Blaasklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Blaasklachten  (gelezen 93806 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #180 Gepost op: 17 juli 2013, 12:10 »
Ik heb geen ervaring met die medicijnen, daar kan ik dus niets zinnigs over zeggen. ;)
Zelf voel ik ook veel te laat als mijn blaas vol is, waardoor 'ie ook flink uitgerekt is. Dat is wel prima te voorkomen als je elke 3 uur naar het toilet gaat. Dan kan er eigenlijk niet heel vaak teveel in je blaas zitten, waardoor uitrekken voorkomen wordt. Afhankelijk van hoe belangrijk en vervangbaar die medicijnen zijn, kan je dus kijken wat je handiger vindt: deze medicijnen stoppen of gewoon op de klok naar het toilet gaan.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #181 Gepost op: 17 juli 2013, 12:24 »
Het is inderdaad een bijwerking van de ami. Maar ik had er al last van voor de ami, dus ik kan niet vertellen of t weg gaat of niet. Ik denk niet dat je overdrijft hoor, ik ga zelf ook regelmatiger naar de wc ook al krijg ik geen seintje voor een volle blaas. Als je baat hebt bij de ami, zou ik hierom niet stoppen denk ik, ik zou gewoon regelmatiger naar het toilet gaan om de uitrekking van de blaas tegen te gaan.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #182 Gepost op: 22 juli 2013, 10:58 »
Het gevoel in mijn blaas keert gelukkig weer terug :). Net als het gevoel in mijn maag trouwens. Heb een week geen honger- en verzadigingsgevoel gehad, heel gek was dat (want ik heb normaal gesproken altijd zin om te eten en nu at ik aan de hand van de klok, maar goed, ik ga off-topic).

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #183 Gepost op: 19 augustus 2013, 19:50 »
Ik heb mijn blaas ongewild uitgerekt vanwege de medicatie (wat ik eerder al poste). Nu voel ik mijn blaas beter, maar nog niet 100%. De blaasinhoud heb ik ongewild vergroot. Is er een kans dat dat terugkeert naar normaal of is het door de EDS waarschijnlijk blijvend? Ik baal hier wel van. Ik ging bijna altijd keurig naar de wc als ik voelde dat ik moest, omdat ik mijn blaas niet wilde oprekken. En nu is het alsnog gebeurd...

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #184 Gepost op: 20 augustus 2013, 06:11 »
Je blaas kan weer terug naar hoe hij was. Ik had doordat ik mijn blaas op afloop had in een paar maanden een blaas die van 500 ml naar 200 ml ging. Dus het is wel mogelijk om je blaas weer kleiner te krijgen. Probeer regelmatig naar de wc te gaan ook al voel je nog geen aandrang. Hopelijk wordt hij weer kleiner op die manier.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #185 Gepost op: 20 augustus 2013, 09:07 »
He, das gek Nigelle. Mijn blaas is ook (veel) te groot, maar in het ziekenhuis zeggen ze dat die door de EDS niet meer kleiner wordt...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #186 Gepost op: 20 augustus 2013, 09:34 »
Dat hebben ze bij mij ook gezegd Leonoor. Mijn blaas is opgerekt en zal door de EDS dus niet meer kleiner worden.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #187 Gepost op: 20 augustus 2013, 15:35 »
Bij mij was hij toch echt kleiner geworden. Dus blijkbaar kan het toch wel. Als je maar niet wacht tot je het signaal krijgt dat hij dus echt heel vol zit. Eerst was mijn blaas zelfs groter dan 750 ml. Dat heb ik er ook een keer uit gekregen maar toen voelde mijn blaas echt vol aan. Ze hebben mij toen (09-2009) ook moeten katheteriseren. Als je nu op de klok gaat en je geen over volle blaas meer krijgt kan de capaciteit van je blaas wat afnemen. 

Aline

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #188 Gepost op: 20 augustus 2013, 17:20 »
Jep je blaas kan heus wel krimpen met EDS. Ik ben het levende bewijs hiervan.

Door mijn veelvuldige ontstekingen moest ik zo vaak naar het toilet dat ik nu juist een kleine capaciteit heb  ???
Het heeft wel een tijd geduurd, dat wel!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #189 Gepost op: 20 augustus 2013, 18:17 »
Fijn dat de blaas zich toch kan herstellen (nou ja, in jouw geval was het natuurlijk niet herstellen, Aline). Ik zal wel zien hoe het eindigt.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #190 Gepost op: 21 augustus 2013, 10:34 »
Fijn dat het dan toch kan. Ik hoop dat het bij jou ook hersteld dan Marianne...Hier hebben ze laatst weer een scopie gedaan, maar er is niks veranderd. Ik ga op de klok naar de wc, aandrang of niet. Maar mijn blaas krimpt dus niet.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #191 Gepost op: 13 september 2013, 17:31 »
Ik heb dat ik af en toe wat moeite heb met plassen dan duurt het even voor het eruit komt maar het komt wel altijd...

Vandaag wilde het dus helemaal niet. Ik was vannacht rond 12 á 1 uur voor het laatst geweest. Huisarts gebeld 14:15 en moest langskomen. Uiteindelijk is mijn blaas geleegd d.m.v. een katheter.

Nu vroeg ik mij af of jullie tips hebben om te kunnen plassen? Ik wilde sowieso even met de huisarts (dit was in een andere praktijk) overleggen voor bekkenfysio dit heb ik nog nooit gehad en lijkt mij dus sowieso wel handig.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #192 Gepost op: 13 september 2013, 17:49 »
Hè wat naar zeg :/ :knuf:. Is het na het katheteriseren wel weer gelukt om zelf te plassen?
Bekkenfysio lijkt me idd een goed idee (en als die geen duidelijke oorzaak kan vinden de uroloog). Die kan kijken of je bekkenbodem bv te gespannen is (dat is vaak het geval als je moeilijk kan plassen) en oefeningen geven om dat te verbeteren.
Wat mij lang geholpen heeft is om sowieso niet de 'ideale wc houding' (dus rechtop zitten en handen op je knieën) aan te nemen, het koste me zoveel kracht om zo te zitten dat alles dan super aangespannen was en het plassen sowieso niet ging. Voorover gebogen met m'n bekken naar voren gekanteld en ellebogen op m'n knieën ging beter want dan kon ik wel ontspannen. Wanneer plassen dan niet lukte dan hielp vaak heel rustig m'n bekken een paar keer heen en weer kantelen en vervolgens een paar keer heel diep zuchten. Vlak voordat m'n blaas besloot er mee op te houden hielp het om als ik voorover gebogen zat m'n buikspieren hard aan te spannen en tegelijkertijd met een vuist hard een beetje naar beneden in m'n buik te duwen. Die laatste optie is alleen verre van ideaal omdat het volgens m'n uroloog een verzakking in de hand kan werken en dus zeker niet iets is wat je dagelijks moet doen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #193 Gepost op: 13 september 2013, 22:01 »
Ja, gelukkig weer zelf geplast... Voorover leunen is iets wat ik sowieso altijd al doe.

Ik denk dat dit een eenmalig iets was. Maar omdat ik wel vaker wat problemen ermee heb wil ik dit dus in het vervolg wel voorkomen.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #194 Gepost op: 13 september 2013, 22:40 »
Zo hee dit is confronterend. Ik wist dus helemaal niet dat mijn plashouding "niet normaal" is. Tot ik Linn dr stukje las. Ik zit ook voor overgebogen op het toilet.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal