks gebruik is mijn frequentie van naar het toilet gaan voor ontlasting verander van 1 keer in de zoveel dagen naar 3x per dag !?!?

Lijkt me te vaak maar geen idee of dat kwaad kan!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #96 Gepost op: 26 oktober 2012, 19:47 »
Te vaak lijkt het me niet, er zijn veel mensen die 3x per dag gaan. Zolang je maar evenveel eet als er uit komt ;).

Martinuzje

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #97 Gepost op: 26 oktober 2012, 20:13 »
Lijkt me niet vreemd als je movicolon én lijnzaad gebruikt dat je dan 3x per dag moet... Ik moet zeggen dat ik gelukkig weinig last heb van opstopping en die smerige movicolon nodig heb. Ligt eraan wat ik gegeten heb de dag ervoor, maar ik ga meestal iets van 2 tot 3x per dag.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #98 Gepost op: 26 oktober 2012, 20:14 »
Het kan natuurlijk ook achterstallig zijn?

Ik krijg ook obstipatie als ik één keer per dag ga. Had het dan dus zelf niet door maar echo's en rontgefoto's lieten toch anders zien. Ik heb dus van de mdl arts geleerd op hoeveelheden en niet zozeer op frequenties te letten. Tenzij ik dagen niet ga.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Darmklachten
« Reactie #99 Gepost op: 26 oktober 2012, 20:15 »
Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat een normale stoelgang is. Ik ga meestal 1 keer in de twee a drie dagen. Maar wat normaal is geen idee.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #100 Gepost op: 26 oktober 2012, 20:17 »
Ik heb ooit geleerd dat alles tussen 3x per dag en 1x per 3 dagen normaal is. Zolang je er verder geen last van hebt tenminste.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #101 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:15 »
Bij mij is het heel wisselend. Maar dat komt vooral doordat ik niet veel naar de wc ga door de katheter die ik in mijn blaas heb. Dus daar voor hoef ik niet meer te gaan. Ik heb ook niet zo veel aandrang vanuit mijn darmen. Ben benieuwd of dat nog verbeterd als ik een urostoma heb straks.

Myrthe

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #102 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:32 »
Ik begin langzaamaan te snappen dat mijn al lange darmklachten ook wel te maken hebben met EDS, ik heb soms tijden dat ik tot  wel 2 weken geen stoelgang heb, gelukkig heb ik standaard movicolon in huis voor dat soort situaties..

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #103 Gepost op: 9 november 2012, 18:59 »

Pds= prikkelbare darmsyndroom. Een colonscopie is een onderzoek waarbij ze middels een camera'tje binnen in je darmen kijken.

(misschien een idee deze vraag + antwoorden te verplaatsen naar het darmklachten draadje?)

hier gaan we verder Jassie-d over darmklachten
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #104 Gepost op: 18 november 2012, 20:43 »
Ik schreef in het support voor een gezond gewicht topic, maar besloot dat ik beter hier een uitgebreidere update kon geven, want ik wil ook graag tips.
Ik woog vandaag namelijk ineens nog maar 46.5  :( Waarschijnlijk komt het door mijn obstipatie en misschien ook wel door de Soya-voeding? Sinds ik ben gewisseld val ik langzaam af. Ik zat op mijn ideale gewicht van 50-52 kilo een tijd geleden dus ik ben zeker 4 kilo afgevallen in een paar maanden tijd.

Had ik al verteld dat ik nu colonfort moet nemen 2 keer per week? Een liter moet ik in laten lopen (lang leve de mic-key button!!!). ik heb dus gistermiddag weer een liter colonfort ingepompt, maar er is nu hoogstens 200 ml uit! Echt weird want voorheen kwam het er allemaal wel binnen 12 uur uit. Misschien komt het wel doordat ik het dus niet 2 keer per week heb gedaan omdat het elke keer slecht uit kwam vanwege mijn vakantie en school enzo. Dus ik had voordat ik gister ging laxeren ook al weer een dikke week geen ontlasting gehad. (oeps, ik ga een waarschuwing nu in mijn mobiel zetten). Anyway, voordat ik ging laxeren had ik wel een enorme bevalling en dat was niet pretty! Zal de details hier niet posten, want daar voel ik dan echt te veel schaamte voor. Maar goed, daarna dus direct gaan laxeren en dat komt er niet uit. Ik vermoed dus dat er ergens een blokkade zit waar het maar erg langzaam langs komt ofzo  :/ Zou dat kunnen?

Volgende week moet ik naar de MDL arts en dan wil ik het hier uiteraard ook over hebben. Er is nog nooit onderzoek gedaan naar mijn darm(werking) en aangezien mijn darmen binnen een half jaar ineens van normale obstipatie naar dit niveau zijn gegaan wil ik eigenlijk wel onderzoeken! Ik vind het raar dat ze daar niet naar kijken, want bij zo'n sterke achteruitgang wil je toch weten hoe het komt? Als argument zeggen ze steeds dat ze geen scopieen meer bij mij kunnen doen omdat bij mijn laatste scopie (endoscopie, plaatsing NJ sonde) ze mijn maag zo erg uitrekte en die zo slap was dat ze bang waren voor doorprikken van de maag. Maar er zijn ook andere onderzoeken zoals met barium of een transit test met van die ringetjes die je dan moet slikken.

Hoe kan ik dus weer die onderzoeken aankaarten? Voel me nogal bezwaard namelijk om dat voor de zoveelste keer te moeten vragen.
Verder wil ik van die soyavoeding af en eigenlijk over op voorverteerde voeding, maar daar is mijn diëtiste nogal moeilijk over.
En dan die obstipatie nog verder bespreken natuurlijk -.-

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal