Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 89941 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #150 Gepost op: 24 april 2012, 12:42 »
Maar het kan wel degelijk te maken hebben met instabiele wervels. Wat bij mij ook nog zo is, is dat het lymfevocht vanuit de hersenen op zo een moment ook minder goed afgevoerd kan worden....gevolg is verwardheid en, jawel daar is hij weer, migraine.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #151 Gepost op: 24 april 2012, 14:51 »
In mijn onderrug en bekken blijft het vastschieten... Inmiddels een manier om het los te maken maar dat kan ik niet alleen, wat erg onhandig is. Aan fysio maar weer nieuwe tips vragen zodat ik het ook alleen kan.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #152 Gepost op: 24 april 2012, 19:16 »
In de tijd dat ik nog heel veel last van mijn nek had door overbelasting, had ik de volgende klachten: duizelig, moeite om mijn ogen te focussen, geluid leek van ver weg te komen, afwezigheid, vertraagd reactievermogen, hoofdpijn, niet helder kunnen denken en vermoeidheid. Een scheef staande wervel kan of overbelasting van de wervelkolom kan van alles veroorzaken! Overigens zat het bij mij op hoogte C4/5.

Hopelijk trekt het snel weer bij, wendela. En goed dat je het er met de reva over gaat hebben.


Ik heb ook een mooie reponeer-manier gevonden: ik had wat wervels vast/verkeerd staan en mijn fysio kreeg ze niet terug. Hij had de boel wel wat los geprobeerd te maken. Die zelfde avond of de volgende ochtend, weet het niet meer. reed ik met een aardig vaartje de snelweg af. In de autostoel zit ik altijd heel ontspannen, omdat de stoel mij goed ondersteunt en ik simpelweg mijzelf niet goed overeind kan houden. Ik sjeesde met een lekker vaartje de afrit op en de bocht in, waardoor ik de G-krachten op mijn lijf voelde. Ik werd wat naar links gedrukt en warempel, een van mijn wervels schoot terug! Had zelf nooit aan deze manier gedacht om de boel recht te zetten!
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 11:51 door Wendela »

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #153 Gepost op: 24 april 2012, 19:45 »
Ik heb vandaag zowaar een kuil in mijn nek... De bovenste wervels zitten een stuk naar binnen geschoven...

Ik denk dat mijn hoofd vannacht naar achteren is gerold ofzo, dat voedings kussen is toch niet zo'n succes.

Hoe zijn jullie aan fysiotherapeuten gekomen die wat kunnen met je nek?? Ik ben dr nog nooit eentje tegen gekomen die er aan durfde te zitten... Ik moet echt nodig mijn huisarts lastig gaan vallen over een manueel therapeut. En als dat niet kan moet ik meer pijnstillers hebben, dit is echt niet uit te houden.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #154 Gepost op: 26 april 2012, 07:37 »
Ik heb eigenlijk nog nooit een fysio getroffen die er niet aan durfde te komen.....het is wel zo dat ze altijd voorzichtig waren met mijn nek, maar dat is niet zo erg...alleen maar beter.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #155 Gepost op: 26 april 2012, 13:12 »
Naja, masseren doen ze wel, maar verder dan dat durven ze niet te gaan.

Gisteravond was het heel naar, heb zelfs met 2 zaldiar op nog liggen gillen van de pijn, vandaag was het wel iets beter maar nog steeds slecht. Ik heb nu een manueel therapeut kunnen regelen die vanmiddag nog even langs komt, zij/hij weet niet wat EDS is maar er staat op de website heel duidelijk dat ze niet aan kraken doen, dus dat lijkt me al een goed begin. Vreemd trouwens, ik heb heel leiden en leiderdorp rond gebeld, geen enkele manueel therapeut kunnen vinden die weet wat EDS uberhaupt is... :s Maar goed, hopen dat het helpt straks, ik ben heel erg bang dat dit nu de nieuwe standaard is en dat ik dus merendeel bed gebonden ben van nu af aan... Maar goed, positief denken... Manueel therapeut...
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #156 Gepost op: 26 april 2012, 13:56 »
Positief denken, goedzo! gewoon vertrouwen hebben. Dat is moeilijk, maar jij kan dat! :knuf:

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #157 Gepost op: 26 april 2012, 13:57 »
Ik hoop dat het helpt :bloem:

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #158 Gepost op: 26 april 2012, 14:50 »
 :knuf:

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #159 Gepost op: 26 april 2012, 15:39 »
Ik hoop dat het helpt!

Ik heb overigens ook een fysio gehad die niet aan mijn nek durfde te komen, in de tijd dat het daar zo slecht mee ging. Zelfs de lichtste oefeningen die ze bedacht, zorgden al voor een verergering van de klachten. Zelfs het masseren van de spieren durfde ze niet. Ik denk dat het van het lef van de fysio en de ernst van de klachten (vooral hoe snel ze op komen zetten bij een beweging of zo) afhangt of de fysio aan je nek durft te komen.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #160 Gepost op: 27 april 2012, 19:09 »

Hoe zijn jullie aan fysiotherapeuten gekomen die wat kunnen met je nek??

Ik loop al een jaar of 15 bij dezelfde fysio. Hij doet een speciale manier van manuele therapie, waarbij hij zelf weinig kracht gebruikt. Hij zet altijd mijn wervels weer goed. Die kuil die jij beschrijft in je nek, Nih, heb ik ook heel vaak.

Ik ga er echt niet aan beginnen om zelf iets terug te zetten. Bij je wervels ligt dat zo gevoelig dat ik dat niet zelf durf. Want als het net iets te ver doorschiet, zit je.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #161 Gepost op: 5 mei 2012, 09:32 »
Ik heb ook heel erg vaak dat in mijn onderrug wervels scheef zitten. Gistermorgen zo erg dat ik geen gevoel meer had in mijn linker been. Toen schrok ik toch wel aangezien ik ook nog eens naast mijn bed stond en het nog nooit eerder zo erg heb gehad. Niet zo handig dus om op dat moment er zo last van te hebben. Meestal krijg ik ook mijn wervels in mijn onderrug wel weer goed. Alleen gistermorgen dus niet zo makkelijk en ook niet helemaal. Dus dat was verre van fijn. Dinsdag naar mijn ha om er verder over te hebben. Omdat mijn rug te complex is durven veel orthopeden er ook niks aan te doen. Hoop eigenlijk dat ik naar st. maartenkliniek kan. Dan kunnen ze daar eens goed kijken. Ze geven aan dat mensen met complexe rugklachten voorrang hebben op andere patiënten. Dus ik ben erg benieuwd of dat dit in mijn voordeel is nu ik best veel problemen met mijn rug heb. Heb altijd al een torsie scoliose gehad vanaf L4 (die ondertussen meer dan 30 graden is). Sinds een paar jaar ook nog een versleten tussenwervelschijf tussen S1 en L5. En nu dus ook nog wervels die steeds extremer lijken te verschuiven.  :/

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #162 Gepost op: 5 mei 2012, 11:46 »
@nigelle mijn schoonzusje wou daar ook naar toe ze hebben er afgewezen omdat de wachtijden veel ste lang zijn daar en alleen kinderen onder de 18 te behandelen op dit moment.

ze blijken daar wel een scan te hebben waar ze je staand kunnen inzetten.
das voor eds personen wel gunstig opzich.

maar ik zou me nooit laten opereren aan mijn rug.
heb ook tich uitvallen per jaar, nog amper functie in mijn been.
liever zo dan dalijk niks meer te kunnen met mijn been.
(zo is het mij verteld in het amc toen risico te groot is voor mensen met eds)

heb nu regelmatig zenuw blokades van si gewrichten en van de L wervels opzich goed mee te leven.
zolang ze werken.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #163 Gepost op: 5 mei 2012, 14:41 »
Ik heb van die zenuwbloks gehad. Deze werken niet meer. Bij de derde was dat al bekeken en wilde dr M geen nieuwe meer zetten. Een nieuwe zou niet effectiever zijn dan geen. Dus uitbehandeld qua zenuwblokkades.
Maar nu heb ik steeds meer last van mijn been en nu dus ook al gevoelsuitval. Lijkt mij dat er wel weer een nieuwe MRI gemaakt moet worden aangezien de laatste van 2009 al weer is. Laatste foto is wel van april, maar daar moet ik nog de uitslag van krijgen van mijn revalidatie arts. Denk alleen dat zij er niet veel mee gaat doen (door een diagnose die niet klopt). Dus dinsdag weer naar mijn ha. Hij was bereid om een brief te schrijven. Alleen wilde hij mijn rug ook even bekijken.

Verder heb ik vrijdag nog geïnformeerd bij de st. maartenskliniek. De gene die ik aan de telefoon had heeft niks gezegd over dat ze alleen kinderen behandelde. Ook had ze het over een wachttijd van 6 weken. Dat vind ik nog we meevallen. Dus ik wil de brief nog steeds daar heen sturen. Ook staat er op hun site dat ze wel mensen met complexe rugklachten behandelen. En het lijkt mij dat mijn rug wel complex te noemen is.

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #164 Gepost op: 18 september 2012, 17:49 »
Hallo!

In mijn onderrug zit een werveltje (tenminste, ik denk dat het een werveltje is) die een aantal keer per dag klikt. Ik voel het wel maar het doet verder geen pijn ofzo. Alleen vandaag klikte hij wat harder dan normaal. Een uur later voelde ik een soort doffe pijn rond die plek in mijn rug als ik mijn gewicht op mijn rechterbeen zette. Ook is er een lichte blauwe plek op die plek ontstaan en een adertje dat naar de rechterkant loopt (toeval?) is donkerblauw en wat opgezwollen. De vorige keer er iets in mijn onderrug hard klikte ontstond er ook al een blauwe plek omheen.

Ik heb geen idee wat dit kan zijn, en ik ben wel benieuwd of jullie dit herkennen :)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal