Handbikes
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Handbikes  (gelezen 150635 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #375 Gepost op: 19 augustus 2013, 16:48 »
Ik ben het met Martine eens. Je wielen staan in een hoek. Bij de meeste rolstoelen is dat een hoek van 2 of 3 graden. Als je je handbike aankoppelt, komen de voorwielen omhoog. Je stoel kantelt achterover en daardoor verandert de hoek waarin de wielen staan ten opzichte tot de grond. De hoek die je creëert is als het ware 'scheef'. Dat is niet ideaal met rijden. Zeker niet als je hard fietst!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #376 Gepost op: 19 augustus 2013, 17:49 »
Ik heb geen chamber in mijn wielen omdat ik normaal mijn e-motion wielen erop heb ;) Maar volgens de adviseur kon het op rechte buitenwegen geen kwaad  ???  Maar ik let zelf wel extra op met hobbels e.d. omdat ik het idee heb dat je met een driewieler sneller kantelt. Ik heb een schijfrem (zelfde als op een motor) en een gewone rem met de schijfrem sta je heel snel stil.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #377 Gepost op: 19 augustus 2013, 19:15 »
Maar je kan er altijd voor kiezen minder hard te rijden. En eerlijk gezegd lijkt het mij heerlijk om af en toe 20 km/h te kunnen!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Handbikes
« Reactie #378 Gepost op: 20 augustus 2013, 10:36 »
Ik zou het soms best fijn vinden iets harder te kunnen dan ik nu ga. Maar ja, veiligheid telt ook mee. En ik sluit me wat het wielenverhaal betreft aan bij martine en marianne.

En de vergelijking met een fiets is niet helemaal terecht, aangezien een fiets dus gebouwd is voor hogere snelheden. Ik kan met mijn handbike trouwens vol elektrisch 19km/h. Maar ik betwijfel of mijn teller nou de goede snelheid aangeeft, fietsers gaan me namelijk keihard voorbij. En die fietsen niet allemaal 30km/h toch?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #379 Gepost op: 4 september 2013, 22:32 »
Morgen ochtend komen er mensen bij mij thuis voor de passing van de Striker handbike en overleg of ik hem wel of niet toegekend krijg.
Ik weet niet of ik dat morgen ook meteen te horen krijg. Ik denk dat ze eerst de situatie beoordelen en dan later met een brieg bevestigen of het wel of niet toegekend is. Spannend..

Ik heb trouwens wel weer met mijn speedy duo gehandbiked, want de scootmobiel ver***t mijn rug heel erg dus ik kon gewoon neit meer. Nu heb ik wel weer extra last van mijn schouders en ik merk dat mijn armen helemaal slap zijn geworden :(

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #380 Gepost op: 5 september 2013, 08:34 »
Mijn stricker word volgende week geleverd :D

Zwaantje, ik ga heel hard voor je duimen dat ze m goedkeuren en dat je eindelijk weer normaal op pad kunt!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #381 Gepost op: 5 september 2013, 13:55 »
Er was iemand van Hartingbank, iemand van de WMO, en J was er, met de Stricker-handbike.
J. zei inderdaad dat jouw handbike volgende week wordt geleverd Myrthe!

Ik heb de passing gehad, en jeetje wat een fijne handbike, heb wel het idee dat je sneller omvalt in bochten, maar dat is misschien gewoon een gevoel.
Ze wilden hem nog niet toekennen, en vroegen aan J of ik hem een weekendje kon krijgen zodat ik zeker weet dat hij écht goed is. En dan pas zouden ze willen overleggen over een toekenning.
Ik reageerde een beetje geirriteerd want ik ben nou al zo lang bezig en heb zelfs een scootmobiel geprobeerd omdat de gemeente dat zo graag wilde, er is niks waaruit blijkt dat deze handbike ongeschikt zou zijn dus waarom nog weken wachten op een proef-weekend!?
J. sprong mij gelukkig bij. Hij zei dat als hij toegekend is, ik nog een week bedenktijd heb. Als na een week blijkt dat deze handbike ook niet voldoet neemt J hem weer mee terug en zijn alle kosten voor hem. En niet voor de WMO.
Daar zijn ze allemaal mee akkoord. Dus ik ga nu wachten op de toekenning, hopelijk is dat al snel (ze zouden spoed zetten omdat ik al heel lang geen goed vervoermiddel heb). Als hij toegekend is duurt het gemiddeld 4 weken voordat hij geleverd kan worden.

Ik mocht kiezen tussen zwart en zilver, ik heb zilver gekozen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #382 Gepost op: 5 september 2013, 14:29 »
Wat fijn, Zwaantje. Ik hoop dat je hem snel hebt.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #383 Gepost op: 5 september 2013, 14:56 »
Superfijn voor je! :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #384 Gepost op: 5 september 2013, 23:59 »
Super! En ook ontzettend goed dat je voor jezelf bent opgekomen en dat J ook zo meedenkend is :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #385 Gepost op: 11 september 2013, 16:33 »
Yes, hij is toegekend! ik moet het nu alleen nog officieel te horen krijgen, daarna wordt de handbike ook besteld. :D

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #386 Gepost op: 11 september 2013, 17:06 »
Fijn! Gefeliciteerd!

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #387 Gepost op: 11 september 2013, 20:00 »
Suuuupergoed zeg mellie!!

Over 12 uur is mijn handbike er gewoon!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Handbikes
« Reactie #388 Gepost op: 11 september 2013, 20:07 »
Wat fijn! Hopelijk heb je hem snel, Zwaantje.
En Myrthe: ik zal voor je duimen dat het morgen droog is, zodat je er gelijk mee op pad kunt!
Mijn handbike heeft vandaag nieuwe accu's gekregen, dus ik kan weer op pad. Helaas is het inderdaad zo dat mijn nieuwe handbike (andere leverancier van de gemeente, andere bike) niet volledig elektrisch kan, terwijl de vorige dat wel kon. Gelukkig ben ik nu een stuk getrainder, dus ik hoop dat ik het niet ga missen als ik de brug op moet of moe ben.

Myrthe

  • Gast
Re: Handbikes
« Reactie #389 Gepost op: 11 september 2013, 21:33 »
Welke krijg je dan nu Marianne?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal