spierpijn
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: spierpijn  (gelezen 3037 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
spierpijn
« Gepost op: 24 juni 2012, 16:45 »
Ik zoek tips.

Nu ik doe skieen heel veel merk ik dat mijn armen nogal spierpijn blijven houden.
En niet zo klein beetje ook.
Door mijn medicatie blijf ik het door voelen.
Als ik bv tantum op mijn gevoelige spieren smeer is het naar paar minuten weer net zo heftig.

Nu is dus mijn vraag hoe gaan jullie met je spierpijn om?

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: spierpijn
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2012, 19:29 »
Ik heb altijd veel spierpijn en ook ik krijg het er niet volledig onder controle met mijn pijnstilling.Ik denk dat het wel weg zou gaan als ik mijn morfine zou verhogen,maar ik heb al zo'n hoge dosis dat ik dat dus niet doe.Ik beweeg vaak gewoon door de pijn heen,tot zover het gaat natuurlijk.Vaak het opstarten het ergst met spierpijn,als je de spieren eenmaal gebruikt wordt het iets minder pijnlijk.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: spierpijn
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2012, 20:13 »
Direct na de inspanning moet je een proteïnedrank drinken en iets eten. Die dranken werken echt super goed tegen spierpijn na het sporten, Linda. Ze zijn er van veel verschillende merken. Sommige dranken werken alleen aan spierherstel, anderen voegen suiker toe om ook je energie weer aan te vullen en weer andere doen beiden en zorgen daarnaast ook nog eens voor gewichtstoename. Afhankelijk van het merk is de basis van de proteïne anders. Het kan uit melk gewonnen worden, maar ook uit rijst en er zijn vast nog andere mogelijkheden. Ik weet even niet meer of jij op sommige voedingsmiddelen slecht reageert, maar dat is dus iets om uit te zoeken.

Martinuzje

  • Gast
Re: spierpijn
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2012, 07:13 »
Bij mij helpt het altijd om na het sporten toch lichtelijk te blijven bewegen en niet stil te gaan zitten. Ik krijg eigenlijk altijd 3 dagen later pas de spierpijn... Als het dan echt heftig is, ga ik lekker onder een warme douche staan en voorzichtig bewegen of masseren. Vooral niet stil gaan zitten, dan wordt het alleen maar erger... :bloos:

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: spierpijn
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2012, 08:47 »
dankje wel voor de tip!

@edith ja ik zit soms ook te tobbe maar me medicatie omhoog gooien vind ik niet echt super.
Ik neem nu wel extra zaldiar in zodat ik wat minder last heb met slapen.
Maar heb gelukkig vaak maar 2 dagen spierpijn heel erg.

Heb wel iets gevonden voor blauwe plekken die dan minder pijn gaan doen en is van A vogel.
het heet symphosan het ruikt een beetje vaag maar werkt wel.

@marianne ik kan wel eens gaan zoeken naar die drankjes.

Wel vind ik het appart sinds ik bij de selectie 4 uur train heb ik veel meer spierpijn dan dat ik eers gewoon voor de fun deed sporten.
Met tennis en hockey heb ik namelijk nooit spierpijn.
En nu steeds iedere zondag, maandag en vaak ook nog dinsdag.
 

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal