Blaasklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Blaasklachten  (gelezen 94291 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #135 Gepost op: 10 mei 2012, 11:41 »
Wat vervelend allemaal zeg, ik hoop dat er heel snel een oplossing wordt gevonden Amanda.

@ Rachel: vaak naar de wc moeten is niet iets heel vreemds. Veel mensen moeten vaak naar de wc.


Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #136 Gepost op: 10 mei 2012, 13:02 »
Pas was ik bij Zwaantje en toen viel het mij op dat we allebei zovaak naar het toilet moesten. Grappig is niet het juiste woord. Maar duidelijk mocht zijn dat het met HMS/EDS te maken heeft :P

Volgens mij heeft dat niet per definitie met HMS/EDS te maken hoor, ik ken vrij veel mensen die vaak naar de WC moeten die geen EDS/HMS hebben. En dan heb ik het over mensen die vaker naar de WC moeten dan ik en ik ga al erg vaak naar de WC.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #137 Gepost op: 10 mei 2012, 17:10 »
de een heeft een gevoelige blaas en de ander niet.
ik hoef meestal maar 2 a 3 per dag.
als ik sommige zie die gaan 3x zo vaak :P

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #138 Gepost op: 12 mei 2012, 08:03 »
@aline: ben ook erg blij dat ik maandag naar mijn uroloog moet. Gister was echt weer hopeloos.

@marianne: er zijn nog zat andere soorten ab die kunnen helpen. Maar het zou handig zijn als ze het op kweek zetten en dan gericht ab kunnen geven. Dit is geëtter van de bovenste plank. Mijn ha kweekt altijd bij mij, ook al zal je bij mij altijd een bacterie vinden.

Aline

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #139 Gepost op: 12 mei 2012, 10:56 »
Ik heb 99% van de tijd geen bacterie. Dus kunnen ze niks gerichts geven. Van de week had ik wel een bacterie, maar hebben ze het dus niet gekweekt...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #140 Gepost op: 13 mei 2012, 18:48 »
Nadat ik uit het ziekenhuis ben gekomen met veel narcoses en pijn, ben ik ziek geworden. Hoge koorts, overgeven en dus vreselijke pijn in m'n schouder.
Maar nu kont daar ook ineens bij dat het heel veel moeite kost om mijn blaas te legen. Ik plas dan ook niet alles uit en zit echt lang op de wc voordat het begint te 'lopen'.
Kan dit met de narcoses te maken hebben  Of de koorts ofzo? Heb geen blaasontsteking.
Wie heeft tips om goed te kunnen plassen

Martinuzje

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #141 Gepost op: 15 mei 2012, 18:43 »
Pffff, morgenochtend maar naar de huisarts. Al een paar dagen een branderig gevoel bij het plassen en ook ongelofelijk vaak heen en weer lopen. Maar het vervelende is nu dat ik er vandaag ook doffe steken in mijn zij bij heb gekregen. Af en toe gewoon zo erg dat het me de adem beneemt en ik helemaal in elkaar klap van de pijn. Huisarts gebeld, moet morgenochtend dus maar even langskomen met een plasje. Hoop niet dat het over is gegaan in een nierbekkenontsteking, want dan ben ik nog verder van huis... :-[

Edit: omdat juist net vanavond mijn menstruatie is begonnen, kon ik dus geen plasje inleveren morgenochtend. Heb van ellende de HAP maar gebeld om te vragen wat ik het beste kon doen. De pijn was ook steeds erger aan het worden.

Ik kon gelijk me pyjama weer uit doen en de deur weer uit om een stootkuur antibiotica te halen want ze wisten eigenlijk bijna wel zeker dat ik richting nierbekkenontsteking zit... Nu zit ik met 2 paracetamol en een tablet Amoxicilline/clavulaanzuur (500/125) te wachten tot het 1 uur is, want dan moet ik nog een Amox innemen...
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2012, 22:00 door Martinuzje »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #142 Gepost op: 19 mei 2012, 20:49 »
oeh die pillen krijg ik vaak ook voor ontstekingen.
werkt opzich wel goed voor blaas ontsteking.

hopelijk is het snel over martine  :knuf:

Martinuzje

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #143 Gepost op: 19 mei 2012, 22:41 »
Thnx Linda! Inmiddels ben ik alweer bijna door mijn kuur heen. De pijn in m'n nier (zit rechts) was even 2 dagen weg... Maar nu begint hij weer terug te komen helaas. Dus dinsdag maar weer eens even laten checken... Is wel heel vervelend in ieder geval.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #144 Gepost op: 20 mei 2012, 09:48 »
kan best zijn dat je extra kuur nodig hebt.
voor nierbekken onsteking had ik maar liefst 3 kuren nodig vorig jaar :(

Aline

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #145 Gepost op: 19 november 2012, 19:34 »
Blegh ik weet soms echt niet meer wat ik met mijn blaasklachten aanmoet!

De blaasontstekingen gaan aan een stuk door, en nu heb ik ook steeds terugkerende nierbekkenontstekingen.
Heb ik geen/weinig klachten dan heb ik wél nitriet in mijn urine, en heb ik heel veel klachten dan ontbreekt dat weer! Grrrr! Dat resulteert in dat artsen mij dan geen antibiotica willen geven, terwijl ik dan wel een nierbekkenontsteking heb.

Van de anesthesist moest ik snel naar de uroloog, omdat ik tijdens de operatie veel urine in mijn blaas had, terwijl ik voor de tijd naar het toilet was geweest omdat men nog een zwangerschapstest wilden doen.
Ze waren bij urologie mij vergeten bij het maken van een afspraak in juni, dus heb ik zelf een afspraak gemaakt. Ondertussen is die afspraak alweer verzet door urologie en kan ik pas 29 januari terecht.

Iemand een tip?

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #146 Gepost op: 7 april 2013, 22:36 »
Hoi dames, ik kom even om advies vragen.
Ik heb al lange tijd last van m'n blaas en dan met name moeite met plassen. Een jaar geleden heb ik een periode bekkenfysio gehad waarna het weer een tijd beter ging. Ongeveer 2 maanden geleden ging het weer duidelijk slechter, vaak naar de wc maar plassen kwam heel moeilijk op gang, bekkenbodem ontspannen had geen effect, buikspieren aanspannen en/of vuist in m'n buik wel.
Een maand geleden ben ik weer met bekkenfysio begonnen omdat de klachten steeds meer werden. M'n fysio dacht dat m'n bekkenbodem te strak aangespannen was en niet/moeilijk kon ontspannen maar toen we met myofeedback begonnen om te trainen bleek dat de spanning van m'n bekkenbodem juist heel laag is, een stuk onder de basislijn, en ik m'n bekkenbodem maar heel moeilijk kan aanspannen. Bij aanspannen komt de spanning maar net iets boven wat de basisspanning ongeveer hoort te zijn. Dit was totaal niet wat m'n fysio verwacht had gezien m'n klachten van zeer moeilijk kunnen plassen.

De afgelopen week ging het steeds slechter, ik heb meerdere dagen gehad dat ik pas kon plassen als er rond de liter urine in m'n blaas zat. De planning was om dinsdag, als ik toch al naar m'n revalidatiearts moet, om een verwijzing naar de uroloog te vragen maar helaas ging het vandaag helemaal mis. Gisteravond om 9 uur heb ik voor het laatst kunnen plassen, vandaag om 13u hebben ze op de hap gekatheteriseerd in de hoop dat m'n blaas daarna weer op gang zou komen. Om 20u zat ik helaas weer op de hap omdat het dus niet meer op gang kwam en heb ik een verblijfskatheter gekregen. Nu moet ik morgen m'n eigen ha bellen voor een verwijzing naar de uroloog en daarna natuurlijk de uroloog voor een afspraak.

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken? M'n bekkenfysio en gewone fysio hebben dus geen idee omdat je bij een te lage basisspanning van de bekkenbodem eerder incontinentie dan retentie zou verwachten. Ook de ha's die ik vandaag op de hap gezien heb konden nu niet direct een reden bedenken.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #147 Gepost op: 8 april 2013, 07:19 »
Wat een verhaal, Linn.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten... Enige wat ik je kan delen is dat het bij mij ook heel anders is dan je zou verwachten met de bekkenbodemspanning. Ik heb wel last van incontinentie overigens.
Maar bij mij is de spanning op de bekkenbodem altijd heel laag, behalve als ik naar het toilet ga. Om te kunnen plassen moet ik juist m'n spieren heel erg aanspannen. Dus dat het niet altijd werkt zoals logisch is herken ik wel. Denk dat je er verder weinig mee kan, maar deel het maar voor de zekerheid.

Hoop dat je snel helderheid krijgt!

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #148 Gepost op: 8 april 2013, 08:48 »
Dankjewel :).
Ik ben vanmorgen al naar m'n eigen huisarts geweest, die heeft naar het emc gebeld en ik moet me zo om 11 uur melden op de polu urologie.

Myrthe

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #149 Gepost op: 8 april 2013, 09:41 »
Jeetje linn, das niet fijn.. Ik duim voor je dat er een olossing word gevonden bij de uroloog

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal