Blaasklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Blaasklachten  (gelezen 94298 keer)

Aline

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #150 Gepost op: 8 april 2013, 14:54 »
Hoe is het gegaan?


Zo is het bij mij ook gegaan. Ineens niet meer kunnen plassen, verblijfskatheter, uiteindelijk zelf katheteriseren etc

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #151 Gepost op: 8 april 2013, 14:54 »
Nou ik ben dus bij de uroloog geweest inmiddels. Echo van blaas en nieren gehad, dat zag er allemaal gewoon uit gelukkig. Daarna een UDO gehad (er was iemand niet op komen dagen dus ik kon er mooi tussendoor) daaruit bleek dat m'n blaas niks meer doet. Normaal hoort hij aan te spannen als je je bekkenbodem ontspant waardoor je kan plassen maar dat doet hij dus niet meer. Ook als ik m'n buikspieren of vuist gebruik om te proberen te plassen gebeurt er niks meer. Mag dat nu ook niet meer doen omdat je daarmee blijkbaar een verzakking kan veroorzaken.
Na de UDO kon ik gelijk door naar de verpleegkundige om te leren katheteriseren. Dat ging gelukkig vrij makkelijk, niet pijnlijk in tegenstelling tot bij de hap, hoop dat dat thuis ook zo gaat. Ik moet nu 4-5 keer per dag katheteriseren, moet van te voren wel proberen om gewoon te plassen maar alleen door te ontspannen, verder niet. Maar ze verwacht eigenlijk niet dat het gewoon plassen weer op gang gaat komen. Omdat m'n klachten duidelijk steeds erger zijn geworden in de loop der tijd denkt ze dat m'n blaas steeds minder is gaan doen tot nu dus helemaal niks meer en dat de kans erg klein is dat dat zich nog gaat herstellen.

Het is nogal in een sneltreinvaart gegaan opeens, moet er nog een beetje van bekomen.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #152 Gepost op: 8 april 2013, 17:42 »
Kan jij inmiddels weer (een deel) zelf plassen Aline of moet je nog steeds alles katheteriseren?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #153 Gepost op: 8 april 2013, 17:50 »
Wow, heftig. Kan me voorstellen dat je daar nog van moet bekomen, sterkte!
:knuf:

Aline

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #154 Gepost op: 8 april 2013, 19:25 »
het plassen gaat meestal wel goed. Soms blijft er nog urine achter wat weg gekatheteriseerd moet worden, maar door chronische blaasontstekingen voelt dat niet heel erg fijn zeg maar. De situatie is wel verbeterd op z'n tijd.

28 maart heb ik een UDO gehad en daarvan krijg ik 29 april de uitslag. Tijdens mijn eerste UDO werd er ook gezegd dat mijn blaas uit zichzelf niks meer deed.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #155 Gepost op: 9 april 2013, 12:51 »
Nou, dat is dan toch een EDS-gerelateerde klacht heb ik het idee...

Mijn blaas doet uit zichzelf ook niets meer (op de scopie was bij mij dan ook geen enkele spiervorming rondom de blaas te zien, wat daar ook aan bijdroeg). Ik heb pillen gekregen om mijn bekkenbodem te laten ontspannen en om dan op die manier te plassen. Als er teveel achterblijft, mag ik katheteriseren. Maar tot nu toe hoef ik dat niet zo vaak te doen, ontspannen van mijn bekkenbodemspieren is genoeg, want dan loopt mijn blaas vanzelf leeg. Das niets meer dan een slappe zak zeg maar.... Nadeel is wel dat ik moet uitkijken dat ik niet zomaar de bekkenbodemspieren ontspan (lachen, niesen) want dan pis ik dus in mn broek.

Hopen dat het katheteriseren een beetje gaat helpen en dat je blaasklachten beperkt blijven Linn.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #156 Gepost op: 10 april 2013, 15:38 »
Wat ontzettend schrikken, Linn. Hoe ben je er zelf onder? Ik vind het nogal niet wat... Heb je iemand met wie je er over kan praten?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #157 Gepost op: 10 april 2013, 20:46 »
Balen zeg! Heb je verder geen neurologische klachten in je benen/rug want het kan misschien ook nog vanuit je rug komen?

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #158 Gepost op: 11 april 2013, 13:25 »
Ja heb wel neurologische klachten in benen/rug. Zenuwpijn en als ik te lang achter elkaar zit uitval. Is dus inderdaad mogelijk dat het daar vandaan komt zeker omdat m'n blaasklachten begonnen zijn toen m'n rug het begaf. Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de uroloog dus dan ga ik dit ter sprake brengen.

@ Marianne: het is een beetje dubbel. Baal er enorm van dat ik weer een stukje moet inleveren en had dit ook echt niet verwacht. Tegelijkertijd is het ook wel een beetje een opluchting, klinkt raar maar ik merk nu pas hoeveel moeite plassen me echt kostte. Het gaat nu een stuk sneller, geen geduw meer om m'n blaas leeg te krijgen, ik heb nu na het katheteriseren ook echt een leeg gevoel, dat had ik na het plassen nooit (waarschijnlijk omdat m'n blaas dan dus niet helemaal leeg was) en ik heb minder buikpijn. Nu kan ik dat na een paar dagen natuurlijk niet met zekerheid hier aan toe schrijven maar het is wel fijn.
Dubbel dus. Gelukkig heb ik bij m'n zus een luisterend oor dus daar kan ik m'n ei kwijt :).
« Laatst bewerkt op: 11 april 2013, 21:13 door Linn »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #159 Gepost op: 11 april 2013, 17:45 »
Mijn uroloog heeft een mri aangevraagd bij de neuroloog om te kijken of het geen hernia was.
Maar ik merk altijd dat ik meer last heb van blaas en darmen als ik ongesteld ben.
Ik heb zelf ook amper nog functie in mijn blaas. En gebruik ook iedere dag katheters. En 's morgens kan ik heel soms nog een beetje plassen.
Maar ik mag ook niet op mijn buik drukken in verband verzakking gevaar.
Ik heb nu trouwens verschillende soorten katheters gebruikt en heb nu een fijne gevonden :).


Succes met alles!
Als je vragen hebt gewoon stellen hoor :)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #160 Gepost op: 11 april 2013, 19:54 »
Dankje :).
Welke katheters gebruik je nu Lientje?

Ik heb van de vpk de speedicath compact plus meegekregen, vind ze opzich prettig maar weet natuurlijk niet hoe andere zijn. Ze had eerst de gewone speedicath compact gepakt maar die kreeg ik niet open. Omdat die compact plus iets langer is heeft 'ie ook een groter stuk wat je vast kan pakken om 'm open te draaien.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2013, 19:55 door Linn »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #161 Gepost op: 11 april 2013, 20:28 »
oja dat opendraaien lukte mij ook niet :P. verder vond ik ze wel fijn en makkelijk mee nemen. ik heb nu curan katheter zit in blauw buisje en heel makkelijk open te draaien :) en gaat gewoon 10x fijner.
Maar had ook nog andere :P heb hier iets van 5 verschillende thuis liggen nu.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #162 Gepost op: 11 april 2013, 21:07 »
Ik ben blij dat je er met je zus over kunt praten, Linn.
Fijn dat je ook positieve dingen merkt aan hoe je nu naar de wc moet gaan. Ik kan me voorstellen dat je nu pas realiseert hoeveel moeite het je altijd gekost heeft!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #163 Gepost op: 11 april 2013, 21:31 »
Toen ik nog wel pogingen deed om zelf te katheteriseren had ik eerst ook de speedicath compact. Alleen is die dus met een zoutoplossing wat niet altijd fijn is (was het bij mij iig niet). Had eerst ch 12, later ch 10. Later had ik de Braun actreen Lite mini. Daar zit ook een gel bij. Ik kreeg de verpakking ook makkelijk open. Verder is dat ook een stuk minder knoeien doordat er niet veel vloeistof in zit. Ik zat nog wel eens onder die zoutoplossing van speedicath. Die van curan waren toen (begin 2011) nog niet op de markt.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2013, 21:34 door Nigelle »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #164 Gepost op: 12 april 2013, 10:32 »
Die braun heb ik ook nog thuis liggen maar nog niet geprobeerd eigenlijk.
als deze op zijn ga ik over op die :P om gewoon te kijken welke nu oke en het fijnste zijn kwa open maken.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal