Inslaap problemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Inslaap problemen  (gelezen 25658 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #45 Gepost op: 28 augustus 2014, 18:24 »
Het maakt niets uit dat dit een oud topic is hoor, schrijf gerust van je af! Daar is dit forum voor.

Het klinkt wel raar inderdaad, want het is een lichaamseigen stof waar je niet aan zou moeten wennen. Tegelijkertijd is die stof natuurlijk niet zo lichaams-eigen, aangezien het in een fabriek geproduceerd is. Ik zou even niet weten waar dat aan kan liggen. Maar vervelend is het wel!

Ik heb ook moeite met inslapen, altijd al gehad. Ten eerste moet je achterhalen wat de oorzaak is dat het moeilijker gaat. Bij mij was dat onder andere piekeren, maar ik heb jaren therapie gehad en pieker gelukkig niet zo veel meer in bed. Afgelopen periode had ik weer een tijdje dat ik heel slecht sliep, dat kwam omdat de pijn (soms ongemerkt) te erg was. We hebben mijn medicatie een beetje aangepast en de pijn was een stuk minder. Dus dat hielp al een stuk.

Ik maak  gebruik van medische wiet-olie*. Dat moet ook maar je ding zijn hoor. Maar ik vind het geweldig hihi. Ik gebruik het voor mijn epilepsie, maar 's avonds voor het slapen gaan extra druppels. Daarbij neem ik ook Power sleep*. Dat is bij de kruidvat verkrijgbaar, er zit onder andere melatonine, valeriaan en slaapmutsje in. En tegenwoordig slaap ik weer goed! Ik slaap meestal rond 12 uur en dat vind ik een mooie tijd.

Deze combi werkt voor mij momenteel, maar het lijkt bij mij ook of het steeds weer veranderd. Misschien is dat bij jou ook zo. Hopelijk heb je hier iets aan.

Power sleep: http://www.kruidvat.nl/sleepzz-power-sleep/p/1677446
Wiet olie: http://www.stichtingmediwiet.nl/

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #46 Gepost op: 28 augustus 2014, 18:29 »
Wietolie spreekt me niet heel erg aan. Maar wie weet als ik ooit hopeloos ben en bereid ben om mijn principes aan de kant te gooien :P

Maar een combinatie tussen meerdere slaapbevorderende stoffen kan ik wel eens proberen. Dat heb ik nog niet gedaan, alleen telkens de stoffen apart. Dus bedankt voor de tip!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #47 Gepost op: 28 augustus 2014, 22:37 »
Desnoods een aantal dagen slaap medicatie via de huisarts. Soms werkt het om in een ritme te komen.

Is er een onderliggende oorzaak zoals pijn of stress?

Zelf slaap ik meestal rond 6 uur 's ochtends in en ben ik bezig met de neuroloog van de slaappoli om dit aan te pakken. Maar ik ben niet het best voorbeeld omdat ik zelf s avonds geen melatonine aanmaak.

Hoe laat neem je de melatonine trouwens in, dat is ook van belang.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #48 Gepost op: 28 augustus 2014, 22:48 »
O 6 uur 's ochtends wordt het bij mij gelukkig nooit! Dat zou ik ook niet heel lang volhouden.

Soms pieker ik, soms heb ik pijn, maar vaak snap ik niet waarom ik niet in slaap kan vallen. Ik drink geen caffeine dus daar komt het niet door en verder heb ik nog niks kunnen bedenken waar het misschien door komt.

Ik neem de melatonine meestal rond half 12 omdat ik doorgaans om 12 uur naar bed ga.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #49 Gepost op: 28 augustus 2014, 23:00 »
Oooh dat is ook wel laat! Het moet minimaal twee uur van te voren. Slaap poli s beginnen met een tijd van 20.00 en kijken vanuit daar wat werkt per persoon. Als je rond twaalf uur naar bed gaat zou ik het eens rond 21.00 uur innemen.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #50 Gepost op: 28 augustus 2014, 23:09 »
O serieus? De internist die het voorschreef zei een half uur van te voren. En omdat ik de eerste 2 dagen na 10 minuten al duf was geloofde ik dat dat ook ruim voldoende was.
Maar dan ga ik morgen eens proberen om het eerder in te nemen, hopen dat dat de oplossing is!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #51 Gepost op: 29 augustus 2014, 09:25 »
Ik neem die sleep power tussen 20.00 en 21.00 in

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #52 Gepost op: 3 september 2014, 00:32 »
Inmiddels al bijna twee maanden bezig met behandeling voor de dsps(delayed sleep phase syndrome). Maar het gaat nog helemaal niet zoals zou moeten! Ik slaap nog steeds laat! Ik sliep meestal rond 5 á 6 uur 's ochtends maar nu verschuift het steeds vaker zelfs naar 7 uur 's ochtends. Gisteren de slaap vpk gemaild, zij begeleidt het meest, maar zij wist het ook niet. En natuurlijk is de neuroloog met vakantie  :/ Kunnen nu dus eigenlijk niks aanpassen maar zou het wel gewenst zijn voor 15 september (dan moet ik elke dag rond half acht opstaan) een redelijk normale inslaap tijd te hebben.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Inslaap problemen
« Reactie #53 Gepost op: 3 september 2014, 11:32 »
Ja dat zou best handig zijn om voor de 15e een redelijk normaal ritme te krijgen.... Lastig dat het niet werkt zoals het zou moeten zeg. En tja die artsen toch van tegenwoordig.... altijd maar op vakantie als je ze nodig hebt :P

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #54 Gepost op: 22 september 2014, 22:21 »
Inmiddels bijna twee weken aan de promethazine, een anti allergie middel met als bijwerking extreme vermoeidheid. Melatonine en ik bleken geen match in welke dosering dan ook. Ik neem het nu om 21 uur in word dan vanaf half één steeds vermoeider en slaap dan rond half twee á twee uur in, een uitzondering daar gelaten. Dan kan ik nog zolpidem erbij nemen. Voor mij doen al heel vroeg, maar ik moet elke dag om half acht op staan en heb vrij intensieve dagen dus kom nog niet aan mijn slaap 's nachts. Eind van de middag de slaap poli gemaild hoe het ervoor staat.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Inslaap problemen
« Reactie #55 Gepost op: 24 september 2014, 11:57 »
Het blijft balen dat t slapen zo een issue is. ik hoop dat er toch echt een oplossing zal komen, waardoor je beter slaapt en misschien die intensieve dagen wat beter aankunt....

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #56 Gepost op: 24 september 2014, 13:33 »
al een hele verbetering. Maar natuurlijk nog niet echt hoe het wezen moet. Thuis kun je je er wel mee redden en misschien ook als je part time gaat werken (niet de ochtenden dan..) Maarja, het zou fijn zijn als er echt een goede oplossing komt. Miss combineren met een andere medicijn?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #57 Gepost op: 24 september 2014, 21:57 »
Tot nu toe reageer ik op andere dingen nog niet. Combi zolpidem werkt maar zolpidem is erg verslavend en treedt snel gewenning op dus mag ik echt niet te veel gebruiken.

Gisteren begonnen met de Promethazine eerder nemen. Sliep op tijd in, geloof rond half twaalf, maar was na een uurtje wakker en sliep daarna niet echt meer in. Vanavond vergat ik hem dus was een uurtje te laat(oude tijd). Maar ik heb op zich wel goede hoop dat dit medicijn uiteinde goed werkt. Wbt werk later kan ik in mijn sector niet alleen middagen werken ivm zittingsroosters waarmee ik, welke kant ik ook kies(advocatuur, om of rechtbank)mee te maken krijg. Maar dat duurt nog zo lang... ga ervan uit dat dat dan wel goed is.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #58 Gepost op: 12 oktober 2014, 21:29 »
Het slapen is een week goed gegaan en daarna weer totaal niet.  Maar ik had ook meestal erg veel pijn en dan wordt inslapen sowieso al bemoeilijkt. 

Nu ik weer in mijn eigen ritme ga functioneren wil ik het dus gewoon nog blijven proberen.  Ik moet bijvoorbeeld niet overdag slapen,  dan werkt het niet. Maar als je dan s nachts twee uur slaapt vanwege de pijn s middags in slaap valt en dan weer s nachts bijna niet slaapt, gaat het ook niet goed. Nu ik niet meer elke ochtend om acht uur al hydrotherapie heb, denk ik ook een beter bij mij passend ritme te krijgen wat ook mee werkt. Ik zou het zelf mooi vinden als ik elke ochtend om 9 uur uit bed kan. Nadeel, ik maak dan nog volop slaaphormonen aan waardoor ik moe blijf. Maar voor nu ben ik tevreden met een stabiel ritme en 's nachts slapen. Dus daar ga ik  voor.

Nog even verder met het proberen van de promethazine

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Inslaap problemen
« Reactie #59 Gepost op: 9 november 2014, 16:39 »
Mijn ritm3 blijft een drama! Nu sinds  woensdag  weer nieuwe medicatie,  merk er nog niks van.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal