Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 93446 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #135 Gepost op: 9 februari 2013, 14:27 »
Ik doe 1 zakje colon in een halve liter in plaats van een liter. Dan hoef je minder te drinken (in mijn geval doorspuiten) en het schijnt niet uit te maken voor de werking volgens mijn MDL.
Het klinkt alsof jouw darmen slow transit obstipatie hebben. Je hebt wel ontlasting maar toch hoopt het zich op. Echt iets voor een MDL arts om uit te zoeken en zeker niet voor de huisarts.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #136 Gepost op: 9 februari 2013, 15:18 »
Ja maar de mdl vond het weer huisarts problematiek. Al moet ik wel zeggen dat destijds de diagnose eds nog niet bekent was en het niet de beste arts was die ik ooit had gehad.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #137 Gepost op: 14 februari 2013, 16:44 »
Daar heb je me weer hoor, met m'n gluten. Maar ik heb nu een artikel gevonden dat interessant kan zijn voor andere EDSsers. Uit een Italiaans onderzoek onder 31 EDSsers is gebeleken dat een zo'n 20% coeliakie had, terwijl de kans op coeliakie normaal gesproken 1% is. Er worden in het artikel ook wat mogelijke verklaringen genoemd die te maken hebben met bindweefselproblematiek en auto-immuumziektes.

Citaat
JHS/EDS-HT is
thought to be caused by mutations in gene(s) coding for components
of the connective tissue. Recently, increased Ab titers against
collagens I, III, V, and VI was demonstrated in CD [Dieterich et al.,
2006]. This evidence prompted the authors to speculate for an
increased risk for autoimmune connective tissue disorders among
patients previously diagnosed with CD. In fact, the cross-linking
between gliadin peptides and interstitial collagen(s) may facilitate
anti-collagen Ab formation and consequent chronic inflammation
of the connective tissue. On the contrary, a constitutionally abnormal
collagen (as expected in JHS/EDS-HT) might uncover an
autoimmune reaction mediated by anti-collagen Ab, which, by
virtue of the gliadin–collagen cross-linking, could facilitate the
onset of CD in genetically predisposed subjects.

Citaat
This relative high rate of CD in JHS/EDS-HT
might contribute in explaining and, possibly, treating some disabling
features, such as chronic constipation, chronic fatigue
(including the chronic fatigue syndrome), and osteopenia/porosis,
which are frequently encountered in JHS/EDS-HT.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #138 Gepost op: 14 februari 2013, 16:49 »
Volgens mij eet ik niet of nauwelijks gluten aangezien ik niet of nauwelijks koolhydraten eet... maar ik zal eens extra opletten dat mocht ik eens pasta oid eten dat ik glutenvrije neem.

Myrthe

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #139 Gepost op: 17 februari 2013, 18:49 »
Ik weet wel dat ik een gluten overgevoeligheid heb, maar of t een volledige allergie is weet ik niet,

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #140 Gepost op: 18 februari 2013, 09:04 »
Mijn mening is dat of je nu gevoelig bent of coeliakie hebt: als je je beter voelt als je bepaalde producten laat staan (kan ook gelden voor melk, ui, noem maar op), kun je het maar beter laten staan ;). Labeltje of niet.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #141 Gepost op: 18 februari 2013, 10:34 »
Daar heb je inderdaad gelijk in Marianne. Als iets niet goed gaat, ook al is het geen allergie of wat voor labeltje dan ook, dan moet je jezelf niet kwellen natuurlijk, maar dat soort producten uit je dieet schrappen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #142 Gepost op: 18 februari 2013, 11:40 »
Ik probeer bijvoorbeeld om geen champignons meer te eten, omdat ik daar op reageer. En ik heb echt geen zin om uit te laten zoeken of ik er misschien allergisch of zo voor ben. Ik weet dat ik er niet goed tegen kan, dan is schrappen een heel simpele optie :).

Myrthe

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #143 Gepost op: 18 februari 2013, 17:59 »
Uhu, ik vermijd de dingen waar ik veel last van heb, en om alles uit te zoeken ben ik te lui :P

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Darmklachten
« Reactie #144 Gepost op: 18 februari 2013, 23:05 »
SInds mijn galblaas operatie heb ik last gekregen van mijn darmen. En dit is ook nooit mer over gegaan volgens de ha kan het geen kwaad en kan het voor komen. EN heel eerlijk gezegd heb ik ook niet heel erg de puf om dit uit te laten zoeken.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #145 Gepost op: 10 april 2013, 13:09 »
Mijn darmen willen al een tijdje niet meer. Heb genoeg movicolon en magnesium om het goed dun te houden, maar het lijkt wel alsof mijn darmen gewoon de kracht niet meer hebben om nog normaal te functioneren  ??? Nu gebruik ik elke keer microlax maar ook daarmee ontlast ik duidelijk nog niet genoeg. Morgenochtend de huisarts bellen voor een afspraak.. Zit te denken om anders cleanprep voor te stellen af en toe een liter anders zou ik het ook niet meer weten..

Iemand nog ideeën? Mijn eetpatroon heb ik overigens al compleet aangepast uiteraard!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Darmklachten
« Reactie #146 Gepost op: 10 april 2013, 22:54 »
Ik zit met een dilemma...

Ik heb al een tijd steeds meer laxeermiddel nodig. Ik zit op de maximale dosering forlax en probeer de boel nu wat op gang te krijgen op een meer natuurlijke wijze; lijnzaad, gedroogde pruimen, etc. Mijn ontlasting is erg zacht maar gaat vaak toch moeizaam. Als ik een dosis forlax oversla zit ik meteen een week verstopt.

De afgelopen twee weken heb ik meer moeite dan normaal gehad met eten, de boel komt er ook weer nauwelijks verteerd uit (gewoon stukken maaltijd in je ontlasting kunnen zien). En sinds een paar dagen heb ik best veel pijn boven in mijn buik en heb ik twee keer diarree gehad. Ik hoopte dat ik eindelijk normaal op de forlax aan het reageren was maar het voelt eerder als obstipatie. Voel ook voortdurend eten omhoog komen in mijn keel.

Met de geweldige relatie die ik met mijn huisarts heb weet ik niet zo goed wat ik er mee moet. Even aankijken? Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen?
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #147 Gepost op: 11 april 2013, 11:41 »
Ik heb vandaag kleanprep gekregen. Niks werkte meer dus nu het maar zo proberen.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #148 Gepost op: 11 april 2013, 13:13 »
Hopelijk gaat het werken Rachel!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #149 Gepost op: 11 april 2013, 14:56 »
Ik hoop dat het goed helpt, Rachel.

Nihlaeth, ik zou toch maar naar de huisarts gaan. Je geeft zelf al aan dat het niet goed voelt, dus langer aankijken lijkt me niet verstandig.


 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal