Showroom
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Showroom  (gelezen 45048 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #45 Gepost op: 9 januari 2013, 16:31 »
Ja, dat gaat prima! :D Daar vind ik het tot nu toe ook het lekkerst om te gebruiken, valt toch minder op dan bij de winkels.

In het bos gaat het natuurlijk wel wat zwaarder dan op asfalt, omdat je er meer weerstand hebt. Maar dan is het relatief nog vele malen lichter dan gewoon lopen.
(Voor mensen waar het toch nog te zwaar voor is, is er ook één met elektrische ondersteuning leverbaar. Maar dat loopt natuurlijk ook weer zwaarder als je hem niet aanzet, omdat het motortje weer voor extra gewicht zorgt.)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #46 Gepost op: 10 januari 2013, 07:27 »
Mooi en handig, Leonoor!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #47 Gepost op: 10 januari 2013, 20:25 »
Mijn moeder is bezig met een electrisch ondersteunde, maar die is net afgekeurd omdat het een electrische fiets zou zijn. Heel gedoe met de verzekering die beweren hem niet te vergoeden terwijk loopfietsen gewoon vergoed worden volgens de papieren. Dus dat wordt nog uitgezocht!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #48 Gepost op: 11 januari 2013, 09:23 »
Wat vervelend, Wendela. Zou volgens mij idd gewoon vergoed moeten worden, elektrische fiets of elektrisch ondersteunde loopfiets is iets heel anders lijkt me.   :/ Hoop dat ze uiteindelijk nog wel akkoord gaan dan!

(Las een keer dat de leverancier het bij jou ook wilde proberen met een elektrisch ondersteunde, is dat nog wat geworden?)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #49 Gepost op: 13 januari 2013, 13:31 »
Wat vervelend, Wendela. Zou volgens mij idd gewoon vergoed moeten worden, elektrische fiets of elektrisch ondersteunde loopfiets is iets heel anders lijkt me.   :/ Hoop dat ze uiteindelijk nog wel akkoord gaan dan!

(Las een keer dat de leverancier het bij jou ook wilde proberen met een elektrisch ondersteunde, is dat nog wat geworden?)
Je bedoeld of ik met die elektrisch ondersteunde loopfiets overweg kon? Mijn moeder heeft beide loopfietsen een tijd mogen lenen. De gewone heeft ze al een paar maand in huis en de elektrische heeft ze een paar weekjes mogen uitproberen. (heel fijn, want ondanks dat het nog niet goedgekeurd is heeft ze ze toch in huis dankzij de leverancier). Ik heb de gewone geprobeerd en ging natuurlijk gelijk veel te ver. Was helemaal naar achter ge"lopen" op ons erf en dat is best een stukje. 100 meter denk ik? Dus daar heb ik toen veel last van gehad. De elektrische heb ik ook geprobeerd en dat is echt een geweldig ding. Je zet je voeten op het plankje, geeft gas en je gaat! "ondersteund" betekend hier dus eigenlijk gewoon elektrisch want je hoeft zelf niet te lopen als je niet wil. Dat ging best goed, behalve dat mijn heupen/bekken de stand niet goed aankunnen en mijn evenwicht niet geweldig is haha. Maar vooruit kom je!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #50 Gepost op: 13 januari 2013, 20:17 »
Hier de foto's van mijn sport rolstoel. On popular demand in persoonlijk.
Het is een Otto Bock B600, sportuitvoering. Hij is oranje, niet roze zoals hij schijnbaar eruit ziet.
Hij kan 14 km/h en ik kan er ook buiten mee rijden (al is dat niet bepaald comfortabel).
Er moet nog flink wat aan gesleuteld worden. Onder mn kussen en tussen de rug zitten ook wat handdoeken om wat wig en wat meer contour in de rug te maken. Dat wordt allemaal nog aangepakt en op een definitievere manier verbeterd. Zo gaat mijn moeder een hoes maken voor over de rugleuning. Daar komt waarschijnlijk een dunne schuimlaag in en daaroverheen kanalen met polystyreen balletjes (zitzakballetjes). Die kanalen vormen we zo dat het zo veel mogelijk steun zal geven. De bedoeling is dat ik er dan langer comfortabel en recht in kan zitten zoals op een competitiedag. Want hij is namelijk verder niet verstelbaar. Alleen de rug kan handmatig nog 1 standje schuiner gezet. Voor het hockeyen zet ik hem dan weer een standje rechter dan je nu op de foto ziet.

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2013, 20:19 door Wendela »

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #51 Gepost op: 14 januari 2013, 00:22 »
Mooie stoel lekker compact!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Showroom
« Reactie #52 Gepost op: 14 januari 2013, 07:35 »
Ik zat gister avond al eens te kijken volgens mij klopt er ergens niet, maar nu zie ik het je stoel is in beslag genomen door een mede bewoner.

Zie er uit als een fijne compacte stoel

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Showroom
« Reactie #53 Gepost op: 14 januari 2013, 10:04 »
Hij ziet er geweldig uit joh! ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #54 Gepost op: 14 januari 2013, 10:16 »
Ik vind hem mooi! :) Hopelijk weer lekker hockeyen nu!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #55 Gepost op: 14 januari 2013, 10:34 »
Mooie stoel! Ik vind hem echt mooi compact voor een elro, mede doordat het een sportrolstoel is natuurlijk.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #56 Gepost op: 14 januari 2013, 11:53 »
Dat ziet er goed uit. Mooi compact, dat is altijd fijner dan zo'n bakbeest lijkt me.

Aline

  • Gast
Re: Showroom
« Reactie #57 Gepost op: 14 januari 2013, 12:59 »
Ziet er goed uit, Wendela! Ik hoop dat het je veel plezier brengt met het hockeyen.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #58 Gepost op: 14 januari 2013, 18:27 »
Mooie stoel Wendela!

Ik zal vanavond of morgen ook eens foto's van m'n elro maken, vandaag is m'n aangepaste rugleuning erop gekomen dus hij is nu helemaal 'af' .

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Showroom
« Reactie #59 Gepost op: 14 januari 2013, 21:43 »
Ik heb even een foto sessie gehouden:

M'n elro, een Alex met voorwielaandrijving, modulaire rugleuning en roho quadtro select kussen. Op die paal kan m'n laptopsteun/tafeltje.






M'n handbewogen stoel, een Quickie Argon met Spinergy wielen, Jay 3 deep contour rugleuning en ook een roho quadtro select kussen.


en m'n handbike, een Stricker ElektroDrive smart met draaigas.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2013, 21:45 door Linn »

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal