Je eigen rolstoel #5
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #5  (gelezen 75937 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #240 Gepost op: 20 maart 2013, 19:41 »
Mijn ergo vind dat nodig op me rolstoel omdat ik soms zit als een zandzak in me stoel. maar een nieuwe stoel zal de gemeente wel niet goed keuren denk ik. Mijne is nog niet zo oud volgens mij.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #241 Gepost op: 20 maart 2013, 19:57 »
Een rolstoel moet in principe zoveel jaar mee gaan... Maar er zijn uitzonderingen bijvoorbeeld het niet meer adequaat zijn van de rolstoel. Met een goed onderbouwd rapport van de ergo kun je het proberen!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #242 Gepost op: 20 maart 2013, 19:58 »
Als hij niet voldoet maakt de leeftijd van je stoel niks uit. En als er een goede brief geschreven kan worden waarom je een stoel met ergosit nodig hebt moeten ze die toewijzen als je dan weer een adequate stoel hebt. Wel duurt het vaak best een tijd voor je de stoel hebt als hij aangemeten is. Bij RGK is er iig een behoorlijke levertijd. 2 Jaar geleden was de passing in maart en pas eind juli had ik mijn stoel (RGK hi lite). Heb daar nu nog steeds veel profijt van. Zit veel beter dan in die Quickie die ik had. Bij DP houden ze 8 cm wig aan voor het echt nuttig vinden van een ergosit. Als je meer dan 8 cm hoogte verschil hebt tussen voor en achter gaat je bekken achterover kantelen. Hierdoor zak je sneller onderuit. En dan ga je idd als een zoutzak zitten. Ook had ik veel meer rugklachten voor de ergosit als erna. Thuis zat ik vaak in mijn sportrolstoel als ik wat op de computer moest doen. Dan zat ik iig een heel stuk beter.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2013, 20:00 door Nigelle »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #243 Gepost op: 20 maart 2013, 20:17 »
ik ga het gewoon proberen. er zijn nog meer dingetjes die veranderd moeten worden.
ergo wilt ook overal bij zijn en het liefst met iemand van de wmo :P erbij.


Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #244 Gepost op: 7 april 2013, 22:56 »
Nu net ben ik gebeld, 25 maart ( ja echt, dan pas) komt harting bank bij me langs om rolstoelen en scootmobielen te passen.
Wat een eindeloos verhaal is dit aan het worden zo..
the soap continues...
De afspraak was afgebeld omdat er iemand ziek was, gelukkig kon ik na veel pijn en moeite een afspraak maken voor een week later.

Toen ze toen eindelijk bij me binnen kwamen rijden met een quicky breezy kon ik wel janken!
Na een goed gesprek bleek dat ze me al maanden verkeerd hebben ingeschat, ze zouden nu gaan kijken of ik een quickie argon met e-motionwielen kan krijgen, en een goed geveerde scootmobiel.
Te idioot voor woorden dat ze je zolang laten modderen, ondanks al mijn getrek aan alle bellen die ik kon vinden. Ben er gewoon al de hele week kwaad van ;(

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #245 Gepost op: 8 april 2013, 09:43 »
Nu net ben ik gebeld, 25 maart ( ja echt, dan pas) komt harting bank bij me langs om rolstoelen en scootmobielen te passen.
Wat een eindeloos verhaal is dit aan het worden zo..
the soap continues...
De afspraak was afgebeld omdat er iemand ziek was, gelukkig kon ik na veel pijn en moeite een afspraak maken voor een week later.

Toen ze toen eindelijk bij me binnen kwamen rijden met een quicky breezy kon ik wel janken!
Na een goed gesprek bleek dat ze me al maanden verkeerd hebben ingeschat, ze zouden nu gaan kijken of ik een quickie argon met e-motionwielen kan krijgen, en een goed geveerde scootmobiel.
Te idioot voor woorden dat ze je zolang laten modderen, ondanks al mijn getrek aan alle bellen die ik kon vinden. Ben er gewoon al de hele week kwaad van ;(
Oh jakkes zeg.. Wat een gemodder..  >:(

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #246 Gepost op: 8 april 2013, 13:21 »
Een quicky breezy.. oke, die ken ik ja, daar heb ik nog een paar maanden ingezeten. Een echte stoel voor dagjes uit etc. Maar het is wel aardig van de gemeente dat ze toch nog gaan kijken naar wat je werkelijk nodig hebt. Er zijn zat gemeenten die zeggen dat je het mag doen met de oplossing die ze je bieden.

Dat gemodder is echt vervelend, maar  de upside is wel dat ze nu gaan kijken naar echt adequate hulpmiddelen!

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #247 Gepost op: 8 april 2013, 14:57 »
Wat een gedoe zeg! Wel fijn dat ze nu gaan kijken naar een goede rolstoel die bij je past, alleen jammer dat daar zoveel tijd overheen heeft moeten gaan.

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #248 Gepost op: 8 april 2013, 15:08 »
Een jaar geleden kon ik het nog wel af met een breezy. Maar ik ben vanaf een jaar geleden zo hard achteruit gegaan dat ik nu nog maximaal 20 meter achter elkaar kan lopen en dat heb ik daar al meermaals verteld maar dat leek men niet te willen horen. Ik moest mijn man maar om boodschappen sturen en kinderkleding moest maar via webshops besteld worden :')
Maargoed, als ik morgen nog niets gehoord heb van de wmo ga ik maar bellen of er al iets besloten is. Zit op hete kolen, ik wil naar buiten :D

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #249 Gepost op: 8 april 2013, 22:20 »
Morgen word er weer een beslissing genomen over mijn rolstoel, spannend!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #250 Gepost op: 9 april 2013, 07:28 »
Vandaag dus nu, spannend! Hoop voor je dat het positief uitvalt.  :D
En heel veel succes met wachten vandaag. ;)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #251 Gepost op: 9 april 2013, 20:56 »
Ik ben benieuwd hoe het gegaan is!

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #252 Gepost op: 10 april 2013, 16:58 »
Hoe is het gegaan Myrthe??
Save a horse, Ride a cowboy

Myrthe

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #253 Gepost op: 13 april 2013, 13:06 »
Sorry iedereen.. Ik denk dat het grootste deel van de leden het al gezien heeft op facebook.. MAAAAAR...

ALLES IS GOEDGEKEURD :D
Mocht ook haast wel na al die stomme bezwaren enzo.. Dus ik krijg binnenkort een passing voor mn rolstoel, en ik krijg emotionwielen (hopelijk met een afstandsbediening) en een handbike :D

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #254 Gepost op: 13 april 2013, 15:40 »
Wat fijn voor je, gefeliciteerd! Hoe ging jouw bezwaar aantekenen en wat was de procedure daarna? Ik heb donderdag te horen gekregen dat de arts geen medische redenen ziet om mij een rolstoel met emotionwielen en een goed geveerde scootmobiel toe te kennen ;(

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal