Pijnstilling
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Pijnstilling  (gelezen 52997 keer)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #75 Gepost op: 17 december 2013, 10:45 »
Ik gebruik Lyrica. Bij mij werkt ami ook niet tegen zenuwpijn, het helpt wel met in- en door slapen maar verder niet. Lyrica helpt wel bij mij, het neemt de zenuwpijn zeker niet weg maar maakt het wel minder heftig.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #76 Gepost op: 17 december 2013, 21:53 »
Tramadol neemt bij mij iets weg van de zenuwpijn. Zeker in combinatie met paracetamol en ibuprofen, mijn favoriete mix als ik veel pijn heb.

Tomac

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #77 Gepost op: 22 december 2013, 09:31 »
Ik merk dat bij zenuwpijn in mn handen de splints eigenlijk het enige is wat helpt. Voor mn knieen is dat hetzelfde, maar dan gebruik ik er braces voor, hetzelfde principe.

Paracetamol heeft voor mij nooit geholpen, ibuprofen werkt soms, maar ook maar minimaal. Diclofenac heb ik gebruikt toen ik mn rechter boven arm gebroken was. Opnieuw, het hielp, maar wel minimaal. Wel meer dan ibuprofen. Maar het is ook een stuk sterker.

Als Puntje bij paaltje komt werkt eigenlijk niets wat ik tot nu toe geprobeert heb. Op mijn tanden bijten en doorgaan is wat 98% van de tijd gebeurt. Mn splints om, en doorgaan waarmee ik bezig was.

Pijn word trouwens wel een stuk meer aanwezig wanneer het kouder is. Herkennen jullie dit?

Groetjes,

Thomas  8)

Myrthe

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #78 Gepost op: 22 december 2013, 10:13 »
Jup, heel herkenbaar! In de winter heb ik altijd meer last dan in de zomer.. Ik zeg dan ook iedere winter weer dat ik ga emigreren.. :D

Heb je naast die 3 (paracetamol, diclofenac en ibuprofen) verder wel eens iets geprobeerd? Of is deze pijn nog "houdbaar"?

Tomac

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #79 Gepost op: 22 december 2013, 11:16 »
Haai Myrthe,

Nee, af en toe is het echt niet houdbaar. Maar ja, ik weet aan de andere kant ook niet zo goed wat ik er wél mee moet.

Ik sta er misschien anders in, maar zodra ik pijn voel weet ik dat ik meer, minder of anders mn medicatie in moet nemen. Als ik de pijn weg haal is mn indicator weg. Dat vind ik erg lastig. Snap je?

Groetjes,

Thomas

Myrthe

  • Gast
Re: Pijnstilling
« Reactie #80 Gepost op: 22 december 2013, 11:18 »
Ja dat snap ik heel goed..

Ik heb zelf tramadol gebruikt en gebruik nu fentanylpleisters.. Daarmee is de pijn niet helemaal weg dus heb ik mn indicator nog wel.. Maar bij jou kan ik me voorstellen dat t allemaal iets complexer is..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #81 Gepost op: 22 december 2013, 13:11 »
Ik gebruik nu fentanyl pleisters en oxynorm. Op zich werkt die combi goed. Maar ik zou graag oxynorm echt alleen nog incidenteel willen gebruiken en kijken of er een minder "heftig" middel is wat zou werken tegen de zenuwpijn. Overigens haalt het de pijn niet weg dus ik voel nog wel mijn grenzen :)

Bedankt allemaal voor de reacties!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #82 Gepost op: 13 september 2014, 18:42 »
Tussen mijn laatste berichtje en nu een aantal dingen geprobeerd en gewisseld in medicatie en doseringen.

Ik hoop dat ik nu eindelijk even vooruit kan met wat ik nu allemaal heb. Voor zenuwpijn heb ik al en paar maanden lyrica (was dus toch gewoon zenuwpijn) en dat werkt goed! Voor de andere pijn fentanyl pleisters en voor de piekpijn de oxynorm. Hiernaast nog een middeltje dat, in een lage dosering, alle drie versterkt(nortrilen). Doseringen van de fentanyl en oxynorm aangepast, voor nu is het de goede combinatie  :)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #83 Gepost op: 13 september 2014, 19:00 »
Fijn dat je een combinatie hebt gevonden die werkt!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #84 Gepost op: 13 september 2014, 19:20 »
Fijn dat de combi werkt! Dat kan zo veel verschil maken in 'kwaliteit van leven' (ik vind het een rot term, maar ken ook geen betere).

Ik gebruik tegenwoordig butrans pleisters (10ug per uur). Die hoef ik maar 1x in de week te wisselen, wat erg fijn is. Scheelt enorm. Hoe meer pijn ik heb, hoe waziger ik ben, hoe vaker ik vergeet medicatie in te nemen. Lekker neerwaartse spiraal was dat altijd, maar daar heb ik nu vanwege de pleisters minder last van. Mijn verzorgenden houden nu in de gaten of ik hem wel op tijd wissel, en als ik medicatie vergeet heeft dat in ieder geval geen invloed op de pijnstilling.

Verder oxynorm als noodmedicatie. Werkte erg goed, tot ik een afhankelijkheid op begon te bouwen, die neem ik nu alleen in als ik het echt niet meer volhou (te laat dus, meestal).

Daarnaast gebruik ik TENS, werkt erg goed, helaas alleen niet op mijn nek. De spierspanning wordt er hoger van in mijn nek, dus dat werkt contraproductief. Op andere plekken heb ik er wel veel aan. Word alleen een beetje gestoord van die loslatende electroden, de schok die je dan krijgt is best wel pijnlijk.

Baclofen slik ik eigenlijk ook voor de pijn, al is het geen pijnmedicatie. Het haalt de spierspanning in mijn nek een beetje omlaag, wat dus de pijn vermindert.

Eigenlijk is mijn pijn niveau weer te hoog, waardoor ik beperkter ben dan zou moeten omdat het voor vermoeidheid, concentratie problemen, neerslachtigheid, etc. zorgt. Maar ik voel er niet zo veel voor om meer te gaan slikken of op een ander opiaat over te stappen. Voor nu hou ik het wel vol, en zo niet... Dat zien we dan wel weer.
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #85 Gepost op: 13 september 2014, 22:10 »
En naar 15 ipv 10 butrans? Ik maak uit je bericht op dat je liever niet wilt ophogen, maar het is ook wel heel fijn als de pijn dragelijk is.

Ik merk zelf vooral dat ik me veel beter kan concentreren,en functioneler ben ook als ik lig(doordat ik beter kan studeren).

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Pijnstilling
« Reactie #86 Gepost op: 14 september 2014, 01:58 »
Ik heb laatst al opgehoogd van 5 naar 10, dat hielp 1-2 weken goed, daarna was de pijn weer op het oude niveau. Ik heb het idee dat ik heel snel aan medicatie gewend raak, een van de redenen waarom ik niet wil blijven verhogen.

Fijn dat je minder last van de pijn bijwerkingen hebt als je ligt. Scheelt zeker als je een studie doet.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Pijnstilling
« Reactie #87 Gepost op: 14 september 2014, 13:38 »
Ik heb nu ik wietolie gebruik ook wat minder last van piekpijn...leuke bijkomstigheid

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #88 Gepost op: 15 september 2014, 13:08 »
Das vervelend Nih, als je zo snel gewend raakt. Ik heb dat ook met een boel medicatie. momenteel heb ik wel een goede combi
Ik gebruik lyrica voor zenuwpijn en ami voor doorslapen (maar ook zenuwpijn). Daarnaast zaldiar en ibuprofen600.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Pijnstilling
« Reactie #89 Gepost op: 22 september 2014, 19:41 »
Lastig hoor, Nih, dat je zo snel gewend raakt en dat de medicijnen dan minder goed werken. En zeker lastig in combinatie met bijwerkingen en ontwenningsverschijnselen! Dan blijft het elke keer weer een afweging tussen de pijn die je hebt (en jij gaat inderdaad heel erg lang door...) en de nadelen van medicatie nemen...

Roos, wat lekker dat die wietolie jou zo goed bevalt!

En Zwaantje: jij slikt wel veel verschillende medicijnen naast elkaar, fijn dat het voor jou werkt! Wel even nieuwsgierig: wanneer pak je zaldiar en wanneer ibu?

Ik zit zelf ook weer aan de zaldiar, maar gelukkig niet zoveel (op rustdagen meestal niks zelfs).

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal